Gå til innhold

Orkan i nord- hvor ille er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i midt Troms. Ganske friskt nå, men bor på en plass hvor vi ofte får mye vind. Jeg er ikke imponert enda😂 Kanskje blir jeg det utover dagen. Skolene er stengt, og vi skal bare holde oss innendørs tror jeg. Det verste er egentlig blankisen. Etter en måned med -20-30 ble det glatt gitt...

Anonymkode: dfd94...db8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det handlet jo ikke om å være best på uvær. Jeg bare reagerer på at så mange skoler stenger.

Anonymkode: 77b81...c5c

På steder der 90% av elevene er avhengig av skolebussen som er innstilt, forstår jeg så godt at de stenger :) 

Hvorfor barnehagen holder stengt i dag derimot, det forstår jeg ikke. Går jo da utover så veldig mange flere innstanser. Sykehjemmet jeg jobber på for eksempel, manglet plutselig i dag alle som skulle på dagvakt, fordi samtlige har små barn. Det kunne fort blitt litt krise bare det. 

Ellers fløy det nettopp en takplate forbi vinduet, og hunden var særdeles kjapp på sin daglige morgentur ut. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (1 time siden):

Hvilken kommune er uten mobilnett?

Jeg er i oransje sone. Vindkast med regn, men ikke så ille ennå.

Rødøy. Ligger lengre ut en oss, så der har de havet og været mer rett på.

Folk er bedt om å ikke gjøre noen sprell, for ingen måter å varsle nødetater på. Best å sitte pent i godstolen.

Anonymkode: 48ef9...b73

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det tatt seg opp her. Og verre skal det bli. 

Mye vind er ikke så ille, men kast langt oppe på orkan-skalaen er skummelt. Det er det som gjør skade.

Anonymkode: 2f273...b78

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skuffet. Bor ved kysten, i oransje sone, og det er bare svake vindkast nå. Men det blir kanskje mer «action» i ettermiddag. Det verste nå er at det er så fryktelig glatt. Is med regn oppå, og gang- og sykkelstien er ikke strødd. Jeg er glad for at jeg har gode brodder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det skyfri himmel, sol og litt vind. 😍 kysten av vest-Finnmark!

er visst meldt verre utover.

Anonymkode: dd27a...65e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan melde fra Vesterålen, Lofoten og Ofoten at her går det for seg, særlig på kysten. Middelvinden er ikke så høy som først antatt, men kastene som fyker forbi kan skremme livskiten av hvermannsen. Det skal visst bli verst rundt kl 12, sies det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt plaga av at en ledning banker mot veggen. Fortøyde sjarken ekstra i går i tilfelle, selv om denne vindretningen ikke er den værste. Har masser av ved, mye husarbeid å ta igjen og regnskap å sende fra meg. Får uansett ikke gjort annet som fisker. 
Spaden har æ satt i garasjen, så slipper den å velte. 

Anonymkode: 83c95...2f0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Litt plaga av at en ledning banker mot veggen.

Jeg har en "tikkelyd" i veggen under kastene. Høres ut som en dårlig klokke som tikker imot sin vilje. Interessant, men aner ikke hva det skyldes 😜 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor heldigvis slik at huset er skjermet fra den verste vinden. Likevel river det og sliter i huset i vindrossene. Det ekleste er egentlig den intense og høylytte yden av vinden som suser gjennom fjell, skog og hus. Man kjenner seg ydmyk i møte med sterke naturkrefter som dette.

Anonymkode: 5148a...8ba

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har en "tikkelyd" i veggen under kastene. Høres ut som en dårlig klokke som tikker imot sin vilje. Interessant, men aner ikke hva det skyldes 😜 

Fant ut av det. Det er en persienne som slår imot vinduet i kastene :D 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må gjerne ringe foreldrene mine i nord og høre om taket holder seg fast. 

Anonymkode: 8219e...606

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går noen tak her og der. Men generelt ikke så mye å snakke om.

Anonymkode: e5434...8ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Moskenes kommune her jeg bor er en høyspentledning falt i bakken. Perioder med strømbrudd, men det virker stabilt nå. Smeller godt i veggene. En god kombinasjon mellom hagl og regn som skyter mot deg i full fart gjør at du kjenner du lever 😅 Bikkja får bare gjøre det han skal i hagen idag. Katten holdes inne. Syns det er spennende, så lenge ingen liv går tapt. 

Anonymkode: 3fa7e...bb2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig ille, måtte tenne på røyken i gangen før jeg gikk ut.

Anonymkode: be3d5...bfc

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Litt plaga av at en ledning banker mot veggen. Fortøyde sjarken ekstra i går i tilfelle, selv om denne vindretningen ikke er den værste. Har masser av ved, mye husarbeid å ta igjen og regnskap å sende fra meg. Får uansett ikke gjort annet som fisker. 
Spaden har æ satt i garasjen, så slipper den å velte. 

Anonymkode: 83c95...2f0

Å sette spaden i garasjen er lite lurt om det er ventet mye snø. Snakker av erfaring her, jeg kom hjem fra ferie og måtte låne naboens snøskuffe for å grave fram døra til garasjen der min sto. Flaut!

Anonymkode: 8712e...880

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dødsulykke i min kommune 😱 Varebil og vogntog. Jeg har en venninne, som har varebil, og som bor nær der ulykken skjedde. Hun svarer ikke. Jeg er redd 😱 

Kraftig vind, og isete veier, samt regn da. No er det snøfokk.

Anonymkode: 10461...512

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dødsulykke i min kommune 😱 Varebil og vogntog. Jeg har en venninne, som har varebil, og som bor nær der ulykken skjedde. Hun svarer ikke. Jeg er redd 😱 

Kraftig vind, og isete veier, samt regn da. No er det snøfokk.

Jeg vet nå hvem den døde var. Ikke henne som jeg fryktet. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vet nå hvem den døde var. Ikke henne som jeg fryktet. 

Forferdelig. Er fra nabokommunen  og gruer til å høre hvem det var. Her kjenner alle til alle 😞

Anonymkode: f02db...af9

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...