Julebrunost Skrevet 7. februar 2024 #201 Del Skrevet 7. februar 2024 Bålkaffe skrev (1 minutt siden): Jeg etterspør altså bevis på hvorfor Israel gikk etter disse tre på sykehusene, og det tolker du som en meningsløs diskusjon? Ok. Ja, for du anerkjente ikke at du fikk svar. Og begynte det jeg kaller en meningsløs diskusjon frem og tilbake om terrorister. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #202 Del Skrevet 7. februar 2024 NatNat skrev (Akkurat nå): Tror du de brukte tid og penger til operasjonen bare for å drepe 3 tilfeldige typer ? De visste akkurat hvem de gikk etter. Hamas og islamisk jihad medlemmer. Om de veit det så godt, er det jo bare å komme med bevisene på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #203 Del Skrevet 7. februar 2024 Julebrunost skrev (Akkurat nå): Ja, for du anerkjente ikke at du fikk svar. Og begynte det jeg kaller en meningsløs diskusjon frem og tilbake om terrorister. Har IDF kommet med bevis på at de tre de drepte på sykehuset planla terroraksjoner mens de lå på sykehuset? Det vil jeg veldig gjerne se, for det er nemlig det jeg har etterspurt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 7. februar 2024 #204 Del Skrevet 7. februar 2024 Just now, Sirisiri10 said: Det stod jo i artikkelen du la ved at ingenting av dokumentasjonen er verifisert. Og omså det stemmer er det helt jævelig å stoppe støtten, de sivile i Gaza er avhengig av de. De 12 personene er sparket. At noen ønsker andre så vondt 💔Helt uforståelig! Link til verifisering av dødstallene i Gaza, takk. De opplysningene er langt viktigere. Jeg har tro på at det nødvendige blir gjort så langt det er mulig for å sikre hensynet til de sivile i Gaza. Det er helt forbløffende: israelerne bryr seg om sine egne og tar mer hensyn til palestinerne enn noen hær noensinne har gjort overfor en motparts sivile gjennom historien, mens de såkalte myndighetene hos motparten i dette tilfellet ikke bare begår alt av ugjerninger mot andres innbyggere, men også bruker sine egne innbyggere slik andre bruker sandsekker - og dem støtter dere. 6 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #205 Del Skrevet 7. februar 2024 Ichiko skrev (3 timer siden): Alt du maser om ang. de tre drepte er blitt besvart, men det ser ut til at du ikke leser svarene. Jaha? Hvem har kommet med kilder til at IDF har lagt ut bevisene de har på de tre de tok ut på sykehuset som de påsto har deltatt i planlegging av nye terroraksjoner mens de lå innlagt på sykehuset? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio.Sol Skrevet 7. februar 2024 #206 Del Skrevet 7. februar 2024 Hank Amarillo skrev (3 minutter siden): Hvem går skattepengene ens til om man bor på Gaza? Vel det ville ikke eksistert noe Hamas hvis det ikke var for Israel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. februar 2024 #207 Del Skrevet 7. februar 2024 Bålkaffe skrev (2 minutter siden): Og da skal man svare på det med å selv sette lover og regler til sides? Skal og skal… det er sånn det er i krig. Helt vanlig at i en krigssituasjon settes sivil lovgivning på sidelinjen. Som jeg forsøkte å si med analogien fra Norge under tysk okkupasjon. Om det er rett, spør ikke meg. Jeg mener krig bør unngås. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 7. februar 2024 #208 Del Skrevet 7. februar 2024 Mio.Sol skrev (Akkurat nå): Vel det ville ikke eksistert noe Hamas hvis det ikke var for Israel. Skattepengene dine går til Hamas om du bor i Gaza altså? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 7. februar 2024 #209 Del Skrevet 7. februar 2024 Mio.Sol skrev (2 minutter siden): Vel det ville ikke eksistert noe Hamas hvis det ikke var for Israel. Akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 7. februar 2024 #210 Del Skrevet 7. februar 2024 (endret) 11 minutter siden, Bålkaffe said: Hvis valget til Israel var å enten gå inn forkledde eller bombe sykehuset, for all del, da er det jo bedre med et retta angrep. Men igjen, da er vi tilbake på grunnlaget for angrepet, som jeg fremdeles ikke finner så veldig godt bevist. 9 minutter siden, Bålkaffe said: Jeg etterspør altså bevis på hvorfor Israel gikk etter disse tre på sykehusene, og det tolker du som en meningsløs diskusjon? Ok. 8 minutter siden, Bålkaffe said: Det er så enkelt som dette: Jeg svarer ikke på dine spørsmål før du svarer på mine. Du har fremdeles spørsmål å svare på. 5 minutter siden, Bålkaffe said: Har IDF kommet med bevis på at de tre de drepte på sykehuset planla terroraksjoner mens de lå på sykehuset? Det vil jeg veldig gjerne se, for det er nemlig det jeg har etterspurt. 3 minutter siden, Bålkaffe said: Jaha? Hvem har kommet med kilder til at IDF har lagt ut bevisene de har på de tre de tok ut på sykehuset som de påsto har deltatt i planlegging av nye terroraksjoner mens de lå innlagt på sykehuset? Du har avsporet nok fra trådens tema. En etterretningsaksjon er en etterretningsaksjon; INGEN etterretning i verden publiserer rapporter på alt de foretar seg. Tråden handler om suspendering av penger til UNRWA. Endret 7. februar 2024 av Ichiko 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio.Sol Skrevet 7. februar 2024 #211 Del Skrevet 7. februar 2024 Hank Amarillo skrev (Akkurat nå): Skattepengene dine går til Hamas om du bor i Gaza altså? Det vet jeg faktisk ikke, jeg har ikke bodd der eller betalt skatt der - har du..? Men såvidt meg bekjent må palestinere betale skatt til Israel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #212 Del Skrevet 7. februar 2024 Bacteria skrev (3 minutter siden): Tror ikke du vet hva etterretning innebærer. Jeg er jammen meg usikker på om Israel veit det også, jeg. De satt på etterretning om angrepet den 7. og lot det skje. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Q7emG8/new-york-times-israel-visste-om-hamas-angrepsplaner-over-ett-aar-foer så da venter jeg fremdeles på de bevisene, jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 7. februar 2024 #213 Del Skrevet 7. februar 2024 Just now, Mio.Sol said: Det vet jeg faktisk ikke, jeg har ikke bodd der eller betalt skatt der - har du..? Men såvidt meg bekjent må palestinere betale skatt til Israel.. Med selvstyre i Gaza har ordningen vært slik at til og med palestinere som jobber i Israel får skattetrekket på lønna overført til Gaza. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 7. februar 2024 #214 Del Skrevet 7. februar 2024 Ichiko skrev (4 minutter siden): Link til verifisering av dødstallene i Gaza, takk. De opplysningene er langt viktigere. Jeg har tro på at det nødvendige blir gjort så langt det er mulig for å sikre hensynet til de sivile i Gaza. Det er helt forbløffende: israelerne bryr seg om sine egne og tar mer hensyn til palestinerne enn noen hær noensinne har gjort overfor en motparts sivile gjennom historien, mens de såkalte myndighetene hos motparten i dette tilfellet ikke bare begår alt av ugjerninger mot andres innbyggere, men også bruker sine egne innbyggere slik andre bruker sandsekker - og dem støtter dere. Altså, nå kommer du med en påstand og legger ved en link for å underbygge påstanden. Men linken underbygger ikke påstanden din, den viser til at du har feil når det kommer til at påstanden er verifisert. Own it i stede for å vri det over på noe annet. Ahh.... Trodde vi var ferdig her på forumet å anklage folk for å støtte Hamas fordi man kritiserer Israel. Men så feil tok jeg! Så nok engang, jeg støtter IKKE Hamas. Jeg hater Hamas. Jeg fordømmer angrepet. Bort med Hamas. Kan vi nå legge den død? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghostwalker Skrevet 7. februar 2024 #215 Del Skrevet 7. februar 2024 (endret) Hank Amarillo skrev (7 minutter siden): Skattepengene dine går til Hamas om du bor i Gaza altså? Israel collects tax on behalf of the Palestinians and makes monthly transfers to the PA pending the approval of the Ministry of Finance. Endret 7. februar 2024 av Ghostwalker 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio.Sol Skrevet 7. februar 2024 #216 Del Skrevet 7. februar 2024 Ichiko skrev (5 minutter siden): Du har avsporet nok fra trådens tema. En etterretningsaksjon er en etterretningsaksjon; INGEN etterretning i verden publiserer rapporter på alt de foretar seg. Tråden handler om suspendering av penger til UNRWA. https://www.rodekors.no/vart-arbeid/regler-i-krig/ Sårede soldater som ikke deltar i strid er ikke lovlige mål. Det finnes regler i krig også, selv om Israel ser ut til å tro at de er hevet over loven. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 7. februar 2024 #217 Del Skrevet 7. februar 2024 Mio.Sol skrev (3 minutter siden): Det vet jeg faktisk ikke, jeg har ikke bodd der eller betalt skatt der - har du..? Men såvidt meg bekjent må palestinere betale skatt til Israel.. Så da er det samme om du bor i Israel eller Gaza om skattepengene går til Israel uansett? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 7. februar 2024 #218 Del Skrevet 7. februar 2024 Bålkaffe skrev (1 minutt siden): Jaha? Hvem har kommet med kilder til at IDF har lagt ut bevisene de har på de tre de tok ut på sykehuset som de påsto har deltatt i planlegging av nye terroraksjoner mens de lå innlagt på sykehuset? Du kommer ikke til å få hemmelig etterretningsinfo her i tråden uansett hvor lenge du spammer med off topic, men har du sett bilder av de tre terroristene? Det har jeg, samtlige poserte med kalasjnikovs og annet terrorist -utstyr. Tilbake til tema: Her har vi de 12 UNRWA ansatte som direkte deltok i terrorangrepet. Ingen har sagt at det KUN er de 12 som er terrorister og UNRWA ansatte, alt etter hva som passer best. Regner med at det er en salig sammenblanding, samme som vi har sett overalt i samfunnet der. Sykehusdirektør fra kl. 8 - 12, så terrorist frem til kl. 16 før et møte med naive idioter fra Norge og sånn har dagen gått i Gaza. Men, UNRWA er klinisk ren for terrorister bortsett fra de 12, få meg ikke til å le.. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 7. februar 2024 #219 Del Skrevet 7. februar 2024 Ichiko skrev (5 minutter siden): Du har avsporet nok fra trådens tema. En etterretningsaksjon er en etterretningsaksjon; INGEN etterretning i verden publiserer rapporter på alt de foretar seg. Tråden handler om suspendering av penger til UNRWA. Om jeg avsporer tråden ved å snakke om grunnlaget til hvorfor Israel har gått til angrep på noen på et sykehus, så da gjør vel du det samme: Ichiko skrev (10 minutter siden): Link til verifisering av dødstallene i Gaza, takk. De opplysningene er langt viktigere. Jeg har tro på at det nødvendige blir gjort så langt det er mulig for å sikre hensynet til de sivile i Gaza. Det er helt forbløffende: israelerne bryr seg om sine egne og tar mer hensyn til palestinerne enn noen hær noensinne har gjort overfor en motparts sivile gjennom historien, mens de såkalte myndighetene hos motparten i dette tilfellet ikke bare begår alt av ugjerninger mot andres innbyggere, men også bruker sine egne innbyggere slik andre bruker sandsekker - og dem støtter dere. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 7. februar 2024 #220 Del Skrevet 7. februar 2024 Sirisiri10 skrev (1 minutt siden): Ahh.... Trodde vi var ferdig her på forumet å anklage folk for å støtte Hamas fordi man kritiserer Israel. Men så feil tok jeg! Så nok engang, jeg støtter IKKE Hamas. Jeg hater Hamas. Jeg fordømmer angrepet. Bort med Hamas. Kan vi nå legge den død? Ville det vært en gledens dag for deg om du våknet i morgen, etterhvert åpnet nyhetene, og så at Hamas hadde kapitulert? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå