Gå til innhold

Hvilket barometer bruker man om damer?

waco

Sett en pris du synes passer for deg  

1. 1. Sett en pris du synes passer for deg

• -50
      0
    • -5000
      3
    • -250
      0
    • -1000
      0
    • -1500
      0
    • -3000
      2

Anbefalte innlegg

En dame blir ofte fornmærmet dersom man kun tilbyr henne femti kroner. Men femtusen derimot, det blir straks et kompliment! Vi kan lage en prisliste for kvinners kostbarhet, dersom vi kunne skalere damer, så kan vi kjøre en interessant debatt her!

Okay, husk at dere er anonyme, dette her er kun ei uhøytidlig undersøkelse, vi prøver bare å finne generelle trekk ved hunkjønn. Vi kan si at femti kroner er fornærmelsen og femtusen er komplimentet, hvordan ville dere rangert dere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He-he.

Nå skal jeg faktisk svare seriøst på dette spørsmålet.

Det hadde kommet an på mannen som spurte.

5000 er uansett en fornærmelse.

200 000 begynner kanskje å nærme seg et kompliment. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbyr meg penger for hva???

Se her Waco, du skal få et kys_2.gif helt gratis!

..hi hi..

..på smilet ditt å dømme, tok du det som et kompliment..

Vibeke :briller:

(raus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må sige alle mennesker uaset køn har en pris, men 5000 kr vil nok være en gade pris for stakkels kvinder som er ude og trække på gade og må ha penge

for mit vedkommende skulle nok et 6 sifret beløb til før jeg var med på noget som helst men ville nok kunne strække mig langt for slikt beløb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Nei om jeg først skulle sette en pris på meg selv måtten den ha vert så høy at jeg kunne fosikret meg om at jeg aldrig mer trengte å sette en pris på meg selv......

Og etter oppgaven var utført så hadde jeg nokk til å pensjonere meg :)

men for 5000 nei det var no litt vell lite......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor du tok med den 50-lappen jeg. Siden Waco gutten selv har forsøkt å betale for ei dame med 200,- og det gikk jo ikke så bra vel??? :sjarmor:

Så hvorfor skal 50,- eller 250,- utgjøre så stor forkjell???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som skal være så vanskelig å forstå.... Vi har to skål, fornærmelsen er den ene skål, og komplimentet det andre, hva slags vekt har dere i deres indre?

Tydelig at mange av dere leker svært kostbare, det tyder på dårlig selvtillit og kanskje manglende selvbilde.

Hvilken handling det gjelder er underordnet, det er forespørselen som er viktig i vårt tilfelle.

Dersom man blir stoppet på gata er det stor forskjell å bli tilbudt femti kroner og femtusen, uansett hva slags handling det dreier seg om!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett kva handling det dreier seg om? Blir eg tilbudt 50 kroner for å bære handleposane til ei gammal dame, så ja, det ville eg ha gjort.(Gratis også, for den del) Men sidan tråden ligg under seksualitet, regnar eg med du tenker på seksuelle handlingar? i så fall måtte summen ha vore 100 gongar så stor for at eg skulle ha tatt i mot. Så sant det ikkje var noko eg gjerne ville ha gjort gratis, i allefall! :ler:

Forresten er eg ikkje einig i at å sette summen høgt er eit teikn på dårleg sjølvtillit eller dårleg sjølvbilde. Tvert imot, det er eit teikn på sjølv-respekt. Eg veit at "tenester" frå meg er verdt meir enn 50 eller 5000 kroner. Min respekt for meg sjølv og mi stoltheit gjer at eg ikkje utleverar meg sjølv til ein framand på den måten for småpengar. Eg er meir verd enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom deg og meg Hedda, er at jeg ville hjulpet alle så sant jeg har mulighet til det....

Når jeg diskuterer komplimetet kontra fornærmelsen, så lurer jeg på hvordan dere ville reagert dersom en spurte om å ta et nakenbilde av dere for 50 til 5000 kroner.

Og dere responderte som jeg hadde ventet, med en dårlig skjult; Ingen hadde fått kjøpt meg!

Dette beviser en mengde ting, først forstår jeg at dere ikke eier selvironi, men istedet tar dere veldig selvhøytidelige, kanskje dere føler at dere rett og slett ikke har utseede med dere, eller kropp nok til å bli avbildet av?

Det kan være andre årsaker, dere verdisetter dere så høyt at dere blir utelukket en rekke forespørsler, å være innbilsk er ikke alltid av det gode, vet du vesle Hedda!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eg ikkje hjelper folk som treng det, vil eg rett og slett ikkje ha på meg Waco!! Da har du misforstått. Det var heller ikkje det denne tråden handlar om.

No har eg i alle fall fått svar på kva slags handling det var snakk om (det er nemlig ganske viktig for å bestemme ein eventuell sum): Nakenfotografering.

Det kan eg svare på med ein gong: det gjer eg gjerne. Har stått akt-modell ein god del for ein venn, heilt gratis, og det gav meg mykje. Det var ei utruleg fin oppleving. (Dette var heller ikkje snakk om eitt bilde, som du nemner, men anslagsvis 800-1000 ulike bilder) Så det gjer eg gjerne igjen, gratis, dersom fotografen er til å stole på. (med det meiner eg at han/ho ikkje publiserer bilder av meg utan min tillatelse på førehand)

Kvar har du forresten frå at eg er innbilsk? Og kva innbiller eg meg, meiner du? Det er stor forskjell på å ha sjølvtillit og sjølvrespekt og å vere innbilsk, ikkje sant?

Og dersom du har tenkt å kverluere om at eg motsei meg sjølv ved å først skrive at mine seksuelle "tenester" er meir verd enn 5000,- og etterpå fortelle at eg har stått akt-modell gratis: Akt-fotografering har ingenting med seksualitet å gjere. Det veit alle som har hatt med seriøs fotografering å gjere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenbilder?

Har stått gratis modell for en kompis som søkte på kunsthåndtverksskolen.

Han kom inn!

Vibeke :briller:

(føler seg nå enda rausere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bindestreken er for å skille tallene...

Hedda, siden jeg ikke skal kverulere om at aktfotografering ikke har noe med seksualitet... vel, da får jeg spørre, - hva er galt med seksualitet da, siden dere påperoper dere den plettfrie vinnende jomfruelige vesen?

Det er ikke noe galt i å tjene noen kroner på verdens mest naturlige ting, er det?

Waco

Det er visst bare damer som kan lage en problemstilling ut av slikt, dobbeltmoralen lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen verdens ting gale med seksualitet, tvert imot! Seksualiteten til eit menneske er svært verdfull, og svært privat. Den fortel mykje om personen, og er ein stor del av alle menneske. Seksualitet er eit svært skjørt tema, fordi det er så individuelt og privat. Det ser vi ikkje minst på alle trådane her inne, ein skal vere svært forsiktig med å meine noko om andre sine seksuelle preferansar. Og sånn bør det vere. Nok om det.

Seksualitet er, som du skriv, verdas mest naturlege ting. Burde i alle fall vere. Og fordi den er så privat og så individuell, er den også mykje verd. Ikkje i pengar, men i.... kva skal eg kalle det..... sjølv-verd? Huff, klarer ikkje å forklare kva eg meiner. Sidan seksualitet er ein så stor del av eit menneske og så avgjerande for eit menneske si lykke og velvære, krev den også respekt. Difor er det så feil å sette ein pris, ein sum pengar, noko så banalt som kroner! på seksualiteten til eit menneske. Det handlar om sjølv-respekt. Difor meiner eg at det er feil å tene pengar på sin eigen seksualitet, og endå "feilare" å sette ein pris på andre seksualitet. Og difor hadde eg blitt meir fornærma om nokon tilbydde meg 100,- kr for eit ligg enn om han hadde spurt direkte om å få meg med heim. Vart litt rotete forklart, men håpar du skjønar?

Og når det gjeld jomfruelegheit: eg er slett inga jomfru, og ønskar heller ikkje å bli sett på som ei snerpete jomfru. Tvert imot: eg irriterer meg over at andre folk trur eg er så forbanna skikkelig! Det er eg ikkje, dei skulle berre ha visst!

Dessutan: det er ikkje kvinnene som lagar eit problem av dette, som du skriv, la meg minne deg om at det var du som starta tråden....

Til sist: Ein bruker ikkje noko som helst slags "barometer" for å måle kvinner, rett og slett fordi ein ikkje måler kvinner (eller menn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skjønner jeg ingenting. Jeg tror du blander begrepene veldig her, sjølrespekt, verdiløshet, kroner og seksualitet.

Hvorfor skaper damer alltid kunstige skiller? Hva er nærhet? Hva betyr omtanke? Kan seksualitet være forsettelsen av vennlighet?

En massøse som masserer skuldre og lår, en som tjener sine kroner ved hjelp av varme og omtanke, når bryter hun barriæren, er det når hun masserer rompa? Disse avgrensninger er uklare, det finnes ikke noen skarpe kontraster, så HVORFOR PRØVER DERE JENTER PÅ DET HELE TIDEN DA???????

En hånd å holde i, kan bety mer enn en runk, allikevel kan hånden prises mer enn onaneringen.... den ene handlingen er ikke mindre prostituerende enn den annen...

Er selvrespekten til en pike som gir omtanke i form av seksuelle tjenester noen mindre enn ufølsomme egoistjenter som bare tenker på sin egen lykke, istedetfor å glede den sosialfattige?

Waco

I japan selger ungpikene de brukte trusene sine for de som vil kjøpe, er det mye eller lite selvrespekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I japan selger ungpikene de brukte trusene sine for de som vil kjøpe, er det mye eller lite selvrespekt?

De selger dem fordi de ikke ser noe galt i å tjene penger på mannfolk som av en eller annen grunn trenger brukte jentetruser. Japanere har et litt annet forhold til seksualitet enn det vi nordmenn har. Hvis noen vil betale deg 100 kr pr truse du har hatt på deg en dag, så er det helt greie penger å ta med. For meg hadde det ikke vært noe seksuelt forbundet med det i det hele tatt, og det er det ikke for japanske jenter heller. Noen går med aviser, andre går med truser. Hva de som KJØPER trusene gjør med dem, bryr hverken meg eller jentene som produserer dem.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catzy, så du finner det ikke moralskt forkastelig å tjene penger på menns idioti?

Waco

Var det ikke det jeg trodde...kvinners moralitet begrenser seg til hennes uvitenhet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...