Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lilyjets
Skrevet

De andre har noe i det med markedsføring og reklame.

jeg studerer det nå. og det er veldig morro.

har tenkt på å bli art director. det er vanskelig å komme dit, men om man blir det eller jobber annet i reklame og markedsføring er det veldig morro. ingen dag er lik. for jeg er å veldig rastløs og vil ha variasjon.

absolut noe å anbefale.

for å komme dit, kan du gå på mi eller noe. westerdals.

Videoannonse
Annonse
Gjest oktavia -- trådstarter
Skrevet
Jeg drømmer om en jobb innen dette området selv.  :) Så at mye av det du skrev kunne jeg skrevet selv. Jeg har dekoratørutdannelse. Men jobb har jeg enda ikke fått innen dette området. De som ofte står på messene er vel selgere fra de respektive firmaene.

Du trenger ikke være noen tryllekunstner med tall. En normal tallforståelse og en kalkulator får deg nok dit du skal.

Men som du ser for min del mye drømmer og smått med erfaring.  :ler:

Ønsker deg lykke til.  :)

Endret trykkleif.

Betty Boop: Kan jeg spørre hva du jobber med nå? Jeg har ikke dekoratørutdannelse selv, men har treårig tegning/form/farge, pluss et år med interiør. Vurderer du mer utdanning for å få en fot innenfor? :) Håper messedrømmen din går i oppfyllelse!

--

Tenker på å selge store ting, er alt innen dette nødt å være en drittjobb? ;)

Innbiller meg at jeg ikke trenger mastergrad i markedsføring el. lignende for å jobbe med dette? (Det går mer på personlige egenskaper og kunnskap om det man selger, eller hur.)

Er det mulighet for at evnt. enkeltemner kan hjelpe meg på rett vei? :)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Skulle gjerne ta masse mer utdanning, men har ikke økonomisk mulighet nå. Er for tiden mellom jobber. Der du valgte interiør, valgte jeg dekoratør. Tror kanskje det er enklere faktisk å få jobb med interørbakgrunn? Det var uansett et vanvittig morsomt og lærerikt år å ta med seg.

Jeg kunne tenke meg mer dataundervisning selv. Følte at den ble litt mangelfull. Lære webdesign blant annet bare for å ha det i bagasjen. Bli mer allsidig få flere valgmuligheter.

Når det gjelder selgeryrket. :)

Jeg tror, som du, at det vil gå mye på personlig egnethet og produktkunnskap. Personlig vet jeg ikke hva du eventuelt skulle ta av videreutdanning som skulle være nødvendig for denne typen jobb. Tror selgere generelt har veldig forskjellig bakgrunn. Personlig egnethet står nok høyt i kurs. Og kunnskapen får du. Kanskje du kan ta kontakt med noen av de firmaene du er interessert i og høre med dem hva de ser etter?

Skrevet
De andre har noe i det med markedsføring og reklame.

jeg studerer det nå. og det er veldig morro.

har tenkt på å bli art director. det er vanskelig å komme dit, men om man blir det eller jobber annet i reklame og markedsføring er det veldig morro. ingen dag er lik. for jeg er å veldig rastløs og vil ha variasjon.

absolut noe å anbefale.

for å komme dit, kan du gå på mi eller noe. westerdals.

LilyJets: Hvor studerer du? Jeg har hørt mye dårlig om MI, vet ikke om det er noe i det? Jeg har ikke mulighet til å gå på Westerdals, da jeg ikke kan flytte til Oslo...

Alle: Det der høres ut som meg... Rastløs, og trenger variasjon. Tror jeg må ha litt utfordringer og ansvar for å trives.

Er det noen som har svar på hvor mye økonomi jeg trenger for å jobbe med handel? Selge 'store ting', som jeg nevnte.)

Noe annet som høres veldig interessant ut er å jobbe med markedsføring/design i en sportskjede, men vet ikke hvordan jeg kvalifiserer meg til en slik jobb heller. :)

Gjest oktavia - trådstarter
Skrevet

Ooops! Meg over her ^

Skrevet

Gå markedsføringslinja..

Hva med Journalist??

Gjest IA-rådgiver
Skrevet

høres ut som meg - og jeg er IA-rådgiver (inkluderende arbeidsliv), ansatt ved et Arbeidslivssenter (som er en del av Trygdeetaten)-

Vi kjører kurs for bedriftene våre, arbeider på systemnivå med rutiner, planer ol, har avgrensede prosjekt knyttet til prosesser i bedrifter f.eks mot bedre arbeidsmiljø, og vi gir veiledning og støtte til ledere i vanskelige enkeltsaker. Vi samarbeider med trygdekontorene, legene, aetat, bedriftshelsetjeneste osv.

I løpet av en normal arbeidsuke er jeg 1-2 dager på kontoret, resten ute i såkalte IA-virksomheter

Arbeidet er veldig variert, jeg styrer arbeidstiden og til dels arbeidsinnholdet mitt selv, har fleksitid og god anledning til avspasering, blir nok en del ekstrajobbing ja.

Lønna er ikke himmelsk men arbeidet er det! :)

Gjest oktavia - trådstarter
Skrevet

Er det noen som vet om/har forslag til stillinger der jeg kan jobbe med kundebehandling på et høyere nivå etter mer utdanning?

Eiendomsmegler f.eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...