Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Oktavia
Skrevet

Har letet høyt og lavt, på jobbfeber.no og allslags utdanningsforumer og studiekataloger. Men har enda ikke funnet et yrke som passer meg. (Er 21 år)

Vil du hjelpe meg? ;)

Har et par ideer i hodet, men vil gjerne høre hva dere tror, for å få et inntrykk av om det er noe i det jeg tenker på. Om dere er enige med meg i type jobb. Skal gi ordet til dere nå, før jeg har røpet hva jeg tenkte på.

Først litt info/stikkord å gå ut i fra:

Jeg er glad i:

- Skriving og språk (norsk/engelsk)

- Å organisere, legge til rette, hjelpe folk.

- Å treffe nye mennesker, være sosial.

- Å være nyskapende/kreativ.

- Kundebehandling

- Prosjektjobbing (å jobbe med avgrensede oppgaver som ferdigstilles.)

- Praktisk arbeid

- Variasjon

- Markedsføring

- Å improvisere

- En arbeidsplass der jeg får ha innflytelse over min egen arbeidsdag.

- Å få bruke kremmerånden min litt.

(- Tegning/design, ikke heng dere så mye opp i denne, jeg vil/tør ikke satse 100% på design.)

Jeg er ikke glad i:

- Matematikk

- For mye rutine

- Helse-/omsorgsfag

- Mye stillesitting

- Å jobbe helt alene

Blir kjempeglad for forslag! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bli / jobbe med

- Tolk

- Guide

- Markedsføring/reklame (krever utdannelse og praksis men et mål å jobbe for)

-

-

-

Må tenke litt om jeg kommer på noe mer.

På A-etat har dem konsulenter for å hjelpe til med slike problemsitllinger.

Tror du kan få hjelp der om du spør. Dem gjør vist også noen tester slik at du kan få sikkre svar på hva du passer til .

Skrevet

Lærer er et godt forslag. Et allsidig og varierende yrke. Ingen dager er like ;)

Skrevet

hva med å gå på BI/NMH og ta markedsføring og så ta prosjektledelse og hvis du er mer sulten på skole, ta grafisk design eller ilustrasjon.

Skrevet

Tenkte umidellbart på prosjektleder innenfor et område du trives i, og da kan nok en markedsførings og økonomi utdannelse fra en høgskole eller BI være tingen.

Gjest oktavia - trådstarter
Skrevet

*Dytte denne litt opp*

Takk for fornuftige forslag, flere som har tips? Alt mottas med takk! :)

Skrevet

jeg ser også for meg noe innen publikasjon - grafisk design eller journalistikk (ikke nødvendigvis AVISjournalistikk, evt. skrive for ukeblader, tidsskrifter? Jobb innen reklame?)

Skrevet

Lærer, sykepleier, ingeniør

PS! Du tjener ok - kjempebra og velger du ingeniør tjener du mye!

Yrkene har fart over seg og sitter sjelden lenge i ro.

Skrevet

Ingeniør er utelukket, siden jeg har lite interesse for realfag...

Sykepleier er helsefag, en av de fire tingene jeg ikke ville...

Noen flere som vet noe de tror jeg kunne passet til? :)

Skrevet

grafisk design?

desktop i avis, eller blad?

ikke så mye kundebehandling eller omsorg da men.

Skrevet (endret)

Innovasjon og entreprenørskap?

Starte nye firma, lede prosjekter, utfordringer og varierte oppgaver...kanskje?

Endret av Majka
Gjest Betty Boop
Skrevet

Jobbe innen reklame, markedsføring, dekoratør, messestands. Kunne det være noe? Vanskelig å få jobb der men. Ikke så ofte man ser stillinger på dette området utlyst. Jobb for web-designere forekommer hyppigere, men fikk inntrykk av at det ikke var mest aktuelt?

Skrevet
Bibliotekar i et fagbibliotek.

Skulle foreslå det jeg og.

Fagbibliotek, eller et større bibliotek av et annet slag. Der får du brukt for det meste av det du har på plusslista di

Skrevet
Jobbe innen reklame, markedsføring, dekoratør, messestands. Kunne det være noe? Vanskelig å få jobb der men. Ikke så ofte man ser stillinger på dette området utlyst. Jobb for web-designere forekommer hyppigere, men fikk inntrykk av at det ikke var mest aktuelt?

Utforming av messer/stands har jeg faktisk tenkt på. Kunne også ha tenkt meg å ha en jobb som også innebærer deltakelse på messer. Dette må vel være båtforhandler eller lignende.

Kan jeg jobbe med slik type handel mm. uten å være glad i tall/matte? Hva slags utdanning kan passe med dette?

:)

Gjest Betty Boop
Skrevet (endret)
Utforming av messer/stands har jeg faktisk tenkt på. Kunne også ha tenkt meg å ha en jobb som også innebærer deltakelse på messer. Dette må vel være båtforhandler eller lignende.

Kan jeg jobbe med slik type handel mm. uten å være glad i tall/matte? Hva slags utdanning kan passe med dette?

:)

Jeg drømmer om en jobb innen dette området selv. :) Så at mye av det du skrev kunne jeg skrevet selv. Jeg har dekoratørutdannelse. Men jobb har jeg enda ikke fått innen dette området. De som ofte står på messene er vel selgere fra de respektive firmaene.

Du trenger ikke være noen tryllekunstner med tall. En normal tallforståelse og en kalkulator får deg nok dit du skal.

Men som du ser for min del mye drømmer og smått med erfaring. :ler:

Ønsker deg lykke til. :)

Endret trykkleif.

Endret av Betty Boop

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...