AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #41 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 44 og har det fint nå… men jeg savner av og til å være ute og bare danse bort natta med vennene mine. Savner å flørte litt uskyldig med menn. Savner å henge med vennene mine hver dag, nå ses vi gjerne fire ganger i året. Det er bare savn, ingen sorg. Ungdomstiden min ble godt brukt. Men det jeg har fortsatt med selv om jeg er i 40-årene er å reise, langt og til uvanlige steder. Jeg lovte meg selv som 20-åring at jeg skulle se (nesten) hele verden, og det holder jeg på med fortsatt. Reising blir man heldigvis aldri for gammel til, så lenge helsa holder. Anonymkode: c5790...b20 Det er ikke for sent å danse hele natta når du er 44! Skynd deg å gjøre det! Når du kommer opp i femtiåra er det ingen steder å gjøre det lenger, dessverre…. Anonymkode: 8739d...8da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #42 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): jeg synes det er mange umodne og lite reflekterte svar her, fra 40-åringer som ikke ser ut til å ha tatt inn over seg at de er midt i livet om ca to sekunder. Og hva betyr det at ungdomstiden er "levd"? den er fremdeles bak deg, og foran deg ligger alderdommen. Det er mange dører som er lukket, det er mennesker som ikke er med deg lenger. Jeg er 50+, og synes det er utfordrende å ikke være nostalgisk og melankolsk når jeg på hva som ligger foran meg i forhold til hva som ligger bak meg. Anonymkode: a73a6...f20 Er du litt gammel til sinns? Eller har hatt et kjedelig voksenliv? Jeg er snart seksti, og føler det er masse igjen å lære og oppleve. Det som er synd, er at tida skal ta slutt og at det nærmer seg! Og så er vel drømmen om å møte en kjæreste begravet, men har så mye annet å glede meg over. Anonymkode: 8739d...8da 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #43 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er førti, feit og ferdig. Sårt å tenke at ungdommen er helt forbi. Spiler levner ingen tvil om å være ca halvveis i livet. Kjenner ofte på melankoli, selv om livet er godt nå også, med god økonomi og familieliv. Anonymkode: 5e8bd...305 Hva mener du med «ferdig»? Bare at du er ferdig med ungdomstiden? Du kan da ennå gjøre slikt du synes er moro. Jeg går på kino, konserter, festivaler, teater, turer og spisesteder med venninner. Ikke kun med samboeren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jessop Skrevet 29. januar 2024 #44 Del Skrevet 29. januar 2024 (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: jeg synes det er mange umodne og lite reflekterte svar her, fra 40-åringer som ikke ser ut til å ha tatt inn over seg at de er midt i livet om ca to sekunder. Og hva betyr det at ungdomstiden er "levd"? den er fremdeles bak deg, og foran deg ligger alderdommen. Det er mange dører som er lukket, det er mennesker som ikke er med deg lenger. Jeg er 50+, og synes det er utfordrende å ikke være nostalgisk og melankolsk når jeg på hva som ligger foran meg i forhold til hva som ligger bak meg. Anonymkode: a73a6...f20 Vel, man velger å leve i nuet, som tittelen sier. Tar dag for dag. Regner ikke det som umodent og lite reflektert. Vet om flere som har fått nye, spennende jobber i en alder av 50 +. Tenker at den som velger å sture, ikke får til hva de vil heller. Nå har jeg aldri vært den mest ambisiøse, og tatt til takke med ting ganske lett. Skulle ønske du ikke skrev anonymt, skulle gjerne diskutert mer. Endret 29. januar 2024 av jessop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jessop Skrevet 29. januar 2024 #45 Del Skrevet 29. januar 2024 50 minutter siden, AnonymBruker said: Er du litt gammel til sinns? Eller har hatt et kjedelig voksenliv? Jeg er snart seksti, og føler det er masse igjen å lære og oppleve. Det som er synd, er at tida skal ta slutt og at det nærmer seg! Og så er vel drømmen om å møte en kjæreste begravet, men har så mye annet å glede meg over. Anonymkode: 8739d...8da Vet om de som fikk kjærest e da de var på 70🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AAEN Skrevet 29. januar 2024 #46 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke for sent å danse hele natta når du er 44! Skynd deg å gjøre det! Når du kommer opp i femtiåra er det ingen steder å gjøre det lenger, dessverre…. Anonymkode: 8739d...8da Sett mange dansende 50 åringer, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 29. januar 2024 #47 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er litt på de siste. Får ikke perioden tilbake. Men car jo fest, sexig moro. Nå er det tv, fedme og overgangsalder rundt hjørnet Anonymkode: 0d332...9df savner ikke å være yngre. Savner def ikke festing og drikking! Ser aldri tv, er slank og veltrent (har vel kanskje aldri vært i så god form) og overgangsalderen, ja den får nå bare komme når den kommer 😂😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 29. januar 2024 #48 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er førti, feit og ferdig. Sårt å tenke at ungdommen er helt forbi. Spiler levner ingen tvil om å være ca halvveis i livet. Kjenner ofte på melankoli, selv om livet er godt nå også, med god økonomi og familieliv. Anonymkode: 5e8bd...305 Herregud for et uttrykk😂 40 feit og ferdig. Gir ingen mening, er jo bare et tulleutrykk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #49 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): jeg synes det er mange umodne og lite reflekterte svar her, fra 40-åringer som ikke ser ut til å ha tatt inn over seg at de er midt i livet om ca to sekunder. Og hva betyr det at ungdomstiden er "levd"? den er fremdeles bak deg, og foran deg ligger alderdommen. Det er mange dører som er lukket, det er mennesker som ikke er med deg lenger. Jeg er 50+, og synes det er utfordrende å ikke være nostalgisk og melankolsk når jeg på hva som ligger foran meg i forhold til hva som ligger bak meg. Anonymkode: a73a6...f20 Tviler på at du gidder å lese denne. Legger ut allikvevel https://www.businessinsider.com/24-people-who-became-highly-successful-after-age-40-2015-6 Anonymkode: 74bac...1cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #50 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg har ikke mye å sørge over, synes jeg. Tok selvsagt enkelte dumme valg, men fikk meg også en svært solid utdanning og var med på mye fest og moro med gode venner. Anonymkode: 7d9e5...c5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SoleilNeige Skrevet 29. januar 2024 #51 Del Skrevet 29. januar 2024 Om man er flink til å ta vare på helsa, og er heldig å unngår sykdommer, så kan man en fantastisk alderdom. Jeg tenker på besteforeldrene mine som ofte danset i stua med høy musikk, naboen min over 80+ som går på ski flere ganger i uka. Moren og tantene mine som ler og lekesloss med hverandre. Damene på 70+ med fancy antrekk og godt humør. Mye er hva man gjør det til, og man kommer langt med en positiv holdning. Isteden for å være fylt med savn og nostalgi, bør man trene seg opp til å heller tenke så fantastisk at jeg fikk oppleve dette/ hatt den personen i livet mitt osv. Negativ tankegang er nedbrytende uansett alder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harikkepeiling Skrevet 29. januar 2024 #52 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg synes det er mange umodne og lite reflekterte svar her, fra 40-åringer som ikke ser ut til å ha tatt inn over seg at de er midt i livet om ca to sekunder. Og hva betyr det at ungdomstiden er "levd"? den er fremdeles bak deg, og foran deg ligger alderdommen. Det er mange dører som er lukket, det er mennesker som ikke er med deg lenger. Jeg er 50+, og synes det er utfordrende å ikke være nostalgisk og melankolsk når jeg på hva som ligger foran meg i forhold til hva som ligger bak meg. Anonymkode: a73a6...f20 Var en voldsom bekrivelse. Ser mange smilende folk i 50-60 årene. Kanskje du burde prøve det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #53 Del Skrevet 29. januar 2024 Utrolig rart å kalle noe tapt, når det er at en periode er over. Blir som å si man mistet barna, fordi de ble voksne. Ungdomstid er vel hovedsaklig tenårene og fram til 20, kanskje fram til 24 i disse dager - og jeg har enda til gode å møte en over 40 som tenker at dette var de beste årene. Gøy når de var, men det var det. Er vel flest i midten av 20 årene som har panikk, fordi samfunnet forventer at nå skal de fungere som voksne og ta ansvar, som føler på en redsel der. Anonymkode: fc96d...40b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bonna Skrevet 29. januar 2024 #54 Del Skrevet 29. januar 2024 Har nådd høyden i livet, tror ikke tin forandrer seg. Kunne jeg gått tilbake å endret ting, hadde jeg lett gjort det. Men, nå går dagene. Velger å senke skuldrene, istedenfor å sutre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AAEN Skrevet 29. januar 2024 #55 Del Skrevet 29. januar 2024 Er for "voksen" til å ha de store drømmene og målene. Innsett det, mener litt deilig og. Kommer til å være alene resten av livet, så finner gleden i det jeg kan. Vil ikke inn i en deppresiv tankegang om noe så banalt som alder, klarer ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SoleilNeige Skrevet 29. januar 2024 #56 Del Skrevet 29. januar 2024 Just now, AAEN said: Er for "voksen" til å ha de store drømmene og målene. Innsett det, mener litt deilig og. Kommer til å være alene resten av livet, så finner gleden i det jeg kan. Vil ikke inn i en deppresiv tankegang om noe så banalt som alder, klarer ikke det Man blir aldri for voksen for store mål og drømmer. Men mange blir komfortabel med tilværelsen og slutter å søke etter utvikling. Driven etter noe nytt og spennende blir også dempet av janteloven, folk elsker jo å snakke om at noen har fått «kriser» om man som voksen gjør noe helt nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 29. januar 2024 #57 Del Skrevet 29. januar 2024 (endret) 44 her og sørger ikke over tapt ungdom, er mye mer fornøyd med nåtiden. Endelig er barna flyttet ut og man kan fokusere på par-livet og seg selv! Føles godt å bygge seg opp mot å få barnebarn og slikt. Endret 29. januar 2024 av Perfume 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri.star Skrevet 29. januar 2024 #58 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg er bare 38, men svarer alikvel. Jeg føler jeg har fått ungdomstiden tilbake nå som barnet har flyttet ut for å studere. Ungdomstiden bare med penger til å gjøre det jeg vil. Jeg kan bruke dagene mine slik jeg ønsker, jeg kan reise på spennende ferier, jeg er sosial når jeg ønsker og om vi ønsker - så spiser vi frossenpizza forran TV'n på en helt vanlig onsdag. Jeg har elsket tiden med barn i hus, og det har vært en sann glede å se henne vokse opp. Men nå, nå skal jeg leve for meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. januar 2024 #59 Del Skrevet 29. januar 2024 Synes det er deilig å være moden kvinne. Er glad for å være over med fortiden, og er veldig klar og innstilt på livet foran meg og det som er her og nå. Savner ikke noe fortapt ungdom. Alle årene har sine gode og mindre gode ting. Vil ikke leve noe på nytt, men ta lærdom fra det som har vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #60 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du litt gammel til sinns? Eller har hatt et kjedelig voksenliv? Jeg er snart seksti, og føler det er masse igjen å lære og oppleve. Det som er synd, er at tida skal ta slutt og at det nærmer seg! Og så er vel drømmen om å møte en kjæreste begravet, men har så mye annet å glede meg over. Anonymkode: 8739d...8da nei, jeg er ikke gammel til sinns. Tvert imot. Jeg kommuniserer best med venner og kolleger som er 15-20 år yngre enn meg, og jeg holder meg oppdatert på hva som skjer i samfunnet, og på trender og tendenser. Men jeg forstår jo at det ligger mer liv bak meg enn foran meg. Og jeg forstår, fordi det er og en livserfaring, at det ikke er en selvfølge å ha helse til alle disse fremtidige opplevelsene du snakker om. Jeg har god helse nå, men jeg har opplevd at folk rundt meg blir akutt syke og dør uventet. Jeg tar det ikke for gitt at jeg har 40 år igjen med god helse. Eller 30. Jeg håper jo det, og jeg skal gjøre det jeg kan for å holde meg i form, men man rår ikke over alt. Og så er det nostalgien. Den vanskelige nostalgien. Minnene om mennesker som var i livet mitt. Minner om en enklere tid. Anonymkode: a73a6...f20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå