Gå til innhold

Folk på 40 og oppover : lever dere i nuet eller bruker mye energi på sørge over den tapte ungdomstida

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt på de siste. Får ikke perioden tilbake. Men car jo fest, sexig moro. Nå er det tv, fedme og overgangsalder rundt hjørnet 

Anonymkode: 0d332...9df

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde 40-årene var for å nyte fruktene av de travle 30-årene? Barna er litt større, man blir senior på jobb og økonomien er etablert. Mer fritid og mer avslapning. 

Jeg festet masse i 20-årene. Glad for det nå. 

Anonymkode: 6f714...20a

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vel det samme nå, som da jeg var i 20 årene. Ting er jo roet ned en del, men går fint

Endret av jessop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt over 40. Sørger i allfall ikke over tapt ungdomstid..Tok noen dumme valg, for sent å gjøre noe med det nå. Så jeg ser framover. Livet er ikke over om en snart er pensjonist ,hverken feit eller rynket.😊

Anonymkode: 8692c...274

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 47 år. Jeg nyter 40 årene. Føler meg fortsatt ung. 😅. Jeg savner ikke tilbake til ungdommen. Jeg føler at jeg har mer ro i sjelen enn før. Jeg savner kun å ha en yngre kropp og yngre utseende, men ellers er det fint å være 47 år 😆

Endret av Eloise12345
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det dette 40 årene er? Jeg har akkurat blitt 40, ikke har jeg blitt feit, ikke ser jeg bare på tv, ikke har jeg mindre sex. Er med venner, nyter mer frihet enn i 30 årene. Fester har jeg aldri vært så opptatt av så det er ikke et savn, kan nok feste om vi ønsker det :) 

Anonymkode: 2dea9...79a

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 42 og sørger absolutt ikke over tapt ungdomstid. Den var absolutt ikke tapt, men godt brukt. Festet, datet og hadde det gøy. Roet meg ned tidlig, fikk barn relativt tidlig (25 år). Nå er jeg kommet i selvrealiseringsfasen. barna er større, jeg tar utdannelsen jeg har ønsket å ta en stund, har god økonomi og høster frukter av det jeg har gjort hittil. Nå gjelder det å få barna på riktig vei, og fortsette å nye livet sammen med mannen min.

Anonymkode: 99ce3...a06

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 40 på et par år enda. Men angrer på det meste i livet.

Uvirkelig at jeg var 19 år i 2005, og at livet mitt har fordoblet seg i tid siden da. De neste 19 årene går enda fortere, og da er jeg 56. Men tror ikke jeg kommer så langt.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg har det fint. Er femti. Tiden var bra nok, men ønsker ikke en reprise. 

Anonymkode: 20450...caa

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dame i slutten av 50 årene. Savner ikke ungdomstiden med festing. Er glad jeg hadde den tiden med fest og reiser til Magaluf. Hadde aldri orka festing nå😝 sørger ikke over noe tapt ungdomstid. Mye vi ble skånt for da jeg var tenåring kontra hvordan ting er i dag. Bruke energi på og tenke over hvordan det burde ha vært er ikke vits i. Den tiden får man uansett ikke tilbake. Tenker mer på hvordan livet er nå med de utfordringer som har kommet og tar livet som det kommer. 

I hodet mitt er jeg i 20 årene men kroppen sier noe helt annet. Jeg fikk mye av ungdomstiden ødelagt av sykdom og det er jo trist da, men fikk frest av med på disko og ungdomsreiser. Ser på det som kjekt og se tilbake på.

Anonymkode: 46979...1e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner veldig lite ved ungdomstiden, syntes det var en en slitsom tid med mye festing, drama, usikkerhet rundt hvem man var osv. 

Takk og lov for at jeg er i 40-årene! 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapt ungdomstid har jeg ikke da. Jeg levde ut ungdomstiden. Nei jeg lever i nuet. Bedre råd har jeg. Store barn har jeg. Reise når jeg vil. Og sex når jeg vil. Mannen sier aldri nei til sex. Litt gråe hår har jeg med det synes jeg er bare fint. Overvektig er jeg heller ikke. Liker å pynte og og ta vare på utseendet. Er 43 år og livet er fantastisk. 

Anonymkode: cbe88...a14

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er da, er at ungdomstida er ikke tapt, jeg brukte den og levde den ut, hadde det gøy, hadde det fælt, gjorde morsomme og smarte og dumme ting. Jeg drakk for mye og gikk med for høyre hæler 😅 nå gidder jeg ingen av delene og elsker fredag i sofaen.

Så jeg tenker jo tilbake på den med glede og litt flauhet g gru over hva vi fant på 😅 og gremmes for det dumme men er glad for det også. Og ønsker absolutt ikke å få tilbake til den. 

Livet i 40 åra er godt, de beste årene jeg har hatt. Jobben er bedre, økonomien er bedre, ungen er snart voksen og det er jrg også . Trygg på meg selv og hva jeg vil. 

Anonymkode: 31723...3b0

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, missLynch said:

Savner veldig lite ved ungdomstiden, syntes det var en en slitsom tid med mye festing, drama, usikkerhet rundt hvem man var osv. 

Takk og lov for at jeg er i 40-årene! 

Enig. Jeg festet ikke mye,  men jeg husker at jeg var veldig usikker på meg selv osv. Det er derfor deilig å være i 40 årene 🥰

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, DelvisPresley said:

Jeg er ikke 40 på et par år enda. Men angrer på det meste i livet.

Uvirkelig at jeg var 19 år i 2005, og at livet mitt har fordoblet seg i tid siden da. De neste 19 årene går enda fortere, og da er jeg 56. Men tror ikke jeg kommer så langt.

Huff, ikke greit å høre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ! Tapt ungdomstid, hva betyr egentlig det? Jeg har levd hver alder der og da og lever absolutt i nuet uten å bruke tid på fortid eller framtid. 

Anonymkode: 5ddb6...8a6

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever hver dag og har ikke hatt det så bra på mange år. Kvinne 43🥰

Anonymkode: c8678...793

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 40 i år, og har det MYE bedre nå enn da jeg var 20. Hadde en kjip ungdomsstid med lavt selvbilde, strenge regler hjemmefra, kviser overalt og halvdvask i formen. Spiste dårlig mat og var helt imot trening og friluftsliv.

Nå er jeg en godt trent friluftsentusiast og klatrer, har et godt selvbilde, har god økonomi, kjenner ofte på lykkerus og glede. Savner verken tenårene eller tyveårene, men kunne godt stoppet aldringen nå. Liker formen jeg er i nå, samt kroppen min slik den er i dag. 

Ellers har jeg ikke vært typen til å drikke, feste, reise til Aya Napa osv, så da er det heller ikke noe savn. Har egentlig alltid drømt om å være godt etablert i livet, og det er jeg nå😊

Anonymkode: 44ffe...292

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Blir 40 i år, og har det MYE bedre nå enn da jeg var 20. Hadde en kjip ungdomsstid med lavt selvbilde, strenge regler hjemmefra, kviser overalt og halvdvask i formen. Spiste dårlig mat og var helt imot trening og friluftsliv.

Nå er jeg en godt trent friluftsentusiast og klatrer, har et godt selvbilde, har god økonomi, kjenner ofte på lykkerus og glede. Savner verken tenårene eller tyveårene, men kunne godt stoppet aldringen nå. Liker formen jeg er i nå, samt kroppen min slik den er i dag. 

Ellers har jeg ikke vært typen til å drikke, feste, reise til Aya Napa osv, så da er det heller ikke noe savn. Har egentlig alltid drømt om å være godt etablert i livet, og det er jeg nå😊

Anonymkode: 44ffe...292

Mann og barn?

Anonymkode: 3658c...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoleilNeige
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er litt på de siste. Får ikke perioden tilbake. Men car jo fest, sexig moro. Nå er det tv, fedme og overgangsalder rundt hjørnet 

Anonymkode: 0d332...9df

Jeg jobber meg mot, forventer og gleder meg til en opptur i 40-årene! Savner ikke å være 20 eller ungdom, savner ikke å henge med barnslige folk. Elsker å være voksen, men aktiv og ung til sinns. Eneste jeg virkelig savner fra back in the days er besteforeldrene mine og de gode stundene med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...