~sikka~ Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 Noen som har tips til noe godt og enkelt jeg kan lage med røkt kjøttpølse?
Gjest gjest1 Skrevet 30. januar 2006 #2 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Jeg pleier å steke kjøttpølse og løk i biter sammen med litt hvitløk, og så blander jeg alt oppi en pose med Toro Spagettisaus- kok pasta ved siden av og det var den enkle middagen. Så er det veldig godt med pølsebiter i omelett synes jeg da, gjerne sammen med litt potet, purre, tomat og ost. Endret 30. januar 2006 av Rosin
Malama Skrevet 30. januar 2006 #3 Skrevet 30. januar 2006 Du kan koke den og servere med pasta. Steke den og servere med pasta, eller ris (og kanskje tomatsaus?) Lage pølsegryte. Pølselapskaus. Kutte i småbiter og putte i en suppe.
Lilith Skrevet 30. januar 2006 #4 Skrevet 30. januar 2006 Å, min favorittrett da jeg var liten var stekt kjøttpølse og spaghetti! Med ketchup på spaghettien og sennep på pølsa, og litt smeltet smør over det hele. Nam!
Gjest vimse Skrevet 30. januar 2006 #5 Skrevet 30. januar 2006 Halvkoke poteter, kutte i terninger, kutte pølse i terninger, sammen med bacon, sjampinjong, osv. Frese i panne. Med brød til.
lillesky Skrevet 30. januar 2006 #6 Skrevet 30. januar 2006 Lag potetmos. Skjær pølsene i skiver. Legg dem i en ildfast form, pølsene nederst, mosen over. Med litt ketsjup og ost på toppen. Event. andre grønnsaker (f.eks. løk).
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #7 Skrevet 30. januar 2006 Steke eller koke/trekke pølsene og lag kålrotstappe til, og evt poteter.
Malama Skrevet 30. januar 2006 #9 Skrevet 30. januar 2006 Da blir det god middag på deg i dag, tipper jeg. Har planer om pølselapskaus selv jeg. Har litt rester av svinesteik fra i går, som kan bli lapskaus, og trenger litt mer, og da er planen pølse. gjerne nettopp røkt kjøttpølse
Gjest Leya Skrevet 30. januar 2006 #10 Skrevet 30. januar 2006 Jeg pleier å lage en tykk hvitsaus med muskatnøtt i. makaroni og litt grønnsaker. inn i ovnen med ost på toppen og servere med poteter.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #12 Skrevet 30. januar 2006 Skjære pølsene i to på langs. Ta av skrellet. Skrell 5-6 stoore poteter. Skjær dem i tynne skiver. Legg dem i ildfast form og strø på bittelitt salt og pepper på. Hell over fløte til det dekker potetene. Sett i ovnen på 200 grader i 45 minutter, legg pølsene over, og ha litt raspet ost oppå pølsene Kan gjerne ha grønnsaker til, men kun ketchup er snadder!
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #13 Skrevet 30. januar 2006 kok spaghetti stek pølsen lett (i skiver, den uten skinn er lettest å bruke) sammen med løk, purreløk etc bland pastasaus i spaghettien legg spaghettien i en form (brødform er fint) hell pølsene over ost på toppen stek i ovnen på ca 200 grader til osten er litt brun server med salat og brød.
Brunhilde Skrevet 30. januar 2006 #14 Skrevet 30. januar 2006 Steke eller koke/trekke pølsene og lag kålrotstappe til, og evt poteter. ← Det er kjempegod middag!
Gjest gjest1 Skrevet 30. januar 2006 #15 Skrevet 30. januar 2006 dampete røktekjøttpølser, med hjemmelaget potetstapp og dampet brokkoli.
Gjest Virvel Skrevet 30. januar 2006 #16 Skrevet 30. januar 2006 Skjær i skiver og bruk som pålegg! Lag potetmos (ha gjerne i et egg hvis du bruker posemos, da blir konsistensen litt bedre) og kok opp ferdigblanding med frosne grønnsaker (f.eks. blomkål, gulrot og brokkoli), skrell og skjær pølsene i biter. Bland alt i potetmosen og hell i ildfast form, ost på toppen. Stekes/gratineres i ovn til osten er passe gylden. (Skal ha nettopp det til middag i dag. :-D )
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. januar 2006 #17 Skrevet 30. januar 2006 Pizza! Stek løk og kjøttpølser i biter, hell på pizzasaus, la det surre littegrann. Hell oppå pizzabunnen, dekk med ost og smell i ovnen. Dødsgodt!
Varja Skrevet 30. januar 2006 #18 Skrevet 30. januar 2006 Du kan også bruke røkt kjøttpølse i biter i pai sammen med brokkoli og tomat f.eks. Pølsepizza er også veldig godt synes jeg. Bruk pølser i skiver istedenfor kjøttdeig i fyllet. Sammen med annanas blir det kjempegodt. Laget dette endel da jeg var liten, men mannen min synes ikke det er pizza uten kjøttdeig så det blir ikke så ofte nå.
Gjest Gjest_gaja_* Skrevet 1. februar 2006 #19 Skrevet 1. februar 2006 denne pølsegryta er favoritten her i huset. til og med folk som ikke liker hverken rømme eller pølser, liker denne pølsegryta skjær pølsene i biter, fres dem i ei stor panne. ha oppi grønnsaker (frosne eller ferske), litt pepper og chili, og hell over en boks med rømme. la det stå og putre et minutt eller to. server med en eller annen form for poteter. (kokte, moste, pommfritt, evt ha potetbiter i selve gryta.)
Latee Skrevet 1. februar 2006 #20 Skrevet 1. februar 2006 Risotto med pølsebiter, paprika, løk, hvitløk, cajennepepper, tomat og evt andre krydder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå