Gå til innhold

Røkt kjøttpølse


~sikka~

Anbefalte innlegg

Skjær snitt i pølsene halvveis gjennom, putt en skive god ost i hvert snitt (cheddar er godt). Hell en boks med hermetiske tomater (gjerne ferdigkrydrede) i en form, legg pølsene oppå, og server med ris. Godt og enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss liker de godt å legge pølsene i ovnen , lage snitt i endene slik at de krøller seg....(trollepølser) Bruker gjerne enten potetstappe, spaghetti eller pommesfrites til..... Dette er digg for ungene...

Jeg liker godt en makaroni og pølseform hvor en bruker mais, løk, paprika i tileggg til kokt makaroni. Dette legges i ildfast form med pølsene og deretter heller en en blanding av egg, salt og pepper og melk, som er lett pisket sammen, over. Stekes i ovnen, og en kan ta på litt ost dersom en vil... Bruker salat til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt en makaroni og pølseform hvor en bruker mais, løk, paprika i tileggg til kokt makaroni. Dette legges i ildfast form med pølsene og deretter heller en en blanding av egg, salt og pepper og melk, som er lett pisket sammen, over. Stekes i ovnen, og en kan ta på litt ost dersom en vil... Bruker salat til...

Enig, det er veldig godt :)

Og etter min mening enda bedre om man har litt ost på toppen før gratinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pølse=hundemat (og knapt det).

:ler:

Jeg er nok ikke helt uenig i det, nei. ;)

Men det finnes faktisk også ganske gode norske pølser, laget av div. småskalaprodusenter. Feks grove lammepølser med masse rosmarin og hvitløk i.

Med hjemmelaget potetmos med sellerirot og pastinakk, dijonsennep og ovnsbakte tomater blir det slett ikke verst - men like fullt en temmelig tung middag, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
pølse=hundemat (og knapt det).

Og det er veldig billig pga at det ikke er helt gourmetmat. Så i overgangsperioder kan det være veldig kjekt å ha muligheten til å kjøpe billigere mat. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...