Gå til innhold

Kraftig hårtap etter vektnedgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går igjennom en livsstilsendring, og har gått ned ca 15 kg siden 1.november - og har mistet mye hår siden da…

Er det noen her som har vært igjennom det samme, som har råd til hvilke vitaminer/kosttilskudd jeg burde ta?

Anonymkode: a9947...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette bør du snakke med en lege om, basert på analyser av blodprøver.

Anonymkode: df8f7...fa9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få frisøren til å se om det vokser ut nytt hår, hvis det gjør det er det bare å vente. Jeg har hatt kraftig hårtap selv pga medisiner men det vokser ut igjen.

Anonymkode: f5678...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vekttapet er grunnet reduksjon i næringsinntak tipper jeg at du har fått vitamin eller mineralmangel. Kom deg til lege og få tatt blodprøver.

Anonymkode: 4d92b...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det var mye på kort tid! 

Av vitaminer bør du få i deg hvertfall zink og biotin, sikkert også jern og andre vitaminer og mineraler..

Men ja, du gjør nok lurt å stikke innom legen å ta en blodprøve

Anonymkode: 5f3e4...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tatt vitaminer mens du har holdt på med vektnedgang? Har du spist veldig lite mens du har holdt på?

Anonymkode: 630c3...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 11.57):

Har du tatt vitaminer mens du har holdt på med vektnedgang? Har du spist veldig lite mens du har holdt på?

Anonymkode: 630c3...588

Nei, har alltid hatt høye verdier av alle vitaminer/mineraler og jernlagre - derfor ville ikke legen sette meg fast på dette i starten av vektnedgangen. 

Jeg faster, og spiser to-tre måltider om dagen. Jeg er/var en overspiser, så i forhold til hva jeg spiste tidligere, så spiser jeg mye mindre enn det som var normalt for meg - men fortsatt ikke veldig lite.

Anonymkode: a9947...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt.

Man skal ikke ta kosttilskudd uten at de foreligger mangel. Sjekk hos lege, men sørg i hvert fall for å ha et sunt kosthold fremover med mye grønt.

Jeg hadde mangel på folsyre, og etter at jeg spiste mer brokkoli ukentlig forsvant mangelen, lenge etter at jeg var ferdig på tilskudd. Ps! Hold deg unna light produkter og annet søppel for kroppen om du ikke allerede gjør det.

Anonymkode: 82474...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...