Gå til innhold

Dere som tror på gud, hvorfor tror dere?

Anbefalte innlegg

Atragon skrev (16 minutter siden):

Ja. Men det er mye mer logisk og realistisk å tro at der er andre sivilisasjoner
på andre planeter, enn å tro på guder

Hvorfor ikke begge deler?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 23.42):

Helt ærlig har jeg ingen bevis. Men jeg opplever en viss ro og trygghet ved det å stå i troen. Å be hjelper meg på mange måter med å organisere tankene mine, samle meg og bli sterkere selv sammen med Gud. Men ja, jeg har naturligvis opplevd å bli bønnhørt.

Anonymkode: 06e4b...c6b

Jeg har alltid tenkt at å være kristen er sunt får å tro på noe gir mer mening til livet uansett om det går rett vest😊 er ikke kristen selv men ser opp til dem som tror å har den tryggheten hos seg 🥰

Anonymkode: 17144...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke begge deler?

Ja, det er begge deler. Du har helt rett i det. 🙂

Anonymkode: 38000...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Gud. Jeg er Skaperen. Det jeg ber om blir til. Alt jeg ber om vil jeg få. Be så skal du få, let så skal du finne. Gud er makt, jeg er makt. Gud er kjærlighet, jeg er kjærlighet. 

Anonymkode: ffd67...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atragon skrev (2 timer siden):

Ja. Men det er mye mer logisk og realistisk å tro at der er andre sivilisasjoner
på andre planeter, enn å tro på guder

Nå er det slik at jeg tror på begge deler. Er sterk i troa jeg skjønner du. Hva som er logisk og realistisk er kun for oss mennesker å definere. Vi har ikke akkurat rocket denne planeten i så veldig mange millioner av år, så hvorfor skal vår forenklede logikk gi noe definitiv definisjon av det bigger picture? Det er mye rart mellom himmel og jord og øyet som ser vil helst se mot det rosenrøde bildet fordi det er finere å se på og lettere å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (16 minutter siden):

Nå er det slik at jeg tror på begge deler. Er sterk i troa jeg skjønner du. Hva som er logisk og realistisk er kun for oss mennesker å definere. Vi har ikke akkurat rocket denne planeten i så veldig mange millioner av år, så hvorfor skal vår forenklede logikk gi noe definitiv definisjon av det bigger picture? Det er mye rart mellom himmel og jord og øyet som ser vil helst se mot det rosenrøde bildet fordi det er finere å se på og lettere å forstå.

Ja ok mann. Men nå har det seg slik at verden fungerer på det vis at vi følger systemer
basert på det vi har observert så vel som kan bevise. Vi lever i en vitenskapelig tid med andre ord. Ikke overtro.

Jeg skal tro på Jesus den dag jeg ser han stige ned fra himmelen.
Men for å være helt ærlig; hvis Gud eksisterer, tror jeg rett og slett han er lei av å bli trodd på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 23.47):

Jeg trenger å tro at det er noen som kan overstyre all galskapen i verden. Det gir en indre trygghet.

Anonymkode: 00a4d...b41

Men det er jo ingen som overstyrer dette, ta en titt rundt deg!

Anonymkode: 5e27a...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atragon skrev (1 time siden):

Ja ok mann. Men nå har det seg slik at verden fungerer på det vis at vi følger systemer
basert på det vi har observert så vel som kan bevise. Vi lever i en vitenskapelig tid med andre ord. Ikke overtro.

Jeg skal tro på Jesus den dag jeg ser han stige ned fra himmelen.
Men for å være helt ærlig; hvis Gud eksisterer, tror jeg rett og slett han er lei av å bli trodd på

Ja det må være fint å ha øyne som kan se alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (57 minutter siden):

Ja det må være fint å ha øyne som kan se alt.

Ja. Jeg hadde ikke klart meg særlig bra som synshemmed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 0.11):

Jeg har bevis. Har hatt en nær døden opplevelse og jeg så lyset som ventet der. Så jeg vet det er ikke over og alt er svart når vi dør. 

Anonymkode: e1ee9...e7e

Det du har bevis på har ingenting med gud å gjøre, det er noe som skjer når man dør eller holder på å dø:

https://illvit.no/mennesket/hjernen/for-forste-gang-forskere-tar-opp-hva-som-skjer-i-hjernen-nar-vi-dor

Anonymkode: daed5...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har alltid tenkt at å være kristen er sunt får å tro på noe gir mer mening til livet uansett om det går rett vest😊 er ikke kristen selv men ser opp til dem som tror å har den tryggheten hos seg 🥰

Anonymkode: 17144...1f2

Jeg har vært pinsevennkristen, med alt det det innebærer, men gikk bort fra troen da jeg var rundt 30. Da ble en stor byrde lempet bort fra skuldrene mine. Det var et tungt ansvar å tro at min bønn til en gud liksom skulle endre verden; vi hadde liksom så høyt press på å få andre frelst og helbredet. "Gå ut og vær menneskefiskere" og alt det der. 

Jeg opplevde også andre kristne som svært opptatt av hva som skulle skje etter døden: denne vidunderlige himmelen. Det jordlige livet var kun et venterom for noe bedre. Altså var ikke livet på jorden hovedmålet. Da jeg sluttet å tro fikk jeg en enorm lykkerus av å tenke at dette livet her på jorden faktisk ER hovedmålet. Vi har kun dette livet, og hver dag er en gave. Denne tanken har gjort at jeg har tatt noen livsendrende valg, og livet er så MYE vakrere og mer fargerikt nå enn før☀️🏞🎇️ 

Jeg må legge til hva familien min opplevde den siste uka bestemoren min levde: hun var svært troende, hadde vært kristen og en aktiv del av menigheten sin i 90 år. Hun hadde en sånn klokkeren og pur tro på livet etter døden. Den siste uken før hun sovnet inn begynte hun å dra alt i tvil, og hun ga uttrykk for at nå som hun nærmet seg døden, trodde hun heller ikke på noe liv etter døden. Hun mistet troen på troa, rett før livets siste hjerteslag (og hun var helt klar i toppen helt til slutten). Familien steilet og mente hun rablet, og "selvfølgelig skal du til himmelen!". Og i begravelsen var drt mye av "nå er hun gjenforent med sin mann i himmelen". Men nei, jeg tror hun visste hva som kom, og at troen bare hadde vært en tro, og ikke fakta eller vitenskap, hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det du har bevis på har ingenting med gud å gjøre, det er noe som skjer når man dør eller holder på å dø:

https://illvit.no/mennesket/hjernen/for-forste-gang-forskere-tar-opp-hva-som-skjer-i-hjernen-nar-vi-dor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke spesielt på noen av dem som legger ut video på youtube snart. Det har jo gått helt inflasjon over å fortelle om sine NDE'er og forkynnere som messer om sine opplevelser unngår jeg med god samvittighet.Vi forstår jo at mye handler om å få litt oppmerksomhet om en bok eller noe. Utelukker ikke at det kan skje noe og også det de forteller om, men her er det penger å tjene, så venter vel helst på vitenskapen

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 23.42):

Helt ærlig har jeg ingen bevis. Men jeg opplever en viss ro og trygghet ved det å stå i troen. Å be hjelper meg på mange måter med å organisere tankene mine, samle meg og bli sterkere selv sammen med Gud. Men ja, jeg har naturligvis opplevd å bli bønnhørt.

Anonymkode: 06e4b...c6b

❤️

Anonymkode: b9d03...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (5 minutter siden):

Tror ikke spesielt på noen av dem som legger ut video på youtube snart. Det har jo gått helt inflasjon over å fortelle om sine NDE'er og forkynnere som messer om sine opplevelser unngår jeg med god samvittighet.Vi forstår jo at mye handler om å få litt oppmerksomhet om en bok eller noe. Utelukker ikke at det kan skje noe og også det de forteller om, men her er det penger å tjene, så venter vel helst på vitenskapen

Jeg har sittet hos 3 stykker som svevd mellom liv og død og på siste dødsleie jeg var i 2016.  Jeg har kontakt med åndsfrender. Dette er ikke tull!  

Vil du jeg skal ønske og be en åndsfrende over til deg, slik at du får se. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

8 minutter ut i video blir det mer interessant. 👥👥👥

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo for håpet om det som kommer etter dette livet. Det er fot trøsten en bønn gir. 

Jeg sliter mer å forstå at man ikke har troen og håpet om det som skal komme.

Anonymkode: bdb14...9a1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo for håpet om det som kommer etter dette livet. Det er fot trøsten en bønn gir. 

Jeg sliter mer å forstå at man ikke har troen og håpet om det som skal komme.

Anonymkode: bdb14...9a1

Etter dette livet du lever på jorden nå er vakkert og fredfylt! 🤍 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har sittet hos 3 stykker som svevd mellom liv og død og på siste dødsleie jeg var i 2016.  Jeg har kontakt med åndsfrender. Dette er ikke tull!  

Vil du jeg skal ønske og be en åndsfrende over til deg, slik at du får se. ❤️

Nei, som sagt jeg tviler ikke egentlig på det, men det jeg tviler på er at 'alle' nå føler behov for å lage youtube videoer og skrive bøker om det. Jeg forstår ønske om å dele slike opplevelser også, hadde jeg selv hatt, men det er mye useriøst og litt vanskelig å vite hvem som bare sier det og hvem som har opplevd det, så når jeg ser noe aner jeg virkelig ikke om hvem som er seriøse om det og hvem som vil ha oppmerksomhet, fordi det er jo rimelig like historier hvor det bare er å kopiere litt og voila, så jeg tar 'personer' med saltklype mer enn at jeg avfeiler, derfor jeg sier at nå begynner det der helst å bli kjedelig og at jeg vil heller lese noe skikkelig vitenskap om det neste gang enn å se 'nok en nde-video' eller historie. 

Jeg har ikke behov for åndsfrender. Jeg er kristen og da er den Hellige Ånd min hjelper og kristne inviteter ikke andre ånder inn. Takk for tilbudet da!

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...