AnonymBruker Skrevet 27. januar #1 Del Skrevet 27. januar Har dere opplevd noe som "beviser" at gud er til? Har dere fått hjelp om dere ber? Anonymkode: 5f1f7...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #2 Del Skrevet 27. januar Helt ærlig har jeg ingen bevis. Men jeg opplever en viss ro og trygghet ved det å stå i troen. Å be hjelper meg på mange måter med å organisere tankene mine, samle meg og bli sterkere selv sammen med Gud. Men ja, jeg har naturligvis opplevd å bli bønnhørt. Anonymkode: 06e4b...c6b 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Del Skrevet 27. januar Det...føles bare riktig, og har alltid føltes riktig. Jeg vet/merker på en måte at Gud er her, alltid. Anonymkode: 30bc4...bea 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #4 Del Skrevet 27. januar Jeg trenger å tro at det er noen som kan overstyre all galskapen i verden. Det gir en indre trygghet. Anonymkode: 00a4d...b41 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 27. januar #5 Del Skrevet 27. januar Vel, det blir muligens en smule naivt å tro at vi mennesker er i sentrum av universet. Altså, ingen over ingen ved siden type mentalitet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #6 Del Skrevet 27. januar Jeg tror ikke på den kristne gud, men at det er en slags gud er jeg veldig sikker på. Jeg har opplevd ånder på nært hold blant annet, og det var i den tiden der jeg ikke trodde på noe, så opplevde at det som skjedde på den tiden var som et forsøk på å få meg til å forstå at det er noe mer der ute. Jeg har ekstrem stor respekt og frykt for åndene, så jeg har bare prøvd å kommunisere med de én gang som var i fjor, og det var fordi jeg var desperat etter å finne en ting jeg virkelig trengte som jeg ikke husket hvor jeg gjorde av. Det nærværet jeg fikk da med ekstrem blafring av lys etc gjorde at jeg ble enda mer sikker i min sak. Like etterpå (minutter) kom det dalende inn i hodet mitt hvor den tingen lå, så da fant jeg den da. Anonymkode: 64d7a...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #7 Del Skrevet 27. januar Jeg har bevis. Har hatt en nær døden opplevelse og jeg så lyset som ventet der. Så jeg vet det er ikke over og alt er svart når vi dør. Anonymkode: e1ee9...e7e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #8 Del Skrevet 27. januar For meg kommer det av en direkte opplevelse og en indre viten. Du bare "ser" og "vet" at Gud finnes. Men samtidig har jeg null tillit til at jeg oppfatter det riktig, så jeg "tør" liksom ikke helt tro det om det gir mening. Og jeg ber ikke stort, for jeg tror liksom ikke det hjelper.... Så ja, litt splittet. Anonymkode: c796f...e36 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #9 Del Skrevet 28. januar Jeg trenger noen å vende meg til når livet er vanskelig og jeg trenger hjelp, og det er ikke noe annet alternativ enn å be om hjelp. Jeg takker også for alt som går bra. Om jeg har fått den store hjelpen er jeg usikker på, men innbiller meg at det er Gud eller Jesus som står bak alle ting som ordner seg i livet mitt, eller så er det tilfeldig. Anonymkode: da02a...7c7 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #10 Del Skrevet 28. januar Jeg glemte å si at det å tro på noe større gjør at jeg kan le av små mennesker i hvite frakker som tror de vet omtrent alt, og kan bevise det med sin forskning. Jeg tenker det er noen der oppe som ler med meg. Anonymkode: 00a4d...b41 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #11 Del Skrevet 28. januar Synes det er interessant å lese om andres forhold til Gud. Jeg tror ikke på Gud som i religionene osv. Men jeg tror på en form for Gud. Gjorde ikke det før, men i en periode jeg var suicidal ba jeg desperat om hjelp innvendig, og kort tid senere hadde jeg en nær døden-opplevelse som overbeviste meg. Orker ikke å gå inn på detaljer, men jeg har grunner til å tenke at det var ekte på et eller annet plan, så jeg tror nå på en form for Gud, og det er bare ren kjærlighet slik jeg opplevde det og forstår det. Anonymkode: 19ad4...2bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #12 Del Skrevet 28. januar Det gir trygghet, noen å sortere tanker sammen med (som en lengre opp skriver) og det gir trøst i tunge tider. Ja jeg har opplevd noe spesielt i fht det. Jeg fikk ett forvarsel en uke før ett familiemedlem døde. Veldig spesielt. Anonymkode: c6279...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 28. januar #13 Del Skrevet 28. januar (endret) Han er ren kjærlighet, men da syndene kom kunne ikke Gud gjøre så mye, siden Han opererer i det gode. Nå løste Han det ved å gi Loven og sa; det er en vei hvor alt er kjærlighet, så hvis du holder ALLE budene kan jeg. Hvis noen blir brutt vil det medføre disse konsekvensene, men hvis holder dem følger det bare velsignelser. Ingen klarte å unngå bare det ene eller det andre, så i påvente av at noen skulle klare det; en mann hvertfall ville Han ha klart å redde noen hvertfall hvis den mannen kunne ta på seg skylden og straffen for da ville bare velsignelsene stå igjen, men det kom jo ingen uten som var uten synd som kunne... Til slutt sa Jesus at Han fikk vel bare gjøre det selv, og så sendte Gud Ham da. Han ble utsatt for fristelser som oss, men brøt aldri Loven, så da kunne Han få åpnet en vei hvor Han kunne gi fritt av sin kjærlighet. Jesus tok forbannelsene på SEG og igjen sto velsignelsene. Den veien finnes nå, men den er avhengig av at noen finner Jesus. Når Han får strukket ut sin ene Hånd ut fra Guds og noen tar imot Hans er det skapt en forbindelse hvor Gud kan få gjort sin vilje. Hva Hans vilje er; tilgivelse, helbredelse, alle behov dekket, omsorg, inkludering, kjærlighet og vern og beskyttelse fra farer. Slik Jesus demonsterte og sa var Guds vilje før Han ofret seg. Slik var det før Synden kom også, bare at da var det ikke sykdom, fare og død fra før og ingenting å få rettet opp før alt raste. Nå tilbyr Han beskyttelse og legedom og på et senere tidspunkt vil Han skape en ny jord, men Han venter på at flere skal finne frem til Veien slik at flest mulig skal reddes. Motstanden mot at Gud skal få sin vilje er stor, så det er ingen overraskelse at noen jobber hardt for å fortelle andre at Han ikke finnes. Veien gjennom Jesus er den eneste og Jesus sa at fra Han opp til Himmelen skulle troende dele nyheten om frelsesveien med alle, og få hjelp av den Hellige Ånd som nå skulle gis til den troende og at det var gjennom dem budskapet og Guds kraft skulle virke. Vi som tror kjenner Hans kraft fordi Han gir oss den ved at vi tror på Han, men mange holder det for seg selv eller forstår ikke alt Han har gitt oss og da vet vi heller ikke hvordan vi skal bruke den. Mange tror jo bare at det handler om etter døden og seg selv og forstår ikke at det er så mye mer Han overlot tii oss. Vi skulle gjøre større ting enn Han... Vi er Guds barn hvis vi tror og Guds barn skulle representere Gud og gjøre det samme som Jesus. Slik som disiplene. DE skjønte det - etterhvert. Vi andre har ikke trodd på alt Han sa og lovet oss, men Han har nå faktisk sagt det da og sagt at hvis vi har den tillitten til at Han gjør det vi ber om så kommer ting å skje. men også sier Han at ikke når vi ikke tør stole på det og for eksempel ikke legger hendene på syke så Han kan helbrede dem eller legger hendene på syke og er usikre på om Han vil i dette tilfellet eller tenker 'kan jeg dette, er jeg god nok'. Hvis noen er i Jesus ser Gud ikke synden i mennesket og anser det mennesket som rent og da kan Guds kraft bare flyte gjennom uten å bli hindret av synd (som også er tvil). Det mennesket er ikke 'god nok i seg selv', men de er 'god nok' fordi Jesus har tatt bort skylden deres. Da vet vi Han VIL og holder sitt løfte om at hvis vi tror SÅ skal vi se større ting enn det Jesus gjorde... Jeg har ikke alltid like stor tro, men de ganger jeg har forventet (trodd) og ikke bare håpet (som er tvil) noe skulle skje har jeg sett at Han i høyeste grad har vært tilstede og lever, men når noe ser veldig mørkt ut er det lettere å fokusere på alt mørket og håpe og se det fra et menneskelig ståsted og ikke fra Guds ståsted; 'dette er da ingenting; STOL på meg'. Det handler om å se hva og Hvem som er størst! Gud og Jesus eller verdens problemer/mennesker. Den som mener at det ikke er Gud eller Jesus har gitt fra seg makt tii verden og stenger Gud ute når han sier; 'dette blir for vanskelig'. Da har de stengt Gud ute. Det er jo som de sier; 'dette er jo for vanskelig for deg også Gud'. For en fornærmelse. Hvor er tillitten/troen på hjelp fra Ham da? En troende TROR og HAR tillitt til Gud; at når Han har lovet noe SÅ HOLDER HAN LØFTET sitt. Han står også fast ved at hvis vi ikke tror så svarer Han ikke. Han behøver ikke å fortelle dette altfor mange ganger siden det står i Bibelen hvordan få svar og hjelp og hvordan ikke få. Gud er ikke et menneske, Han tenker ikke som oss; Han ser ikke en syk og tenker; dette er umulig for meg. Han kan! Og vil; men i det vi tenker eller sier; vil Gud har vi plassert Han i kategorien menneske, eller et ondt menneske, og tenker til og med om han at Han ikke bryr seg. Han ser og bryr seg, men Han har sagt; gjør noe, be, ha tillitt, les hva jeg har skrevet, bry dere om hva Jeg har sagt. Et menneske som tror på Gud vet at problemet de ser har fått en løsning og at Gud tar tak i det når det mennesket vet at Han holder løftene og de ber vel vitende om at bønnen er hørt. Da har de overlatt det til Gud og da gjør Gud det Han har lovet å gjøre, men hvis noen ber og ikke helt vet om Han hørte etter, eller om Han vil, da sier Gud det samme som står; tro først! 'Bestem deg om du overlater det til meg eller om du er i tvil om jeg er rett instans og at du egentlig ikke regner MEG som Gud, men vanskelighetene som din gud'. Endret 28. januar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #14 Del Skrevet 28. januar For meg er det vanskelig å tro at verdenen har blitt til av ren tilfeldighet. Har i tillegg personlige opplevelser som får meg til å tro(egentlig vite) at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Tror ikke nødvendigvis på en gud da. Anonymkode: da57e...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #15 Del Skrevet 28. januar Jeg har alltid trodd på Gud, men begynte ikke å ta ham seriøst før jeg var nærmere 20 år. Jeg valgte da å slippe Jesus inn i hjertet, og kalle meg en kristen. Har fått veldig mange bønnesvar, i begynnelsen fikk jeg svar på alt mulig dagligdags, som om jeg trengte det for å bli stødigere i troen. Senere har jeg lært at vi bør søke hans ansikt, ikke bare hans hånd. Altså ikke bare for det han kan gi meg, men fordi han er Gud og far og vil ha kontakt med oss. Jeg trenger ingen spesiell grunn for å tro, for meg er den åndelige dimensjonen naturlig som den materielle. Gud er ånd. Gud er kjærlighet. Anonymkode: c0aa3...ec7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #16 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg valgte da å slippe Jesus inn i hjertet hvordan gjør man det sånn helt konkret? Anonymkode: f5935...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #17 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): hvordan gjør man det sånn helt konkret? Anonymkode: f5935...510 Det handler om det Jesus sier om at "Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg." Det handler jo ikke om en vanlig utgangsdør såklart, men om døren til vårt indre, som jeg mente når jeg skrev hjertet. Står også at "alle de som tok imot ham ga han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn." Rent konkret vil det si at du sier til Jesus i bønn, -jeg tror på deg, jeg vil leve slik du vil. Tilgi meg for alle dårlige ting jeg har gjort, og kom inn og vær hos meg. Eller noe lignende.. Det er ingen fast oppskrift. Men det med at vi må velge å invitere han inn, det er sentralt. Og så må man stå for valget og bekjenne det også. Det står i bibelen at "For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud reiste ham opp fra de døde, da skal du bli frelst". Håper dette var forståelig, jeg prøvde ihvertfall å gi et ordentlig svar på hva som er min tro uten at det ble altfor langt🙂 Anonymkode: c0aa3...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #18 Del Skrevet 28. januar Jeg har alltid trodd, og noe annet har vært utenkelig for meg. Jeg føler Han er nær meg, og selv om jeg har opplevd vanskelige ting, har jeg aldri følt meg forlatt. Svaret på mine bønner er ikke alltid som jeg har tenkt, men når jeg ser tilbake har jeg fått bønnesvar uansett. Har og opplevd direkte svar, som da kun en transplantasjon kunne redde mitt barn, men alt plutselig snudde, og barnet mitt til legenes overraskelse overlevde uten. Anonymkode: e3bb1...4bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #19 Del Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 23.39): Har dere opplevd noe som "beviser" at gud er til? Har dere fått hjelp om dere ber? Anonymkode: 5f1f7...d17 Jeg hadde åndelig kontakt med åndsfrender og engler, men vi fikk besøk av all slags ånder tilslutt, noen mer hissige enn andre og som begynte å rote i tingene våre på nettene. De skremte datteren min og katten. De stjal blant annet sølv smykket mitt som jeg hadde kjøpt og det er et kors på smykket. De ville ikke si hvor smykket var. Jeg har aldri vært kristen, men jeg vet det finnes engler, og nå også Gud! Jeg begynte å be om hjelp til å rense ut leiligheten, jeg ønsket kun lys og kjærlighet og ba disse åndene om å dra! En dag lå smykket mitt tilbake i skrinet og jeg motta beskjed fra, Vår herre Gud som fortalte han hadde renset og velsignet leiligheten vår også velsignet oss. Nå er det rolig hos oss. Det er merker i taket etter noen hender med lange fingrer som har tilhørt en av disse åndene som kom på besøk, jeg har ikke orket å vaske de bort ennå. Jeg snakker trutt og jevnlig med mine engler og Gud med pendel min som mitt verktøy! Jeg har motta mye råd og tips , blant annet trøst og kloke svar fra de. Anonymkode: 38000...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atragon Skrevet 19. februar #20 Del Skrevet 19. februar ThereGoesBob skrev (På 27.1.2024 den 23.56): Vel, det blir muligens en smule naivt å tro at vi mennesker er i sentrum av universet. Altså, ingen over ingen ved siden type mentalitet. Ja. Men det er mye mer logisk og realistisk å tro at der er andre sivilisasjoner på andre planeter, enn å tro på guder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå