Gå til innhold

Begynner Instagram å bli jalla?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Personlig var jeg aktiv til jeg var ca. 27-28 år… men når jeg nå ser andre fra 95- og 94-kullet (kanskje også enda litt yngre) der inne, så synes jeg det virker helt latterlig å legge ut selfies, «sexy» og/eller stagede bilder av seg selv…?

Tydelig at disse ikke har en høyt respektert jobb eller utdannelse, for da ville dette aldri vært sosialt akseptert 🙈 Like teit med alle småbarnsforeldre som peprer ned IG/FB med bilder av ungene og overeksponerer dem. 

Synes det er rart hvis det er kun meg som tenker slik, vi er 30 i år liksom?

Problemet er kanskje ikke hva folk har på eller hva de gjør; mer det eksponeringsbehovet og fritidsproblemet? Skjønner at ikke alle studerer medisin og jus, eller har fullt opp i livene sine 24/7, men hvorfor så mange plasserer seg i samme bås som OF-stjerner og Å-kjendiser på sosiale media er for meg blitt et mysterium…… 

Anonymkode: 450dc...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Veldig mange har kutta ut både insta og face. 

Anonymkode: e9d92...39c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den

Anonymkode: 450dc...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instagram er fordummende, som å lese et Donald blad istedet for bøker.

Anonymkode: 24c29...3b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Instagram er fordummende, som å lese et Donald blad istedet for bøker.

Anonymkode: 24c29...3b5

Hei! Ikke rakk ned på Donald! Carl Barks og Don Rosa er 👌👌

Anonymkode: ec79f...d0b

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvem du følger. Jeg får ikke opp noe sånt i feeden min, for jeg følger ingen slike kontoer.

Anonymkode: 14bd7...296

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.

Anonymkode: bb099...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Veldig mange har kutta ut både insta og face. 

Anonymkode: e9d92...39c

Synd at man ikke kan kutte ut Facebook om man har barn i skolealder da det skal opprettes facebook grupper for trinnet, for klassen og for skolen. Har han ikke Facebook får man ikke alt av informasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er interessert i foto...som du får på insta...som en sier over - spørs hvem du følger. Er ikke interessert i kjendiser. Synes det funker veldig bra. Og hvis jeg får opp noe jeg ikke er interessert i så scroller jeg enkelt og greit forbi.

Anonymkode: d355d...d98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sosiale media er jalla.

Anonymkode: cb0c9...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Instagram er fordummende, som å lese et Donald blad istedet for bøker.

Anonymkode: 24c29...3b5

Kultursnobb.

Det er langt mer kunstnerisk kvalitet i Carl Barks-historiene enn i masseproduserte barnebokserier som man finner i bokhandleren idag; dette er bøker av typen som skrives og leveres på samlebånd, og innholdet er deretter.

Anonymkode: 1da66...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du bare får opp i feeden din ting du selv synes er fullstendig uinteressant så har du valgt det selv. Og det sier mest om deg selv at du følger tema og personer du ikke har noe annet enn forakt for. Da er det du som er jalla.

Jeg følger mange interessante tema og har jeg en dårlig dag får Instagram meg alltid til å le fordi jeg følger mye humor kontoer. Det er så mye svart fantastisk humor som gjør en hver ræva dag mye bedre så jeg har absolutt utbytte av some.

Natur, reiseliv, politikk, interiør, mat, dyr, psykisk helse, yoga, trening, er også temaer jeg følger og jeg både lærer mye og får mye inspirasjon. Men jeg har ikke feeden min fullt til randen av selfies og annet jeg ikke  får noe ut av å følge. En er selv ansvarlig for sin egen feed og sin egen algoritmer. Er feeden din full i jalla jalla så har du selv skyld i det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er kun fb jeg bruker for å få med meg ting som skjer i skolegrupper. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 har det ikke vært sånn hele forbanna tiden da?? 

jeg har i alle fall aldri lagt merke til noen særlig "forskjell" der. Har vært på omtrent samme måte hele tiden.  

Anonymkode: e8e29...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (5 minutter siden):

Ja, er kun fb jeg bruker for å få med meg ting som skjer i skolegrupper. 

Be skolen bruke spond fungerer minst like bra

Anonymkode: 2a47e...cb6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hobby jeg legger ut bilder av, men følger også andre med samme interesse. Det jeg har Instagram for egentlig.

Anonymkode: b443a...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Be skolen bruke spond fungerer minst like bra

Anonymkode: 2a47e...cb6

Er ikke skolen. Er grupper som foreldre har opprettet. Fau osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker vel kanskje at livet handler om mer enn å bli oppfattet som "høyt respektert", og at sosiale normer og regler ofte ikke bunner i noe som egentlig betyr noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du er 30 liksom så bør du vite at du selv er ansvarlig for hva du følger og hva du eksponeres for på Instagram. Følg de temaene du liker og interesserer deg for og blås i resten. Det mange ikke ser ut til å skjønne er at en selv er ansvarlig for hva du får opp og hva du selv eksponeres for. Instagram kan være jalla og det kan være et rom for kunnskap, inspirasjon, kreativitet, latter, oppfinnsomhet mm. Det er også greit å ha i mente at noe som er jalla for deg kanskje ikke er det for andre. Men da skjønner jeg heller ikke hvorfor du bruker tid på temaer og mennesker som ikke fenger og inntreserer deg? 

Anonymkode: 74cf5...85a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke slike så for meg er det så interessant som jeg har valgt det. Insta er perfekt for meg. 

Anonymkode: a2803...f34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...