Gå til innhold

Responderer ikke på IVF-medisiner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på første UL i går og hadde ikke respondert på medisiner (Gonal-F og Fyremadel).  Ble satt på Menopour frem til mandag, hvis det ikke fungerer vet jeg ikke helt hva som skjer. Er 25 år, men Amh er bare på 4,9… redd for at ingenting skal funke på meg 💔

Anonymkode: b0174...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi opplevde også det på første forsøk, og jeg forstår frykten for at ikke noe skal funke. Jeg husker legen sa at de valgte medisiner de mente ville være bra til første IVF-forsøk, men at en ikke kan vite med full sikkerhet hva som fungerer før en ser det i praksis. Så det skjer at første forsøk blir bom. 

Jeg stod på lang protokoll med nesespray og Bemfola første forsøk, og det funket altså ikke. Så ble det kort protokoll med Menopur som resulterte i to egg, og ikke noe graviditet. På tredje forsøk samme oppskrift, men høyere dose. Det ble fortsatt få egg, men ett av dem ble befruktet og resultatet er 6 år nå. 

Det er vondt når det ikke funker, men det er fortsatt håp ❤️ 

Anonymkode: 40fdf...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor høye doser får du? :) 

Anonymkode: 445de...a83

300 IE gonal-F, 150 Menopour

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vi opplevde også det på første forsøk, og jeg forstår frykten for at ikke noe skal funke. Jeg husker legen sa at de valgte medisiner de mente ville være bra til første IVF-forsøk, men at en ikke kan vite med full sikkerhet hva som fungerer før en ser det i praksis. Så det skjer at første forsøk blir bom. 

Jeg stod på lang protokoll med nesespray og Bemfola første forsøk, og det funket altså ikke. Så ble det kort protokoll med Menopur som resulterte i to egg, og ikke noe graviditet. På tredje forsøk samme oppskrift, men høyere dose. Det ble fortsatt få egg, men ett av dem ble befruktet og resultatet er 6 år nå. 

Det er vondt når det ikke funker, men det er fortsatt håp ❤️ 

Anonymkode: 40fdf...b7e

Godt å høre det kan gå bra 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

300 IE gonal-F, 150 Menopour

Da har du litt å gå på :) Men min venninne opplevde å ikke få produsert noen egg første gang. Ikke ett eneste. Samme dose senere: 18 stykker, alle befruktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da har du litt å gå på :) Men min venninne opplevde å ikke få produsert noen egg første gang. Ikke ett eneste. Samme dose senere: 18 stykker, alle befruktet!

Veldig godt å høre at det kan skje. Har følt meg veldig alene og som om det er bare meg som har opplevd å respondere så dårlig på medisiner. 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte gonal-e 3 ganger men fikk bare 3 og 5 egg. Så prøvde jeg Menopur og da fikk jeg 10 egg som resulterte i 4 blastocyster 😄er gravid nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...