Gå til innhold

Hvilket jentenavn er finest?


saras

Anbefalte innlegg

Holdt på å kalle dattera vår Livia, veldig pent, vi landa på Live, men angrer litt noen ganger. 
 

Gå for Livia, det er litt unikt, men høres pent ut på norsk og mange andre språk og enkelt å stave. ❤️ 

Anonymkode: 95e61...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velg noe enkelt. Noe som fungerer på flere språk og et navn som er så enkelt å stave at den som har navnet slipper å forklare stavemåten hver gang man skal si navnet sitt. Det er bedre at det er et navn som flere har, enn at det er et navn så spesielt og sært at det er vanskelig for folk både å skrive det riktig og å uttale det riktig.

Anonymkode: 545f5...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hver tredje jente blir jo kalt Sara eller Sofie for tiden😅 Hvorfor vil folk ha samme navn som er ‘alle’ andre?! Har aldri skjønt med på dette.

Anonymkode: 62eec...a69

Jeg ville ikke valgt noen av navnene TS hadde på listen sin, men synes Emilie er det fineste av de hun skrev. TS ville ha tips til dobbeltnavn, første som slo meg var Sara (sammen med Emilie)  

Svarer ut i fra hva TS ønsker. Ikke hva jeg har som favoritt av alle navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filippa og Livia er de fineste navnene jeg vet :) 

Anonymkode: c21a0...7d2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saras skrev (13 timer siden):

Hei,

hvilket av disse jentenavnene synes dere er finest? Vi vil gjerne ha to navn. Har dere eventuelt forslag til fine kombinasjoner?


Noelle

Liva

Emilie 

Eira

Eline

Vilja

Amelia

Noelia

Livia

Filippa

Viola

Evelina

Aurelia

Noelle, Eira, Vilja, Noelia, Filippa og Aurelia er fine navn. Mine favoritter er Noelia og Aurelia. Elsker de to navnene.

Anonymkode: e54f8...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du nevner er Eira finest.

Anonymkode: dd9c3...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saras skrev (13 timer siden):

Hei,

hvilket av disse jentenavnene synes dere er finest? Vi vil gjerne ha to navn. Har dere eventuelt forslag til fine kombinasjoner?


Noelle

Liva

Emilie 

Eira

Eline

Vilja

Amelia

Noelia

Livia

Filippa

Viola

Evelina

Aurelia

Eira

Vilja

Filippa.

navn som går til nøds: Liva, Emilie og Eline.

Resterende hadde jeg skrota og det samme med dobbeltnavn. 

Anonymkode: ff43f...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelina Noelle. Det er den fineste kombinasjonen. Vilja, Emilie osv liker ikke de. Aurelia var litt spesielt og sjeldent. Men fint også. 

Anonymkode: a2c47...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saras skrev (13 timer siden):

Hei,

hvilket av disse jentenavnene synes dere er finest? Vi vil gjerne ha to navn. Har dere eventuelt forslag til fine kombinasjoner?


Noelle

Liva

Emilie 

Eira

Eline

Vilja

Amelia

Noelia

Livia

Filippa

Viola

Evelina

Aurelia

Aurelia synes jeg er superfint, men litt rart i Norge.

Ellers synes jeg alle på lista er fine. Ville kanskje valgt Eira eller Vilja (i tillegg til det på lista jeg allerede har valgt 😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å tenke på antall stavelser. 

Evelina, Aurelia og Amelia har 4 stavelser i seg. Eira, Vilja og Liva har 2 stavelser i seg. 

Med tanke på at navn er hverdagsbruk, der folk bare elsker å "forkorte" antall stavelser rundt lengre navn til kallenavn, så ville jeg valgt et navn med færrest stavelser i seg. Herav Eira, Vilja og Liva som er på listen din. 

For å illustrere dette bedre: Madeleine blir nesten alltid fortkortet til Madde i språket, Karoline blir nesten alltid fortkortet til Karro. Kristoffer blir Kriss. Aleksander blir Aleks. OSV. 

Så velger du lengre navn (med mange stavelser) så kan barnet ditt ende opp med å vokse opp med et kallenavn (med 1-2 stavelser) heller. Og det er ikke sikkert at DU eller barnet ditt liker kallenavnet. 

Gå for et kort og enkelt fornavn, og kjør heller et lengre mellomnavn (som ikke er i bruk til vanligvis).

Så jeg faller ned på kombinasjonen: Eira Amelia :)  Det var et fint navn! 😊

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saras skrev (14 timer siden):

Hei,

hvilket av disse jentenavnene synes dere er finest? Vi vil gjerne ha to navn. Har dere eventuelt forslag til fine kombinasjoner?


Noelle

Liva 3

Emilie 2

Eira 7

Eline 4

Vilja 5

Amelia 6

Noelia

Livia

Filippa 1

Viola

Evelina

Aurelia

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem. Hvis jeg absolutt måtte velge ett av dem, så Vilja.

Anonymkode: 4b4e7...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Filippa er nydelig. 
Hadde det på lista over jentenavn, men fikk bare gutter ;) 

Liker også Noelle og Viola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...