Gå til innhold

Hvilket jentenavn er finest?


saras

Anbefalte innlegg

Hei,

hvilket av disse jentenavnene synes dere er finest? Vi vil gjerne ha to navn. Har dere eventuelt forslag til fine kombinasjoner?


Noelle

Liva

Emilie 

Eira

Eline

Vilja

Amelia

Noelia

Livia

Filippa

Viola

Evelina

Aurelia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De eneste jeg synes er fine nok:
Viola

Vilja

Eline

Emilie

Anonymkode: 55ca0...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie - fordi det er det mest normale navnet på denne liste  med rare navn 

Anonymkode: b94d2...56e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin liste. Ikke fan av Emilie/ Amelia siden alle de kombinasjonene er så oppbrukt. 

Anonymkode: d9bcb...ec6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KnekkeBørre said:

Ingrid ❤️

Er ikke på lista. Og også fryktelig kjedelig. 

Anonymkode: d9bcb...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Emilie - fordi det er det mest normale navnet på denne liste  med rare navn 

Anonymkode: b94d2...56e

Eline, Liva, Viola, Vilja er jo ikke sånn helt unormale de heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor velge topp 10-20 navn. Ingrid feks, det er en på vært årskull i barnehagen. Og da blir det Ingrid på marihøna osv. ikke så veldig kult. Eller Aurora og Amalie, flotte navn med i klassen til sønnen min er det 4 stk av hver. 
men når det er sagt så har jeg et navn jeg aldri hadde hørt før, men som jeg liker veldig godt. 
Vibe. 

Anonymkode: e722c...c95

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liva og Eira. (Eira er et «hundenavn» for meg, men ville likevel valgt det foran de andre. 

Anonymkode: 3fecb...d79

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene liker jeg aller best Amelia, og synes også Eira, Vilja og Liva er fine. Aurelia er også litt kult, men veldig "fantasypreg"/engelnavn.

Jeg synes gjerne to fornavn klinger finest hvis det første har to stavelser, og det andre har tre eller fire. Dette selv hvis dere bare planlegger å bruke ett av de, for ungen kan fort bli kalt begge likevel.

Jeg liker jo også at det første navnet er litt mer "stødig", så kan heller det andre være litt mer poetisk evnt. Men liker ikke om navnene er helt forskjellige av type heller. Og litt tungt om de har samme forbokstav, eller første navnet slutter på første i det andre

Så liker ikke noen av disse navnene så godt sammen, måtte blitt Liva Amelia, men da hadde jeg heller valgt Live Amelia.

Anonymkode: e9cc2...ca4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saras skrev (6 minutter siden):

Hei,

hvilket av disse jentenavnene synes dere er finest? Vi vil gjerne ha to navn. Har dere eventuelt forslag til fine kombinasjoner?


Noelle

Liva

Emilie 

Eira

Eline

Vilja

Amelia

Noelia

Livia

Filippa

Viola

Evelina

Aurelia

 I skulle hete Livia og angrer på at det ikke ble det. Men ble advart om at det kom til å bli et motenavn etter babykjeden ‘Baby Livia’ kom. Dette er 8 år siden og det er fortsatt sjeldent😌 Konen til keiser August het Livia..som en liten funny fant😄

Eline og Vilja er også veldig fine navn syns jeg, så de komme på en delt andreplass hos meg☺️

Anonymkode: 62eec...a69

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (5 minutter siden):

Av disse: Emilie.

Hva med Sara Emilie?

Hver tredje jente blir jo kalt Sara eller Sofie for tiden😅 Hvorfor vil folk ha samme navn som er ‘alle’ andre?! Har aldri skjønt med på dette.

Anonymkode: 62eec...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Evelina best av disse.

Live er finere enn Liva.

Anonymkode: e9675...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 I skulle hete Livia og angrer på at det ikke ble det. Men ble advart om at det kom til å bli et motenavn etter babykjeden ‘Baby Livia’ kom. Dette er 8 år siden og det er fortsatt sjeldent😌 Konen til keiser August het Livia..som en liten funny fant😄

Eline og Vilja er også veldig fine navn syns jeg, så de komme på en delt andreplass hos meg☺️

Anonymkode: 62eec...a69

*funny fact skulle det stå ikke funne fant😆

Anonymkode: 62eec...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke på lista. Og også fryktelig kjedelig. 

Anonymkode: d9bcb...ec6

Jo.. Du har rett.

Men min erfaring er at om man navngir barnet med navn fra gitt liste, så kan du banne på at de bytter kjønn i puberteten..

 

Jeg utfordrer deg til å finne én jente i hele verden ved navn Ingrid som ikke er vakker. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Vil helst ha et navn som ikke er kjempevanlig, så Ingrid og lignende er ikke det vi er ute etter. Samtidig skal navnet ikke være for sært heller… 

Likte godt Sara Emilie som noen foreslo, men heter Sara selv og tenkte egentlig ikke å kalle opp barnet etter meg selv. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilja

Anonymkode: 9c698...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...