Gå til innhold

Har du regler for de ulike ukedagene, og tidene på døgnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sliter med kronisk sykdom, og har oppdaget at jeg har mange sånne regler. Ofte gjør de ting vanskeligere for meg. En regel er at jeg må være i kontakt med et annet menneske minst en gang per dag. Kan ikke bruke mer enn to døgn på å svare på SMS eller mail. Så når jeg ligger med migrene på andre døgnet så stresser jeg over at jeg enda ikke har svart på meldinger. Unødvendig å stresse over det, men jeg klarer ikke slippe det. 

Anonymkode: f6e6d...efe

Kronisk sykdom var også en av tingene som var med på å gjøre at jeg hadde alle reglene og rutinene jeg nevnte over her, men da kan jeg bare enda sterkere anbefale å ta en friperiode fra alle regler og rutiner! Det har vært utrolig bra for meg helsemessig også!

Anonymkode: 1ba21...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mange regler som er slitsomme og dumme, har OCD. 

Anonymkode: 3122e...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste må være at jeg boikotter tacofredag. Jeg spiser taco på andre dager enn fredag. Så ingen spesiell matrett til en spesiell dag, tar det når jeg vil ha det rett og slett. Taco er uansett sunt så.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 18.44):

Er sånn. Taco og pizza er til lørdag, skal jeg spise noe sånt i ukedagene må det være mer sunt. I dag lager jeg lompelasagne for eksempel. Noe litt bedre enn jeg ville spist på en tirsdag feks.  Ellers ikke så mange regler annet enn at trening gjør jeg helst unna mandag-fredag. Handling på lørdager. 

Anonymkode: 48626...85d

Taco er da sunt, er jo bare grønnsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker regelen flere her har om å bli ferdig med husarbeidet før fredagen. Jeg har så lite energi etter jobb at jeg sjelden orker å gjøre så mye mer enn å lage middag og gjør ting klart til dagen etter. Men kanskje jeg skal prøve å få gjort mer husarbeid på ukedagene, litt her og litt der.

Jeg har en slags regel om å lage en god søndagsmiddag og ha rester til mandagen. God start på uka å bare varme opp en skikkelig god gryte eller lignende. En lang periode gikk jeg også alltid skogstur på søndager, den vil jeg gjerne innføre igjen.

Anonymkode: c889e...d14

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ingen direkte regler, men kanskje heller mer inngrodde tradisjoner vi trives godt med. Som feks at vi trives godt med å rydde hver kveld og gjøre litt husarbeid hver dag, slik at det er unnagjort når helgen kommer.  En legger barn og den andre rydder og vasker ned kjøkken, mopper gulv eller støvsuger. Klær vaskes etter behov.

Vi spiser ikke fisk i helgen fredag - søndag, men kan godt unne oss sushi om vi får lyst på det, så er vel ikke en regel. Er sjelden hjemme i helgen, er stort sett på tur, enten på fjellet eller i skog og mark lengst vekk fra andre mennesker, og da hender det at maten står og godgjør seg slik at vi kommer hjem til så og si ferdig mat - spesielt søndager. Deilig for sjela, og fin måte å lade batteriene på. 

Kom foresten på én regel, som vi faktisk prøver å forholde oss til som best vi kan, og det er å unngå IKEA og kjøpesentre i helgene. Vi slipper som regelen unna dette problemet da vi som regel ikke er hjemme, men noen ganger har man ikke noe valg som feks ved juletider eller dersom det er noen vi absolutt trenger. Det er rene kaoset og et sant mareritt. Forstår ikke de som oppsøker slike steder frivillig når det kryr av mennesker. 

Anonymkode: b9297...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en regel:

Julegaver skal kjøpes inn før 1. desember. 

Endret av TomBombadil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ekstreme regler, som turnusarbeider lever man ganske fritt. Men helg er ekstra spesielt likevel, og blir glad av å leve sunt i ukedagene. Så jeg rører ikke alkohol annet enn fredag/lørdag, samme med godteri/snacks. Liker også å ha vasket boligen til helg, men det må jeg stort sett bare ta når jeg har energi til det 😅

Anonymkode: f60c7...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...