Gå til innhold

Har du regler for de ulike ukedagene, og tidene på døgnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på regler eller forvetninger, som typen "Jeg kan ikke renske sluket en lørdagskveld" eller "jeg kan ikke spise taco eller pizza midt uka". "Det er greit å være alene 42 tirsdager på rad, men ikke 42 lørdager på rad". 

Jeg innser at jeg selv har en del av disse. Jeg vet at jeg er voksen og kan velge selv. Likevel har jeg en rekke slike regler eller forventninger, som jeg føler det er for ille å bryte. Ut fra hvordan jeg hører andre snakke så kan det virke som de også har det, spesielle forventninger rundt f.eks å være alene en lørdagskveld versus å være alene midt i uka. 

Så har du det slik, og hvilke regler har du? 

Anonymkode: 5726f...5f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: 7d366...cfa

Spennende! Så du kan likeså godt renske sluket i dusjen kl.03.45 natt til en mandag som når som helst ellers i uka. Det er jo helt fantastisk! Du er fri du. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldri på butikken lørdag f.eks og fredag tar jeg helg som om det ikke kommer en hverdag igjen. Fredag skal jeg ikke prate om problemer eller planlegge helgen, helgeplanlegging starter etter frokost lørdag. 

Anonymkode: bbc4a...2c2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Taco kan forøvrig være kjempesunt, så ser ikke helt hvorfor det ikke kan ha plass i hverdagen?

Anonymkode: 7f034...5b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker på regler eller forvetninger, som typen "Jeg kan ikke renske sluket en lørdagskveld" eller "jeg kan ikke spise taco eller pizza midt uka". "Det er greit å være alene 42 tirsdager på rad, men ikke 42 lørdager på rad". 

Jeg innser at jeg selv har en del av disse. Jeg vet at jeg er voksen og kan velge selv. Likevel har jeg en rekke slike regler eller forventninger, som jeg føler det er for ille å bryte. Ut fra hvordan jeg hører andre snakke så kan det virke som de også har det, spesielle forventninger rundt f.eks å være alene en lørdagskveld versus å være alene midt i uka. 

Så har du det slik, og hvilke regler har du? 

Regelen min #1 er at jeg, så lenge jeg får det til, jobber 9-12 timer i døgnet hver eneste dag, mandag til søndag (hvis ikke jeg er skikkelig syk).

Andre livsregler:

• tillater meg å sture i senga noen timer den verste dagen i syklusen (mensen/PMS)
  • koser seg enda mer (ikke litt ekstra bare) på fredag og lørdag. Og kunne spise litt godteri og sjokolade hver dag.
  • at det er lov å ha road rage hver dag, hele uka

Anonymkode: 2e869...686

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn. Taco og pizza er til lørdag, skal jeg spise noe sånt i ukedagene må det være mer sunt. I dag lager jeg lompelasagne for eksempel. Noe litt bedre enn jeg ville spist på en tirsdag feks.  Ellers ikke så mange regler annet enn at trening gjør jeg helst unna mandag-fredag. Handling på lørdager. 

Anonymkode: 48626...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tema.

Jeg har veldig mye av dette, alltid tenkt det bare var meg.

Her er noen.

- fisk på tirsdag og torsdag, jeg liker ikke fisk men er for barna.

- spise etter 1730 fredag og lørdag, vi spiser kl 17 i hverdagen

- taco/pizza/lasagne/burger eller noe annet helgemat fredag og lørdag. Kunne ALDRI spist kjøttkaker eller seibiff en fredag. 

- vasker hele huset på søndager, og kjapt over før helgen. 

- handler alltid på mandager

- trener mandag, onsdag og torsdag.

litt kjedelig, men kan gjøre unntak så det er ikke begrensende, men sparer meg for mye tid når jeg har gode rutiner.

Anonymkode: ddfe2...6d4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har som "regel" at jeg må få nok søvn når det er arbeidsdag neste dag, vet ikke helt om det er en regel eller bare sunn fornuft. Og at jeg skal ha et noenlunde rent og ryddig hus, tatt unna klesvasken og sånt i løpet av søndagen, så jeg starter uka med ting noenlunde på stell. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke spise før på ettermiddagen. 

ikke drikke mer enn to kopper kaffe, og de må drikkes på formiddagen

aldri alkohol søndag til fredag

pasta kan kun spises på lørdag

Anonymkode: 149ff...4de

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spennende! Så du kan likeså godt renske sluket i dusjen kl.03.45 natt til en mandag som når som helst ellers i uka. Det er jo helt fantastisk! Du er fri du. 

Slik er turnuslivet, dessverre/heldigvis ;)

Anonymkode: 30d20...191

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gjør faktisk det jeg. Altså plutselig renser sluket midt på natta midt i uka. Why not. Det er riktignok ikke da jeg pleier å gjøre det, med tanke på søvn, men det har jo skjedd.

Har ingen sånne regler faktisk. 

Anonymkode: 78f53...5fb

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spis bra mat, unngå drittmat osv
bevege meg hver dag, typ fjelltur osv
sove nok
drikke nok vann
ikke fall ned i en negativ spiral

- dette er forventninger jeg har til meg selv men verden går ikke under om jeg ikke klarer fylle dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk på mandag, pannekaker kun hvis det er en tirsdag og pasta helst på onsdager. Fredagspizza'en er hellig! 

Helst ikke bake på søndag, for av en eller annen grunn så blir bakverket flatt, brødet ryr eller noe annet rart skjer med det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er aldri på butikken lørdag f.eks og fredag tar jeg helg som om det ikke kommer en hverdag igjen. Fredag skal jeg ikke prate om problemer eller planlegge helgen, helgeplanlegging starter etter frokost lørdag. 

Anonymkode: bbc4a...2c2

Haha! Artig! Hvordan ser det ut, når du tar helg som om det ikke kommer en hverdag igjen? 

Jeg liker også å ikke tenke på resten av helgen på fredag, men ofte er det en eller annen plan der, men fredagen er deiligst med følelsen av å ha hele helgen ledig fremfor seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Regelen min #1 er at jeg, så lenge jeg får det til, jobber 9-12 timer i døgnet hver eneste dag, mandag til søndag (hvis ikke jeg er skikkelig syk).

Andre livsregler:

• tillater meg å sture i senga noen timer den verste dagen i syklusen (mensen/PMS)
  • koser seg enda mer (ikke litt ekstra bare) på fredag og lørdag. Og kunne spise litt godteri og sjokolade hver dag.
  • at det er lov å ha road rage hver dag, hele uka

Anonymkode: 2e869...686

Haha, du er min ny favorittperson :fnise: "road rage hver dag, hele uka" beste livreglen jeg har hørt. 

9-12 timer jobbing, er det aktiv jobbing eller gjelder det alt type jobbing med deg selv, inkludert trening osv.? Hørtes mye ut! Imponert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Her er alt fri flyt! Er det ikke den eneste fordelen med å være voksen? At man kan gjøre hva man vil når man vil?! Av og til sover jeg ikke om natten engang, men kanskje heller på dagen hvis jeg vil! Wild!

Anonymkode: 1ba21...e68

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Spennende tema.

Jeg har veldig mye av dette, alltid tenkt det bare var meg.

Her er noen.

- fisk på tirsdag og torsdag, jeg liker ikke fisk men er for barna.

- spise etter 1730 fredag og lørdag, vi spiser kl 17 i hverdagen

- taco/pizza/lasagne/burger eller noe annet helgemat fredag og lørdag. Kunne ALDRI spist kjøttkaker eller seibiff en fredag. 

- vasker hele huset på søndager, og kjapt over før helgen. 

- handler alltid på mandager

- trener mandag, onsdag og torsdag.

litt kjedelig, men kan gjøre unntak så det er ikke begrensende, men sparer meg for mye tid når jeg har gode rutiner.

Anonymkode: ddfe2...6d4

Så godt å høre at det ikke bare er meg! 

Føler du at det bare er en god ting, eller kan det også bli begrensende? For min del så har jeg innsett at noen er litt begrensende, og at jeg vil bryte dem! Andre elsker jeg å ha. Som en god og deilig vane som faller på bestemte dager. Eller bare at det er deilig å vite hva som skal skje, med struktur. F.eks vil jeg gjerne bryte regelen om at å legge seg før 22 fredag og lørdag betyr at livet suger, er ikke bare vaner, men sånn x betyr y. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...