AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #21 Del Skrevet 29. januar 2024 43 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde vel maks uflaks. Lang protokoll på Riksen, responderte ikke skikkelig på nesesprayene så måtte over på sprøyter. Fikk ekstremt vondt i hode og var kjempedeprimert. Klarte ikke å spise og lå for det meste i senga. Ble mye bedre da jeg skulle på sprøytene for å modne egg. Ble litt overstimulert. Har hatt ulik effekt av progynova og de stikkpillene ved fryseforsøk. Runde 1 ble jeg megakvalm, og runde 2 fikk jeg kjempe vondt i hodet igjen. Deprimert begge gangene. Sitter den ikke nå, må jeg ha en pause før vi prøver siste egget. Sitter ikke det, blir det ikke barn på oss fordi medisineringen er for hard Anonymkode: 6f0f5...4d1 Har du blitt nedjustert hver eneste gang? Anonymkode: 22be4...082 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #22 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har du blitt nedjustert hver eneste gang? Anonymkode: 22be4...082 Bare den ene gangen ved uttak. Vet ikke helt hva progynova gjør, men det er vel for å styre syklusen antar jeg? Anonymkode: 6f0f5...4d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #23 Del Skrevet 29. januar 2024 On 1/27/2024 at 4:35 PM, AnonymBruker said: Jeg syns det gikk mye bedre enn forventet. Nå husker jeg ikke medisindoser, men tror det var medium+. Kort protokoll, stimulerte i 10 dager før eggene var klare. Merket lite bivirkninger, litt oppblåst i magen, men det gikk helt gret. Selve egguttaket gikk veldig fint, det var privat og jeg tror de er litt mer rause med smertestillende. Fikk både beroligende og noe greier i forkant, + lokalbedøvelse. Kjente lite under uttaket, men etterpå var det litt ømt. Det ble bare 4 egg, men jeg ble faktisk gravid på første forsøk. Det er viktig å drikke masse vann, ikke spise for mye salt mat og hvile etter uttaket. For meg var det helt nødvendig med 2 dager fri etter uttak. Etterpå ble jeg midt overstimulert, som ble verre fordi jeg var gravid. Skjønte at jeg var overstimulert da jeg var 5 uker på vei, og det tok ytterligere 3 uker før det roet seg. Ingen mistenkte overstimulering hos meg da jeg hadde fått ut få egg og hatt kort protokoll, men jeg har skjønt at lav BMI og ung alder er risikofaktorer. Det er veldig lurt å være obs på overstimulering, for du risikerer at det blir verre og at man må legges inn. Det skjer de færreste, men av erfaring skjønner få leger og legevakt hva overstimulering innebærer av risiko. Men for de fleste skjer ikke dette altså. Alt i alt gikk IVF langt bedre enn forventet. Men jeg er glad det klaffet på første forsøk. for det er psykisk ganske tøft. Anonymkode: 12c44...d1a Tusen takk for du tok deg tid til å svare. Hvilke symptomer gir overstimulering? Leser jo at det skjer i tilfeller, men ingen skriver hva de opplever av bivirkninger konkret. Jeg har lav BMI, så i risikosonen da. Hvorfor må man legges inn av overstimulering? Det må jo være pga noen kritiske symptomer - hva er disse? 🙂 Anonymkode: 0b3fa...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #24 Del Skrevet 29. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde vel maks uflaks. Lang protokoll på Riksen, responderte ikke skikkelig på nesesprayene så måtte over på sprøyter. Fikk ekstremt vondt i hode og var kjempedeprimert. Klarte ikke å spise og lå for det meste i senga. Ble mye bedre da jeg skulle på sprøytene for å modne egg. Ble litt overstimulert. Har hatt ulik effekt av progynova og de stikkpillene ved fryseforsøk. Runde 1 ble jeg megakvalm, og runde 2 fikk jeg kjempe vondt i hodet igjen. Deprimert begge gangene. Sitter den ikke nå, må jeg ha en pause før vi prøver siste egget. Sitter ikke det, blir det ikke barn på oss fordi medisineringen er for hard Anonymkode: 6f0f5...4d1 Tusen takk. Konkrete bivirkninger jeg var på leten etter. Høres ut som du har hatt det tøft. Håper dette forsøket ditt blir vellykket Anonymkode: 0b3fa...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #25 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tusen takk. Konkrete bivirkninger jeg var på leten etter. Høres ut som du har hatt det tøft. Håper dette forsøket ditt blir vellykket Anonymkode: 0b3fa...083 Tusen takk! Håper du får det lettere enn jeg har hatt det:) Anonymkode: 6f0f5...4d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #26 Del Skrevet 30. januar 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for du tok deg tid til å svare. Hvilke symptomer gir overstimulering? Leser jo at det skjer i tilfeller, men ingen skriver hva de opplever av bivirkninger konkret. Jeg har lav BMI, så i risikosonen da. Hvorfor må man legges inn av overstimulering? Det må jo være pga noen kritiske symptomer - hva er disse? 🙂 Anonymkode: 0b3fa...083 Det er sikkert litt forskjellig med symptomer, men man blir veldig oppblåst da man får væske i buk og eggstokker. Tror det også er vanlig med sterke magesmerter og noen ganger oppkast. Blir det for mye væske må buken tappes, og det gjøres på sykehus. Har man problemer med å puste har væsken muligens nådd lungene, og da begynner det å bli alvorlig. Noe av problemet er at få leger og legevakter kan noe særlig om det her. Jeg ringte selv inn til legevakten med sterke smerter, men fikk inntrykk av at de tenkte jeg kanskje holdt på å abortere, og da må man "bare vente til det begynner å blø". Snakket så med legen min som ikke sa noe om overstimulering. Fikk det først bekreftet hos gynekolog etter 3 uker med smerter. Men jeg var også mildt overstimulert, så for meg var det mest smerter i mage og ikke så ille at jeg var sengeliggende. Nå er ikke dette så vanlig altså, men jeg syns det er greit at man er klar over det, da jeg fikk lite informasjon fra klinikken. Ingen tenkte jeg var i fare for overstimulering da jeg ikke fikk ut så mange egg, men jeg har skjønt at lav BMI og ung alder også er risikofaktorer. Anonymkode: 12c44...d1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #27 Del Skrevet 30. januar 2024 36 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sikkert litt forskjellig med symptomer, men man blir veldig oppblåst da man får væske i buk og eggstokker. Tror det også er vanlig med sterke magesmerter og noen ganger oppkast. Blir det for mye væske må buken tappes, og det gjøres på sykehus. Har man problemer med å puste har væsken muligens nådd lungene, og da begynner det å bli alvorlig. Noe av problemet er at få leger og legevakter kan noe særlig om det her. Jeg ringte selv inn til legevakten med sterke smerter, men fikk inntrykk av at de tenkte jeg kanskje holdt på å abortere, og da må man "bare vente til det begynner å blø". Snakket så med legen min som ikke sa noe om overstimulering. Fikk det først bekreftet hos gynekolog etter 3 uker med smerter. Men jeg var også mildt overstimulert, så for meg var det mest smerter i mage og ikke så ille at jeg var sengeliggende. Nå er ikke dette så vanlig altså, men jeg syns det er greit at man er klar over det, da jeg fikk lite informasjon fra klinikken. Ingen tenkte jeg var i fare for overstimulering da jeg ikke fikk ut så mange egg, men jeg har skjønt at lav BMI og ung alder også er risikofaktorer. Anonymkode: 12c44...d1a Tusen takk! Veldig bra å være klar over på forhånd. Setter pris på at du delte Anonymkode: 0b3fa...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå