AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #21 Del Skrevet 26. januar 2024 Det kommer helt ann på beliggenheten og hvordan markedet er i det område. Anonymkode: 9e7f9...c9b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #22 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor ikke i Oslo, her er det ikke vanlig at hus koster 10 mill! Er det galskap å kjøpe et sånt hus for en familie med vanlig lønn? Vi er i slutten av 30 årene, har 2 barn. Lever komfertabelt nå, sparer 28 000 i mnd hvis vi selger huset og litt aksjer og fond har vi EK på 5,6 Da vil vi måtte betale 28 000 i mnd på det nye huset. Det er mye... får kun spart 10 000 i mnd da ink sparing til barna. Anonymkode: a4392...295 4,4 i lån er da ikke så vanvittig? Anonymkode: df12b...40a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #23 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kommer helt ann på beliggenheten og hvordan markedet er i det område. Anonymkode: 9e7f9...c9b Beliggenheten er meget god Huset er jo ikke helt nytt, det er fra 2010 Men til gjengjeld er er tomten 1,3 med utsikt utover Huset er 250 kvd, borre varme Og meget pent Anonymkode: a4392...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 26. januar 2024 #24 Del Skrevet 26. januar 2024 I Oslo-området, i Trondheim eller i Bergen hadde jeg lett kjøpt enebolig til 10 millioner dersom jeg hadde råd. Fordi jeg tror at det er en god investering. Dersom du bor et sted der det er få boliger i den prisklassen, ville jeg ha tenkt meg godt om. Skal dere kjøpe bør dere se om dere får presset prisen litt nedover. Det er dårlige tider om dagen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #25 Del Skrevet 26. januar 2024 Dere bør jo tenke mest over hvilket liv dere vil leve nå med barna. Er hus viktigere en økonomisk frihet? Har dere 5,6 i egenkapital så kan dere jo kjøpe for 5-6 mill og være gjeldsfri i stede. Bruke penger på sparing, kjøpe hytte, reise, ha mer frihet i hverdagen med mat, aktiviteter med familien, ut å spise og kose seg mer osv. Personlig hadde jeg valgt å kjøpe for 5-6 mill (eventuelt bygge nytt til den prisen om det er mulig der dere bor). Anonymkode: df12b...40a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #26 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg mener det er galskap å kjøpe bolig og velge maks nedbetalingstid. Man må ha noe å gå på. Hvis 30 år er maks, bør man kanskje gå for maks 20 år. Anonymkode: d8ba5...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #27 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Beliggenheten er meget god Huset er jo ikke helt nytt, det er fra 2010 Men til gjengjeld er er tomten 1,3 med utsikt utover Huset er 250 kvd, borre varme Og meget pent Anonymkode: a4392...295 Det sier veldig lite. Hva går de andre husene i område for? Det er dumskap å kjøpe et hus til 10 mill hvis lignende objekter i samme område går for 6 mill feks. Anonymkode: 9e7f9...c9b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #28 Del Skrevet 26. januar 2024 Prisen er ikke noe problem i seg selv. Problemet oppstår hvis det er et veldig påkostet hus i et «ukurant» område og dere skal selge det en dag. Skal dere bo der resten av livet spiller ikke det heller noen rolle. Anonymkode: 09452...4f8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #29 Del Skrevet 26. januar 2024 Spørs helt på familiesituasjon, jobbsituasjon, helse og fremtidsplaner. Og økonomi, selvsagt. Hvor gamle er barna? Hvor jobber dere? Trives dere i jobbene? Jo eldre barna er, jo færre år vil de bo hjemme. Ønsker dere så stort hus den dagen barna flytter ut? Dere kan jo evt vurdere å jobbe redusert og reise mer. Stort hus og tomt krever mye arbeid og vedlikehold. Rent økonomisk går det fint for dere. Men ville tenkt nøye over familiesituasjon og fremtid. Anonymkode: ac449...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #30 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg har 4.mill i lån alene. Det er hardt nå, men det går. Jeg ville gått for det hvis dette er drømmehuset. Anonymkode: 9b18f...d38 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #31 Del Skrevet 26. januar 2024 Ja, det syns jeg. Vi lånte under maks av det vi kunne få, og det er jeg glad for. Jeg ble syk, og fikk langt lavere inntekt. Vi har likevel råd til å bo her. Regn på det. Har dere uføreforsikring? Livsforsikring? Har dere råd til at en av dere går ned til 66% av inntekten? Dette er minimum av hva jeg ville tenkt på før ethvert huskjøp bare så det er sagt, og mange tenker ikke slik. Har dere råd til enda høyere renter? Hvordan er vedlikehold av boligen, blir strømmen dyrere? Hva med utgifter frem til barna er ute av huset? Anonymkode: bf99c...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #32 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor ikke i Oslo, her er det ikke vanlig at hus koster 10 mill! Er det galskap å kjøpe et sånt hus for en familie med vanlig lønn? Vi er i slutten av 30 årene, har 2 barn. Lever komfertabelt nå, sparer 28 000 i mnd hvis vi selger huset og litt aksjer og fond har vi EK på 5,6 Da vil vi måtte betale 28 000 i mnd på det nye huset. Det er mye... får kun spart 10 000 i mnd da ink sparing til barna. Anonymkode: a4392...295 Tja, bor selv i et hus til 14 mill. Men jeg har råd til det. Vi er helt vanlige mennesker, bortsett fra at jeg har vært noe heldig med salg av tidligere leiligheter og tjener over middels. Er helt klart en arbeider fra arbeiderklassen. Er dere helt sikre på at dere får økonomien til å gå rundt, go for it!! Så deilig med et stort og fint hus Vi har også to tenåringer i hus, deilig at de har egne rom, egen stue og eget bad. Anonymkode: 459cc...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #33 Del Skrevet 26. januar 2024 Får du solgt det igjen for 10 mill eller mer? Mange brenner seg på å investere i bolig på små plasser som de ikke har sjans til å selge. Bygget hus til 5 mill, ingen kjøpere. Anonymkode: 48134...a96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #34 Del Skrevet 26. januar 2024 Hvorvidt det er galskap kommer jo an på økonomien deres og om huset er verdt det og ikke blir et tapsprosjekt. Jeg har et hus til 8 alene, tror ikke det er spesielt uvanlig (ikke Oslo,) men galskap/ikke galskap kommer jo som sagt an på om dere har forutsetningene eller ikke. Anonymkode: 9d463...835 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #35 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spørs helt på familiesituasjon, jobbsituasjon, helse og fremtidsplaner. Og økonomi, selvsagt. Hvor gamle er barna? Hvor jobber dere? Trives dere i jobbene? Jo eldre barna er, jo færre år vil de bo hjemme. Ønsker dere så stort hus den dagen barna flytter ut? Dere kan jo evt vurdere å jobbe redusert og reise mer. Stort hus og tomt krever mye arbeid og vedlikehold. Rent økonomisk går det fint for dere. Men ville tenkt nøye over familiesituasjon og fremtid. Anonymkode: ac449...1c8 Barna er 3 og 6 Anonymkode: a4392...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #36 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får du solgt det igjen for 10 mill eller mer? Mange brenner seg på å investere i bolig på små plasser som de ikke har sjans til å selge. Bygget hus til 5 mill, ingen kjøpere. Anonymkode: 48134...a96 Ja jeg tror det lett kan bli solgt igjen for mer om noen år Det er i et veldig populært område og har en veldig god lokasjon! Med utsikt De andre fine husene i det området koster rundt 10 mill, men tomtene er 6-800 kvd tomt. Dette huset har 1,3 i tomt Dessverre tror jeg huset kommer til å gå over takst. Så det blir nok ikke aktuelt for oss Men veldig fint hus TS Anonymkode: a4392...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 26. januar 2024 #37 Del Skrevet 26. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan er markedet der? Får dere solgt det igjen, eller blir dere fastlåst? Anonymkode: 70bfa...cb2 Dette er det sentrale. Hvor mange hus i området går for rundt den summen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. januar 2024 #38 Del Skrevet 26. januar 2024 Dette er galskap. Men må innrømme, jeg var med på å kjøpe et hus til 4 mill. Jeg var da med på et huslån på 3 mill. Jeg hadde EK, mannen hadde god inntekt. Man tilpasser seg. Han ville bo sentralt og ville ha garasje. Jeg gav meg da jeg elsket mannen. Han fikk sine ønsker innvilget. Man må tenke over hvilke verdier man har. Skal du betale 10 mill for en bolig? Får du det bedre da? Jeg hadde mareritt da jeg sov med 3 mill i lån. Kan ikke noe for det. Kjenner flere i Oslo som betaler skjorta for boliger. Nær familie. Jeg er god for flere millioner. Dette er da jeg er medeier i en bedrift. Men kunne aldri tenke meg å kjøpe bolig jeg ikke trives i. I dag har jeg valgt et rekkehus. Har et lite huslån. Har ingen forpliktelser ute. Jeg har tenkt gjennom hvilken hverdag jeg vil ha. 10 mill kommer ikke til å gjøre hverdagen min bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #39 Del Skrevet 26. januar 2024 Hvor er dette? Her vi bor finnes det ikke hus i så lav prisklasse. Galskap er det ikke. Men hvordan er inntekten ellers? Syns det er rart at dere har så lite EK i den alderen dere er i nå. Anonymkode: 69558...bdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #40 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor er dette? Her vi bor finnes det ikke hus i så lav prisklasse. Galskap er det ikke. Men hvordan er inntekten ellers? Syns det er rart at dere har så lite EK i den alderen dere er i nå. Anonymkode: 69558...bdc Du synes det er rart? Hva tenker du er normalt da? Vi bruker endel penger på ferie og ting vi har lyst til. Drar 3 uker til utlandet i år Inntekten er på 1,6-1,7 ca. Anonymkode: a4392...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå