AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Del Skrevet 26. januar 2024 Så kom mensen….igjen….. Har prøvd aktivt i 11mndr. Har vært hos gynekolog/fertilitetsklinikk og tatt undersøkelser/prøver. Alt ser fint ut, har eggstokker som en 25-åring sier hun. AMH 21 og FSH 6. Husker ikke østrogen, men den var helt normal. Har regelmessig syklus og positiv eggløsningstest på dag 10 hver måned. Er 42 år, så lurer likevel på om det er for sent. Mulig det er eggkvaliten som er dårlig. Har 2 barn fra før som er 8+10 år. Ble den gang gravid ved første forsøk på begge. Men kjenner det begynner å bli slitsomt. Lei av å teste etter eggløsning hver måned. Lei av skuffelser… Mannen vil ikke prøve IVF. Prøve videre eller gi opp? Noen solskinnshistorier her? Anonymkode: 55ec2...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråla Skrevet 26. januar 2024 #2 Del Skrevet 26. januar 2024 Når du er 42 så har du nok ikke eggstokker som en 25 åring:/ så det syns jeg var litt teit sagt av gynekologen. Det kan jo gi deg falske forhåpninger om at det burde gå lett å bli gravid. Men selvom du har fine blodprøver så har nok eggkvaliteten din gått veldig ned på de 8-10 årene siden sist graviditet. Hvis ikke ivf er aktuelt så ville jeg bare fortsatt som dere gjør.. ikke så mye annet å gjøre. Uansett er ikke 11 måneder såå lenge når man allerede er over 40. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Del Skrevet 26. januar 2024 Hvis du er så gammel hadde jeg gått for IVF før det var for sent. Kvaliteten på eggene synker. Anonymkode: 72b49...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg er snart 41, og vi har prøvd siden desember 2022. En SA i uke 8 i sept i fjor, og har akkurat fått positiv test igjen så håper denne holder helt inn. Fikk barn da jeg var 37 og 38 omtrent uten å prøve, så vet ikke hvorfor det har tatt så lang tid denne gangen - annet enn at vi har sjeldnere samleie nå enn før minste barnet da😂 Med de to forrige hadde vi samleie minst annenhver dag fra noen dager etter mens fram til noen dager før neste mens. Denne syklusen bare 3 ganger, men en av de traff jo Ville ikke gitt opp enda💕 Anonymkode: b75c2...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Del Skrevet 26. januar 2024 Som 42åring er det statistisk sett flere egg som har kromosomfeil, enn ikke. For 8 år siden var ca 60-70% av eggene dine fri for kromosomfeil. Som 42-åring er ca 10-15% av eggene dine fri for kromosomfeil. Alder er grunnen til at det ikke går. Men det betyr ikke at du skal gi opp! Var jeg deg ville jeg gått for IVF med en gang, før det er for sent. Men hvis mannen din er så i mot det, så ta grep som øker eggkvaliteten din, og spermkvaliteten til mannen din. Vekt, diett, kosttilskudd, veksthormoner. Anonymkode: e4304...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #6 Del Skrevet 26. januar 2024 Har mannen din sjekket seg da? Hvordan er sædkvaliteten hans? Det er jo like viktig å sjekke ham som å sjekke deg. Og mye enklere! Anonymkode: 69b8a...927 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå