Gå til innhold

Hvilket treningsapparat anbefales?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker å trene hjemme, så har tenkt å kjøpe ett apparat jeg kan bruke flere ganger om dagen.

Det står mellom tredemølle, sykkel eller romaskin. Tenker ikke å kjøpe av de dyreste, heller i det lavere sjiktet. Trening blir det uansett prisklasse.

Hvilket apparat vil gi best trening? Har dere eventuellt link til apparatene dere anbefaler?

Vurderer kjøpe via Gymgrossisten, men er åpen for andre forhandlere også.

Anonymkode: 29ffc...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du noen erfaring med de maskinene fra tidligere? Trent på treningssenter med de? 

Jeg for min del har tredemølle, og kjøpte det fordi jeg liker å løpe og er glad i intervall-trening på den f.eks, så visste at den kom til å bli brukt mye. En ro-maskin tar jo mindre plass og mulighet å finne for lavere pris, men jeg vet med meg selv at jeg ikke syns det er like gøy, så da kommer den ikke til å bli brukt nok. Det samme med sykkel, jeg syns det er dørgende kjedelig å sykle inne.

Så kanskje gjør det opp noen sånne tanker først? Så slipper man bomkjøp. 

Anonymkode: b1318...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt romaskin. Bruker hele kroppen da. Kjøpte ellipsemaskin av samme grunn, men tror romaskin ville vært enda bedre. Men var det jeg brukte mest på treningssenteret. Vurderer å kjøpe romaskin i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ønsker å trene hjemme, så har tenkt å kjøpe ett apparat jeg kan bruke flere ganger om dagen.

Det står mellom tredemølle, sykkel eller romaskin. Tenker ikke å kjøpe av de dyreste, heller i det lavere sjiktet. Trening blir det uansett prisklasse.

Hvilket apparat vil gi best trening? Har dere eventuellt link til apparatene dere anbefaler?

Spørs helt hvor du er, og hvor du skal.

For generell forbrenning, kondis og vektnedgang anbefaler jeg ellipsemaskin fordi den er belaster ikke knær og ledd like hardt som en tredemølle, og du får fordelen av å måtte engasjere rygg, armer og til og med kjerne.

For muskelvekst, må du ha vekter med muligheter for å øke vekten.

Men egentlig kan du hjemetrene hele kroppen med bare et svært badehåndkle og noen stoler og en kjøkkenbenk. Så det handler om hva som er viktigst for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kettlebells

Anonymkode: afe4d...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noen erfaring med de maskinene fra tidligere? Trent på treningssenter med de? 

Jeg for min del har tredemølle, og kjøpte det fordi jeg liker å løpe og er glad i intervall-trening på den f.eks, så visste at den kom til å bli brukt mye. En ro-maskin tar jo mindre plass og mulighet å finne for lavere pris, men jeg vet med meg selv at jeg ikke syns det er like gøy, så da kommer den ikke til å bli brukt nok. Det samme med sykkel, jeg syns det er dørgende kjedelig å sykle inne.

Så kanskje gjør det opp noen sånne tanker først? Så slipper man bomkjøp. 

Jeg har ikke trent på mange år. Endte opp som støttemedlem på treningsstudio. Er redd det skjer igjen, derfor vil jeg trene hjemme.

Jeg har brukt både sykkel, tredemølle og romaskin. Sykkel er egentlig siste valg. Jeg liker å gå, ikke løpe. Romaskin var gøy den korte tiden jeg trente.

Elipsemaskin klarer jeg ikke pga problemer med ryggen. Sliter med å gå i trapper til daglig og det kommer av en sykdom jeg har.

Jeg ønsker å trene for å få mer energi og kanskje gå ned noen kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
umAxa skrev (1 time siden):

Spørs helt hvor du er, og hvor du skal.

For generell forbrenning, kondis og vektnedgang anbefaler jeg ellipsemaskin fordi den er belaster ikke knær og ledd like hardt som en tredemølle, og du får fordelen av å måtte engasjere rygg, armer og til og med kjerne.

For muskelvekst, må du ha vekter med muligheter for å øke vekten.

Men egentlig kan du hjemetrene hele kroppen med bare et svært badehåndkle og noen stoler og en kjøkkenbenk. Så det handler om hva som er viktigst for deg.

Kan jo begynne med tipset ditt og håndkle og noen stoler. Har du link til video hvor det vises hvordan dette gjøres? Jeg klarer ikke de for meg hvordan den øvelsen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kettlebells

Anonymkode: afe4d...c50

Kettlebells går ikke pga ryggen. Ryggen tåler det ikke, dessverre. Har forsøkt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke trent på mange år. Endte opp som støttemedlem på treningsstudio. Er redd det skjer igjen, derfor vil jeg trene hjemme.

Jeg har brukt både sykkel, tredemølle og romaskin. Sykkel er egentlig siste valg. Jeg liker å gå, ikke løpe. Romaskin var gøy den korte tiden jeg trente.

Elipsemaskin klarer jeg ikke pga problemer med ryggen. Sliter med å gå i trapper til daglig og det kommer av en sykdom jeg har.

Jeg ønsker å trene for å få mer energi og kanskje gå ned noen kilo. 

Romaskin er veldig fint og effektivt, da du bruker hele kroppen. Forslag til måter å legge opp en økt på: https://sportsmaster.no/tips-og-trening/artikler/er-du-pa-utkikk-etter-et-treningsprogram-for-romaskin

Vet ikke hvilken du har sett på. Men syns denne så ut som en god start? https://www.kajakk-fritid.no/surplus/105853/surplus-romaskin-r200-sammenleggbar?gclid=CjwKCAiAzc2tBhA6EiwArv-i6TDHwb-O6hlG2GRXqxXsAETIcXICD6PthCVm8BR9NgdzoYyyQ4b7RhoC32wQAvD_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Romaskin er veldig fint og effektivt, da du bruker hele kroppen. Forslag til måter å legge opp en økt på: https://sportsmaster.no/tips-og-trening/artikler/er-du-pa-utkikk-etter-et-treningsprogram-for-romaskin

Vet ikke hvilken du har sett på. Men syns denne så ut som en god start? https://www.kajakk-fritid.no/surplus/105853/surplus-romaskin-r200-sammenleggbar?gclid=CjwKCAiAzc2tBhA6EiwArv-i6TDHwb-O6hlG2GRXqxXsAETIcXICD6PthCVm8BR9NgdzoYyyQ4b7RhoC32wQAvD_BwE

Den tomaskinen så veldig fin ut og er på tilbud også. Gode tilbakemeldinger på den også.

Kjennes helt supert ut at romaskin trener hele kroppen samtidig. Har allerede lagret treningsopplegget for romaskin. Tusen takk for liknker 😊

Håper tilbudet varer til lønn kommer, hvis ikke så får jeg bare sette av penger og vente til neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler tredemølle (kan løpe fort eller sakte, gå oppover, bortover, med og uten vektvest), og i tillegg noen vekter.

I vårt hjemmegym har vi tredemølle, romaskin, styrkeapparat (for alt av nedtrekk- og benøvelser, m.m) og løse vekter. Fullkomment!

Jeg bruker tredemøllen hver dag, og de andre i rotasjon. Kjøp så dyrt du klarer, det lønner seg.

Anonymkode: 5bd6b...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Knebøy stativ , stang og vektskiver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kettlebells går ikke pga ryggen. Ryggen tåler det ikke, dessverre. Har forsøkt flere ganger.

Joda. Ryggen tåler det aller meste. Hva er det med Kettlebells som ikke ryggen din tåler?

Anonymkode: 54b14...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville kjøpt et par dumbells, et treningsstrikk og en yogamatta. Det åpner for så mange ulike øvelser og program, og nå som det ligger så mange økter på YouTube så slipper man peset med å sette sammen øktene selv. Kan gjøre alt fra yoga, cardio hiit og mer tradisjonell styrke. 

I valget mellom sykkel og romaskin ville jeg valgt sykkel, mest fordi det kan omsettes direkte til en utendørs aktivitet, og trimsykler tar mindre plass (som er viktig for meg personlig) og er lettere å flytte rundt på. 

Anonymkode: 74cd8...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...