AnonymBruker Skrevet 26. januar #1 Del Skrevet 26. januar Jeg har funnet ut at jeg vil prøve lære meg sy. Jeg har arvet en symaskin for 5-6 år siden, som bare har stått og støvet ned i skapet, så planen er å finne ut hvordan den fungerer! Sist jeg brukte en symaskin er vel på ungdomskolen for godt over 20 år siden, og jeg har knapt brukt nål og tråd i ettertid også. Vi snakker altså om helt fullstendig nybegynner! Mitt første prosjekt skal være gardiner til kontoret. Har aldri besøk på kontoret, så her kan jeg fint henge opp noe som ser ut som en 5årings har sydd Men hva er forskjell på stofftypene? Hvilken stoff bruker man typisk til gardiner? Mine stoff-kunnskaper er vel omtrent begrenset til "silke, lin, dongeri, skinn, alt annet" Vi snakker altså kunnskapsnivå ganske langt ned på minussiden Det jeg ønsker: Stenger ute litt sol, men ikke lystett. Tungt nok til at det ikke blafrer mye i litt vind når vinduene er åpen. Ikke trekke til seg alt av støv. Noen som har gode tips til hva jeg bør se etter? Anonymkode: a787a...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #2 Del Skrevet 26. januar Fast bomull, litt tykkere stoff. Anonymkode: 2f48d...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #3 Del Skrevet 27. januar Bomull er definitivt lettest å sy i. Jo lettere stoffer, jo mer "flimsete". Anonymkode: 751c4...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Del Skrevet 29. januar Gå i stoffbutikken og si du skal lage gardiner, så har de sikkert forslag. Anonymkode: 44491...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå