AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Del Skrevet 25. januar Jeg bor i et stort borettslag og jeg tåler ALT! Barn som skriker, russ som skråler om natta, fulle folk som kommer hjem på natta i taxi, oppussing, slamring med dører, full fest og hva det enn måtte være. Men naboen min driver meg fra vettet. Hun røyker og hun hoster noe voldsomt. Hun brøler faktisk. Og jeg hører henne hvert 40 minutt. Hun holder på fra tidlig morgen til seint på kveld, og ofte på natta også. Og jeg har vinduer som er lyddempa mot trafikk etc, men jeg hører henne alt for godt. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 0b3bb...66e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Del Skrevet 25. januar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg bor i et stort borettslag og jeg tåler ALT! Barn som skriker, russ som skråler om natta, fulle folk som kommer hjem på natta i taxi, oppussing, slamring med dører, full fest og hva det enn måtte være. Men naboen min driver meg fra vettet. Hun røyker og hun hoster noe voldsomt. Hun brøler faktisk. Og jeg hører henne hvert 40 minutt. Hun holder på fra tidlig morgen til seint på kveld, og ofte på natta også. Og jeg har vinduer som er lyddempa mot trafikk etc, men jeg hører henne alt for godt. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 0b3bb...66e Du må da bare fortelle henne at hun må slutte å hoste da. Da kommer hun til å øyeblikkelig slutte med det...Eller... Anonymkode: 8b8df...4ab 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 25. januar #3 Del Skrevet 25. januar Hørt om noen som har peiling på lyddemping kan komme på befaring for å vurdere om du kan gjøre noen grep for å stenge det ute, eventuelt flyttet? Det er jo ikke så mye å gjøre med sånt, egentlig.. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Del Skrevet 25. januar forstår at det er ubehagelig med direkte konfrontasjon... men.... prøv å rett og slett bygge opp motet til å spørre henne om hun tenker noe over at hun er veldig høylytt, og om hun kunne være så vennlig å dempe seg. Anonymkode: 1cd1d...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Del Skrevet 25. januar Det er selvsagt ikke noe du kan gjøre med det. Om jeg hadde hatt kronisk hoste så hadde jeg sett sjokkert på deg om du kom å klaga på det. Folk må ha lov å leve. Anonymkode: ba5f4...e42 11 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): forstår at det er ubehagelig med direkte konfrontasjon... men.... prøv å rett og slett bygge opp motet til å spørre henne om hun tenker noe over at hun er veldig høylytt, og om hun kunne være så vennlig å dempe seg. Anonymkode: 1cd1d...077 Det var et godt råd. Det er jo ikke sikkert at hun har tenkt over det. Hun sitter oppe i tredje etasje og hoster ut mot bygården så lyden forsterkes veldig av det. Hun har nok ikke tenkt over det. Jeg får si det med et smil. Anonymkode: 0b3bb...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar Hun kan ikke bare slutte å hoste, men hun kan slutte å røyke. Hvis hun slutter å røyke, stopper kanskje hostingen også. Mulig dette er noe du bør ta gjennom styret. Plager ikke røyken deg? Da plager det sikkert andre også. Anonymkode: cd6b4...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar Enkelte kamper kan man bare ikke vinne, så like greit å la være.. Får evt vurdere å flytte.. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar Slik hosting er faktisk sykt kvalmende og irriterende. Høres ut som de gjør seg til også fordi det blir halvveis roping og hyling. Anonymkode: edbbc...f1b 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar Det hender jeg har mye slim i halsen om morgenen og da hoster jeg høyt, og det er null jeg kan gjøre for å hindre det. Så om noen hadde kommet med noe slik til meg så hadde jeg vist dem døra og smelt den igjen etter dem. Anonymkode: ba5f4...e42 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det hender jeg har mye slim i halsen om morgenen og da hoster jeg høyt, og det er null jeg kan gjøre for å hindre det. Så om noen hadde kommet med noe slik til meg så hadde jeg vist dem døra og smelt den igjen etter dem. Anonymkode: ba5f4...e42 Hvis det er sånn at naboen til TS står og harker ut mot bygården, så kan det jo løses ved at hun lar være akkurat dèt. Anonymkode: f28a2...08f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Del Skrevet 25. januar Det skal finnes en operasjon for kjæledyr for å dempe vokaliseringen deres. Kanskje du kan undersøke den muligheten og eventuelt tilby deg å spleise? Anonymkode: a69f5...1a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i et stort borettslag og jeg tåler ALT! Barn som skriker, russ som skråler om natta, fulle folk som kommer hjem på natta i taxi, oppussing, slamring med dører, full fest og hva det enn måtte være. Men naboen min driver meg fra vettet. Hun røyker og hun hoster noe voldsomt. Hun brøler faktisk. Og jeg hører henne hvert 40 minutt. Hun holder på fra tidlig morgen til seint på kveld, og ofte på natta også. Og jeg har vinduer som er lyddempa mot trafikk etc, men jeg hører henne alt for godt. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 0b3bb...66e Hmm kanskje vi bor samme sted. Har akkurat en slik nabo. Anonymkode: 63a35...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hun kan ikke bare slutte å hoste, men hun kan slutte å røyke. Hvis hun slutter å røyke, stopper kanskje hostingen også. Mulig dette er noe du bør ta gjennom styret. Plager ikke røyken deg? Da plager det sikkert andre også. Anonymkode: cd6b4...acd Nei, røyken plager meg ikke. Det er for høyt oppe i forhold til min leilighet. Ja, jeg håper kanskje de aller nærmeste naboene sier noe. Kan tenke meg det er bra slitsomt å ha soverommet sitt under, over og til siden for henne. Ts Anonymkode: 0b3bb...66e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #15 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hmm kanskje vi bor samme sted. Har akkurat en slik nabo. Anonymkode: 63a35...172 Jeg bor i nord. Du? Anonymkode: 0b3bb...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #16 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis det er sånn at naboen til TS står og harker ut mot bygården, så kan det jo løses ved at hun lar være akkurat dèt. Anonymkode: f28a2...08f Hosterefleksen er ikke alltid så lett å kontrollere dessverre. Anonymkode: ba5f4...e42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #17 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hosterefleksen er ikke alltid så lett å kontrollere dessverre. Anonymkode: ba5f4...e42 Men hun røyker. Jeg tenker denne damen har alvorlig kols. Lungene kan umulig være friske. Så det er på de første trekka av røyken hostekulene kommer, så bedøver vel røyken halsen enn så lenge slik at hun får i seg nikotinen. Og hun er ute å hoster høylytt minst en gang i timen fra 08.00 til 24.00 og ofte også på natta. Jeg tenker hun kunne ha røyka inne i leiligheta si. Jeg tror irritasjonen min kommer av at jeg må høre på ei dame som dreper seg sjøl. Å høre på lunger svarte og ødelagte av tjære er veldig ubehagelig. Og igjen, jeg tåler helt fint både fest og barneskrik. Ts Anonymkode: 0b3bb...66e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sticknick88 Skrevet 26. januar #18 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Slik hosting er faktisk sykt kvalmende og irriterende. Høres ut som de gjør seg til også fordi det blir halvveis roping og hyling. Anonymkode: edbbc...f1b Prøv feks å ha Kols du, så kanskje du hadde holdt kjeft! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #19 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hun røyker. Jeg tenker denne damen har alvorlig kols. Lungene kan umulig være friske. Så det er på de første trekka av røyken hostekulene kommer, så bedøver vel røyken halsen enn så lenge slik at hun får i seg nikotinen. Og hun er ute å hoster høylytt minst en gang i timen fra 08.00 til 24.00 og ofte også på natta. Jeg tenker hun kunne ha røyka inne i leiligheta si. Jeg tror irritasjonen min kommer av at jeg må høre på ei dame som dreper seg sjøl. Å høre på lunger svarte og ødelagte av tjære er veldig ubehagelig. Og igjen, jeg tåler helt fint både fest og barneskrik. Ts Anonymkode: 0b3bb...66e Og igjen :du kan ikke forandre folk, bestemme at hun skal slutte å røyke eller hoste. Det du får gjort noe med er egne holdninger. Anonymkode: ba5f4...e42 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #20 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Og igjen :du kan ikke forandre folk, bestemme at hun skal slutte å røyke eller hoste. Det du får gjort noe med er egne holdninger. Anonymkode: ba5f4...e42 Jeg er ikke enig. At jeg vemmes av et voksent menneske som sitter på verandaen sin å brøler hvert 40 minutt har ikke noe med at mine holdninger å gjøre. La oss si at det er lyden av fis, oppkast, driting, pissing eller kanskje knulling du måtte høre hvert 40 minutt hver dag og 365 dager i året. Hvordan hadde du hatt det med det? Ts Anonymkode: 0b3bb...66e 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå