Peanut Skrevet onsdag kl 12:30 Forfatter #281 Del Skrevet onsdag kl 12:30 Og så kommer vi til i dag! 😃 Vi dro hit for også der har de forskjellige temaer på utstillingen I år, Disney The Garden of Wonder ^ Tenk det, hengene blomster ^^, 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet onsdag kl 12:50 Forfatter #282 Del Skrevet onsdag kl 12:50 Fra blomstene gikk vi videre til hit også her en lang liste med etikett som folk skal følge. Helst ikke bryt en, om man ikke ønsker bot 😱 Likevel så så vi en del søppel langs den turen bortover her. Det virker som noen ikke klarer, eller vil hive søppel der det bør kastes. Enklere å bare gi f 😞 Vanligvis er det mindre vann, men nå har det høljet ned noen dager så da ble det sånn Da vi kom hit til Singapore så var ikke favvisblomsten min, frangipani, en gang i blomst, men det har kommet seg med tiden. Her en rosa variant I området her bor det mange expats 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet onsdag kl 12:53 Forfatter #283 Del Skrevet onsdag kl 12:53 (Sånne skilt skulle vi ha hatt i Norge og, det er ikke så uvanlig som man skulle tro Det under er mer vanlig enn uvanlig og riktig så guffent og ufyselig 😵) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet onsdag kl 12:54 Forfatter #284 Del Skrevet onsdag kl 12:54 Det her var frem til i dag, og i morgen og frem til når vi drar på søndag blir det mer 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet onsdag kl 15:25 #285 Del Skrevet onsdag kl 15:25 (endret) Peanut skrev (2 timer siden): Dødskult! @Rumle Mener å huske at du også liker både blomster og Ole Brumm. Sjekk bildene i posten jeg har sitert. Endret onsdag kl 15:26 av SVK 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet torsdag kl 12:58 Forfatter #286 Del Skrevet torsdag kl 12:58 (endret) I dag så tok vi en tur rundt i parken som ligger foran hotellet, etter at vi hadde vært på nærmeste matbutikk for litt drikke. Matbutikken er diger og har enormt utvalg i ALT. For å ta noen eksempler Etter å ha kjøpt litt drikke, gikk vi til parken hvor, vel, de har regler her og Er en veldig stor fin park. Ikke noe søppel, grafitti, tyggegummi, brente hull i plenen ++ som man dessverre ser en del av (her) i Norge Snakk om å spre røttene Endret torsdag kl 12:58 av Peanut 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet torsdag kl 13:26 Forfatter #287 Del Skrevet torsdag kl 13:26 Neste post på programmet i dag var afternoon tea på Ginger.Lily på Hilton Orchard Road. Altså wow 😳 Interiøret Første vi fikk, var Smakte himmelsk Veldig smooth og kremete. Just right up my alley. Kluten i skålen var for oss å vaske hendene med før serveringen. Første servering startet med Mellom denne og dessertene så fikk vi Dessertene er som følger, fra venstre i «bokboksen» Vi klarte å spise opp nesten alle 😮 Det var en del nøtter, men det tok Butter seg av og så tok jeg resten. Teen vi fikk var også perfekt. Jeg valgte meg den her 🤤 Te- menyen besto av det her Butter tok Hibiscus & Strawberry Cream. Hele dette kostet SGD 163 for oss to. Men verdt det vil jeg si det var ^^, ~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~•~~~ Og i morgen til noe annet ^_^ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet torsdag kl 18:20 #288 Del Skrevet torsdag kl 18:20 Jeg liker bildene av all den flotte maten! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet fredag kl 11:59 Forfatter #289 Del Skrevet fredag kl 11:59 (endret) I dag dro vi tilbake til men gikk inn fra en annen kant, øverst til venstre. Metroen går her over bakken Første som jeg ser etter å ha gått litt innover her, er planter og blomster Det er for øvrig «bælvarmt» i dag, så vi måtte stoppe på en Starbucks for noe å drikke før vi fortsatte til hit. Et fint utsiktspunkt Jeg synes det er fascinerende med mange av trærne som har greiner som vokser ned i bakken Denne parken er røykfri, dronefri, søppelfri og det er befriende. Synes jeg Er det lov å si at denne øglen er på dypt vann? 🤭 En fin kinesisk bro med mange blomster rundt De var alle pent beplantet rundt omkring ^^, Samme bro, bare fra litt lenger bort og med slike trær et stykke nedover Så knapt noen som gikk på gresset her, det var kun på de asfalterte veiene, eller på benker folk oppholdt seg Endret fredag kl 12:02 av Peanut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet fredag kl 12:11 Forfatter #290 Del Skrevet fredag kl 12:11 Butter og jeg måtte ha noe middag og det ble på Swendsen’s. Butter tok skikkelig kaloririk med ostesaus og jeg tok som var veldig godt, men veldig fyllende. Dog ikke så fyllende at jeg ikke fikk plass til is! ☺️ Det her er Yammy Coconut og Salted Butterscotch Crumble med butterscotchsaus, maraschinokirsebær og hot fudge Butter tok masse sjokolade Hver av dagene har vi gått minimum 15000 skritt. Så nå chiller vi på soverommet begge to. Tiden her er 2000. Sees i morgen! ^^, 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet fredag kl 14:11 #291 Del Skrevet fredag kl 14:11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet fredag kl 21:35 #292 Del Skrevet fredag kl 21:35 SVK skrev (På 5.2.2025 den 16.25): Dødskult! @Rumle Mener å huske at du også liker både blomster og Ole Brumm. Sjekk bildene i posten jeg har sitert. Så mye fint! Ser ut som en skikkelig fin tur @Peanut Den afternoon tea'n så digg ut! God tur videre! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet lørdag kl 00:47 Forfatter #293 Del Skrevet lørdag kl 00:47 Snakk om rude awakening Vi trodde vi skulle dra i morgen natt, men det er i natt så da ble det pakking nå før en liten tur ut og tilbake på rommet og så drar vi til flyplassen 2300 i kveld. Flyet går 0315. Da er det slutt på denne turen. ✈️ til Norge. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciaran og Ciara Skrevet lørdag kl 00:50 #294 Del Skrevet lørdag kl 00:50 Peanut skrev (2 minutter siden): Snakk om rude awakening Vi trodde vi skulle dra i morgen natt, men det er i natt så da ble det pakking nå før en liten tur ut og tilbake på rommet og så drar vi til flyplassen 2300 i kveld. Flyet går 0315. Da er det slutt på denne turen. ✈️ til Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet lørdag kl 18:34 #295 Del Skrevet lørdag kl 18:34 Peanut skrev (17 timer siden): Snakk om rude awakening Vi trodde vi skulle dra i morgen natt, men det er i natt så da ble det pakking nå før en liten tur ut og tilbake på rommet og så drar vi til flyplassen 2300 i kveld. Flyet går 0315. Da er det slutt på denne turen. ✈️ til Norge. Håper det gikk greit selv om dere fikk et døgn mindre enn dere trodde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet i går, 06:04 #296 Del Skrevet i går, 06:04 Håper dere har hatt en fin tur 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet i går, 06:15 #297 Del Skrevet i går, 06:15 Peanut skrev (På 6.2.2025 den 13.58): I dag så tok vi en tur rundt i parken som ligger foran hotellet, etter at vi hadde vært på nærmeste matbutikk for litt drikke. Matbutikken er diger og har enormt utvalg i ALT. For å ta noen eksempler Etter å ha kjøpt litt drikke, gikk vi til parken hvor, vel, de har regler her og Er en veldig stor fin park. Ikke noe søppel, grafitti, tyggegummi, brente hull i plenen ++ som man dessverre ser en del av (her) i Norge Snakk om å spre røttene Her var det mye godt 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet i går, 06:19 #298 Del Skrevet i går, 06:19 Peanut skrev (På 7.10.2024 den 18.51): Dag 2 I dag så sto vi ikke opp så veldig tidlig og frokosten ble inntatt på restauranten på taket til hotellet. «Frokosten» jeg tok som besto av gresk yoghurt med honning, var en liten skål, til ca 70kr, så litt for dyrt til at vi vil spise der igjen. (Vi prøver å bruke mest kontanter for da har vi mer kontroll ^^, Pengene betyr mer liksom <_< ) Fin utsikt til Akropolis da En liten kirke i omegn Roman Agora neste Vi har sett flere puser i dag ^^, Den her ^ var bare en av dem =^.^= Temperaturen i dag var 26 grader så kan ikke klage på det ^^, Ja det var flott kirke og flott pus 😻 ⛪ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet i går, 06:22 #299 Del Skrevet i går, 06:22 Peanut skrev (På 8.8.2024 den 21.58): Dag 8 Nesten tilbake dit vi var i går, men til et annet palass ^^, Et av de mest kjente palassene i Sintra, Quinta da Regaleira, er kjent for sine trekk og fantastiske blandinger av arkitektoniske stiler Offisielt navn: Initiatic Well eller Poço Iniciàtico Byggedato: Mellom 1904 og 1911 Brønnens dybde: 27 meter Sted: Quinta da Regaleira, Rua Barbosa du Bocage, Sintra, Portugal Konstruert av: António Augusto Carvalho Monteiro Quinta da Regaleira Initiatic Well på Quinta da Regaleira ble designet av den italienske arkitekten Luigi Manini under ledelse av den velstående brasiliansk-portugisiske forretningsmannen som var eieren av Quinta da Regaleira-eiendommen på den tiden. Den tilhørte opprinnelig viscountessen av Regaleira som solgte den til Carvalho Monteiro i 1892. Monteiro, en påstått frimurer, ønsket å skape et forvirrende landskap hvor han kunne sette sammen symboler som representerte hans synspunkter og interesseområder. Godset inneholdt en sammenslåing av forskjellige arkitektoniske stiler. Romerske, gotiske, renessanse- og manuelinske arkitektoniske motiver var alle til stede i Maninis design. Det antas at brønnen kan ha blitt brukt i hemmelige initieringsritualer og ble populært kjent som initieringsbrønnen og innimellom alt det over, så fant jeg den her liggende sovende Oversiktskart over området Neste sted i dag var til Monserrate-palasset (portugisisk: Palácio de Monserrate) som er en palassaktig villa som ligger i Sintra. Arkitekturen ble påvirket av romantikk og Mudéjar maurisk vekkelsesarkitektur med nygotiske elementer. Eklektisismen er et fint eksempel på Sintra-romantikken, sammen med andre palácios i nærheten, som Pena-palasset og Quinta do Relógio. Den islamske arkitektoniske innflytelsen refererer til da regionen var en del av det bredere muslimske Gharb Al-Andalus frem til 1200-tallet. Eiendommen og jaktmarkene ble kjøpt opp av den portugisiske staten i 1949. I 1978 ble parken og palasset i Monserrate kategorisert som en bygning av offentlig interesse. I 1995 ble Sintra-fjellene, inkludert Monserrate-parken, definert som et verdensarv kulturlandskap av UNESCO Skulle gjerne hatt den døren her jeg Flotte bilder 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 14 timer siden Forfatter #300 Del Skrevet 14 timer siden Tusen takk @Maskinfører @SVK @Ciaran og Ciara ^^, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå