Peanut Skrevet 21. mai Forfatter #141 Del Skrevet 21. mai Dag 3 Tok med paraply i dag for det så ut til å bli regn. Vi skulle til British Museum så tok strake veien dit Men først var Butter så tørst så vi stakk innom Starbucks. Creme Brulée for min del All sirupen var i bunnen Det vi fant ut var at hvis vi ikke hadde kjøpt billetter på forhånd via internett, så måtte vi gå et helt langt kvartal for å gjøre det. Butter og jeg gikk 1/3 vei før jeg stoppet og bestilte på nettet. Kostet ingenting. Vi fikk tid kl 1040 og fikk billett skannet 1030, så tydeligvis ikke helt nøye på det. Måtte gjennom en liten sikkerhetskontroll, men det gikk jo helt greit når man ikke har med seg farlige gjenstander Fronten Butter ville se The Rosetta Stone, så vi gikk inn i mylderet Oversikten over museets første etasje. Inne (vet ikke hvorfor det ble så blått <_< ) Videre så vi Tenk at her har folk for flere tusen år siden sittet og laget slike smykker for hånd. En del av mønstrene så svært intrikate ut Synes denne lille myntsamlingen her var spesiell, spesielt myntene på høyre side. Den helt borterst var som et fyrstikkhode i størrelse 😮 Innom museets bokhandel og kjøpte noen bøker før vi skulle ut. Da høljet det ned. Én av tingene vi ikke har vært spes glad for er at det har stått at det skulle bli pent vær, så vi tok med oss klær til pent vær og noen få til regnvær. For min del, én jeans, paraply og en regnjakke. Forventet ikke mye regn, men i dag har det altså regnet fra ca kl 1300 da vi var ferdige med å gå rundt på museet. Og så skal det regne imorgen igjen og 😐 Måtte ha en matbit på veien, så det ble her En tropisk smoothie og bagel med laks og kremost Synes arkitekturen på huset ut av vinduet var veldig fin Dro så til Covent Garden hvor vi tok strake veien til Whittard og jeg kjøpte en boks med sjokoladepulver. Gikk litt rundt Han her drev med noe vi ikke skjønte bæret av. Høy fæl musikk dundret bak det rosa høye «teltet» og Og så gikk vi til bokhandleren Foyles. På veien bort dit (ja det er min paraply over. Ønsket ikke våt mobil) Foyles føler jeg er en institusjon innen bokhandlere i London Ble selvfølgelig enda noen flere bøker men nå skal jeg ikke ha flere, for denne gangen. Etter å ha vært her inne en liten stund så dro vi tilbake til hotellrommet og var der i noen timer 😴 til rundt kl 20 da vi gikk ut og handlet mat på M&S Food igjen. Middagen var fra Burger King i dag. Passelig teit egentlig, dra til London og spise på Burger King (som man har hjemme i Norge). Så nå sitter vi i sengen på hotellrommet og håper dagen i morgen blir litt bedre, da skal vi på Natural Museum og så The Shard (Afternoon Tea) ^^, 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #142 Del Skrevet 22. mai British Museum ser fantastisk ut! Jeg hadde som Butter ville se Rosetta Stone. Men de andre tingene var også superkule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #143 Del Skrevet 22. mai (endret) Da Kleopatra var farao var Kheopspyramiden over 2500 år gammel. Rart å tenke på hvor gamle de pyramidene faktisk er. Det er lenger tid mellom da pyramidene ble bygget og Kleopatra levde enn det er mellom da Kleopatra levde og i dag. Endret 22. mai av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #144 Del Skrevet 22. mai Synes slik greske vaser er superkule! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #145 Del Skrevet 22. mai (endret) 14 hours ago, Peanut said: Dag Fantastisk. Lurer på om de rike og mektige mennene faktisk hadde så flott skjegg på den tiden som den siste statuen har. Endret 22. mai av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 22. mai Forfatter #146 Del Skrevet 22. mai (endret) Dag 4 Vi dro til Natural History Museum Litt arkitektur innimellom mylderet av mennesker Thomas Allen, eide en av de fineste kolleksjonene av mineraler i England og flere av hans steiner er under montrene her. Litt det jeg la merke til er at ingen leste på maleriene som var på veggene. Det var bare det i midten som var interessant om noe. Var uhorvelig mange skoleklasser på besøk i dag og (Gjenskinn fra interiøret. Hang høyt oppe på veggen >_< ) The Vault. Der de dyreste edelstenene er Dro så tilbake til hotellet fordi det regnet sånn. Definitivt ikke et hotell å være på mellom øktene av å gå ute. Borring i veggene rett ved siden av rommet vårt. Ikke bare litt borring, men høyt! INGEN steder det sto at de skulle gjøre arbeider, nesten så jeg vil klage? <_< Skal ha Afternoon Tea på The Shard litt senere så blir en del bilder til da ^^, Endret 22. mai av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #147 Del Skrevet 22. mai Så kule bilder! Skulle likt å sett både steinene og fossilene i virkeligheten. Boring er noe herk. Den lyden forplanter seg gjennom veggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #148 Del Skrevet 22. mai Skal dere innom Science Museum og Imperial Museum også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 22. mai Forfatter #149 Del Skrevet 22. mai 1 hour ago, SVK said: Skal dere innom Science Museum og Imperial Museum også? Der har vi vært før, så ikke denne gangen. Blir et kult sted i morgen da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #150 Del Skrevet 22. mai 1 minutt siden, Peanut said: Der har vi vært før, så ikke denne gangen. Blir et kult sted i morgen da Skjønner! Jeg gleder meg til bildene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 22. mai Forfatter #151 Del Skrevet 22. mai Afternoon Tea på Oblix West på The Shard kl 1600 ^^, Utsikten var uovertreffelig Siden jeg har en del allergier, hadde de tatt seg bryet med å lage to varianter. En klassisk som Butter fikk, og en uten alt av allergistoffer til meg. Det her fikk vi nesten likt, den med mozzarella og tomat hadde ikke nøtter på seg. Kjempegodt var det uansett Scones i midten var i plain og med cranberryes. Det nederste var Madeleines med sjokoladesaus og de øverste var kaker til Butter. Helt til venstre en hasselnøttpraline og en med pistasj. Siden jeg ikke kan spise det fikk jeg de her Det som er likt mot Butters kaker er nr 1 fra venstre og nr 2 fra høyre. Nr 1 var en karamellkrem og kaffefyll med hvit sjokoladetopp, nr 2 en kokosnøttbrownie med ren sjokoladefondant, nr 3 en canelé med kanel og bringebærsaus og frisk villbringebær og den siste her var en mango- og pasjonsfruktterte. Smeltet i munnen gjorde de. Eneste «problemet» var at dette var mye, så det blir ikke noe middag Teene vi tok smakte fortreffelig. Jeg hadde bringebær og rose. Ah! (Den lille fornøyelsen her kom på litt over £120 til sammen). Dro rett tilbake til hotellet, for i dag som i går så regnet det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #152 Del Skrevet 22. mai 7 minutter siden, Peanut said: Afternoon Tea på Oblix West på The Shard kl 1600 ^^, Utsikten var uovertreffelig Siden jeg har en del allergier, hadde de tatt seg bryet med å lage to varianter. En klassisk som Butter fikk, og en uten alt av allergistoffer til meg. Det her fikk vi nesten likt, den med mozzarella og tomat hadde ikke nøtter på seg. Kjempegodt var det uansett Scones i midten var i plain og med cranberryes. Det nederste var Madeleines med sjokoladesaus og de øverste var kaker til Butter. Helt til venstre en hasselnøttpraline og en med pistasj. Siden jeg ikke kan spise det fikk jeg de her Det som er likt mot Butters kaker er nr 1 fra venstre og nr 2 fra høyre. Nr 1 var en karamellkrem og kaffefyll med hvit sjokoladetopp, nr 2 en kokosnøttbrownie med ren sjokoladefondant, nr 3 en canelé med kanel og bringebærsaus og frisk villbringebær og den siste her var en mango- og pasjonsfruktterte. Smeltet i munnen gjorde de. Eneste «problemet» var at dette var mye, så det blir ikke noe middag Teene vi tok smakte fortreffelig. Jeg hadde bringebær og rose. Ah! (Den lille fornøyelsen her kom på litt over £120 til sammen). Dro rett tilbake til hotellet, for i dag som i går så regnet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mai #153 Del Skrevet 22. mai Afternoon Tea ser fantastisk godt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 23. mai Forfatter #154 Del Skrevet 23. mai Dag 5 I dag så skulle vi grytidlig med metroen, men pga et eller annet tull med noe på stasjonen, så måtte vi av gårde til neste, og den lå et stykke unna. Kom oss dit og reisen gikk til et møtested som heter Lycée Français Charles de Gaulle de London (ungdomsskole). Der sto en buss og ventet på oss. Butter og jeg satte oss helt fremst Vi kjørte gjennom gatene og jeg synes trærne her var litt kule så derfor bilde Langt bortigjennom bar det, tok litt over en time før vi så dette Vi snakker altså om På veien bort og så rundt hele Var endel ravner som fløy rundt og andre fugler i her og der i nærheten av steinene Har vært her en gang før, men det er lenge siden, og da fikk vi gå mye nærmere monumentet. Temperaturen i dag her lå på 16 grader. Brrr! >_< Det var mye vind og verken Butter eller jeg hadde på oss særlig varme klær. Heldigvis solgte de hettegensere på turistsjappen på Stonehenge slik at vi fikk kjøpt en hver. Så nå har jeg en grå hoodie med Stonehenge foran. Da vi var ferdige der, ble vi kjørt hele veien tilbake, og Butter og jeg dro til London Bridge stasjon for i nærheten ville jeg innom en tesjappe som heter Bird and Blend Tea: https://www.birdandblendtea.com Kjøpte en passelig dose med te herfra ^^, Måtte selvfølgelig ha Butter Brew som luktet vidunderlig Rett i nærheten var også et område fylt med små boder og butikker hvor de solgte alt matrelatert Tilbake til hotellet tok vi en liten pause før vi gikk og spiste på en Thai restaurant som heter Rosa’s Thai Café som ligger i Queensway. Fra hotellet vårt tok det ca 5-7 min å gå. Middag her ble Tom Yum for min del Glohet og mye mat for en Peanut. Tok også Pink Milk med tapioka. Pink Milk minnet om jordbærmelk, men var mer kremete Gimme gimme gimme! ^^, Til i morgen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 23. mai #155 Del Skrevet 23. mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 24. mai Forfatter #156 Del Skrevet 24. mai (endret) Dag 6 Idag sto vi passelig tidlig opp for skulle med tog via Victoria Station til Seaford, for skulle gå mot Seven Sisters Cliff. Seven Sisters-klippene i Sussex er en fantastisk naturattraksjon på sørkysten av England. Klippene ble et britisk nasjonalsymbol under andre verdenskrig. Seven Sisters regnes som både hvitere og mer naturskjønne enn klippene i Dover. Butter hadde med seg sitt kamera og jeg mobilen min. Vurderer sterkt å kjøpe et eget kamera til naturbilder. Togturen til Seaford tok ca 1 time. Landskapet utenfor var jo bare fint det Stranden ved Seaford Klippen rett frem er den vi skal gå opp til først Vet ikke hvilke blomster dette er, men synes de var fine ^^, Utsikt ned mot Seaford Innimellom klippene her var det massevis av måker som holdt reir. Så også en del skarver som satt på den store steinen ute i havet Disse blomstene her var overalt Her var det bare å «stålsette» seg på å gå opp bakken Fikk litt bedre utsikt til Seaford lenger oppe Og vi gikk og gikk og gikk Mange sauer langs ved siden Et lite utsiktspunkt på veien Veiskilt Kjent fra flere filmscener, blant annet Harry Potter and the Goblet of Fire som man ser her Området heter Beveget oss et stykke ned mot stranden og tok noen bilder men fant ut at for å komme videre måtte vi over en bro og den var laaaaangt til venstre i bildet et sted, så enda mer gåing. Her har vi kommet på andre siden Opp mot klippene igjen De «hjulsporene» var veiene vi kunne gå på Sett tilbake langt der bak hvor vi startet Noen monumenter på veien Siste klippen Kom ned til Birling Gap og skulle ta bussen tilbake til Seaford, men den måtte vi stå og vente på i evigheter. Første buss slapp vi ikke inn på en gang, for vi burde visst ha billetter. Som vi ikke hadde. De som hadde fikk gå på. Så da sto vi i solsteken og smeltet til neste buss dukket opp og tok med hele hurven som ventet, billettløse og de med billetter. Vi kjørte til Eastbourne og tok derfra toget til Victoria Station i London. Derfra var det bare å gå tilbake til hotellet. Veldig fin tur, må det sies, men noen av de bakkene tok nesten knekken på Peanøtten… Bakker som nesten er slik / å gå oppover er tunge å gå i synes jeg. Lurer på hvor stiv og støl jeg kommer til å bli i morgen 😬 I morgen blir mer chilledag ^^, Til da Endret 24. mai av Peanut 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. mai Forfatter #157 Del Skrevet 25. mai (endret) Dag 7 DU som har vært i Hva synes du om den? Hvor gikk du/dere? ^^, Pga problemer med togene så tok vi taxi ut til Royal Botanic Garden i Kew. Der tilbrakte vi nesten hele dagen i dag Det er et stort område Med mange usedvanlige store trær Det her er Videre gikk vi mot en av de mer kjente bygningene i parken Her var det palmetrær og andre typer trær fra varme områder på kloden. Vi gikk opp den trappen her slik at vi kunne gå rundt og se ned på plantene. Var fryktelig varmt inne så svetten rant. Da vi kom ut derfra tok vi veien til en café og noe mat. For min del fristet kakene Til venstre Red Velvet og til høyre Chocolate Fudge Cake. Det bare holdt ikke med bare én kakebit Synes det er så fint med store enger og store trær Fant mange fine blomster på veien vi gikk Mener å ha lest at insekter liker fargen gult og lilla? 🤔 Den humlen likte blomsten her veldig godt i hvert fall! Den her husker jeg fra Singapore Pagodaen i hagen Vi gikk også hit Fint opparbeidet og det sto et skilt at man ikke skulle gå på ut på steinene. Det kom en indisk familie med fire unger og alle fire ut og hoppet på stenene og løp og lagde hull i singelen. To britiske turister ble passelig opprørte og sa hardt ifra til foreldrene som sto der og trodde dette var helt greit. Av og til lurer jeg på hvordan man ikke kan skjønne at dette ikke er et sted man leker? <_< ~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~ Hjemover ble en selsom affære da vi måtte finne en buss som kunne ta oss til en stasjon. Vi fant en buss og tok den delvis til en stasjon. Så måtte vi bytte, men på stasjon 2 fikk vi vite at vi måtte ta enda en buss. Rotet rundt og til slutt fikk vi tak i riktig bane. Alt det tullet der fordi de driver med noen oppgraderinger og arbeider på banen. Nuvel, den botaniske hagen var fin ^^, Passelig sliten da vi kom frem til Bayswater stasjon så middag ble «thailandsk» Tom Kha suppe Endret 25. mai av Peanut 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 25. mai #158 Del Skrevet 25. mai Digger sånne japanske hager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 26. mai Forfatter #159 Del Skrevet 26. mai Dag 7 I dag tok vi turen til Tower Bridge for å ta bilder. Tykt med folk. Overalt. Tower of London slik det ser ut utenfor metrostasjonen Tower Bridge, umulig å ta bilder uten andre mennesker i bildet. Først gikk vi over broen og så gikk vi tilbake der vi kom fra «Girl with a Dolphin» av David Wymme, 1973 Var sultne, så fant den her langs kanten Jeg tok først en «savory» med cheddar, bacon og maple sirup. Butter tok en bit- og så måtte han og ha Så var jeg fremdeles litt sulten og ville ha en til, så da ble det «sweet» med apple og cinnamon sugar. Her er menyen: https://www.crepesalut.com/menu Kunne levd på de der En tur innom Liberty ville jeg og, åresvis siden sist. Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe en del ting men det ble bare en håndkrem der. Fin bygning, både eksteriør og interiør synes jeg det er ^^, ~•~•~•~•~•~•~•~•~ Vi dro tilbake til hotellet og sloknet litt på sengen. Middagen senere ble italiensk. Butter tok pizza og jeg tok en Caesarsalat Smashings digg! Akkurat slik det skal være 😊❤️ Vel, det her var London for denne gangen. I morgen drar vi med tog til Weymouth, som ligger nede til venstre Noen timer med tog. Der skal vi være frem til 31 mai og så skal vi hjem igjen. (Håper det da ikke er streik 🥺). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 27. mai #160 Del Skrevet 27. mai Digger sånne store tynne pannekaker og det pålegget der virker digg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå