Gå til innhold

Hvor lang tid tok det for dere?

Vilblimamma<3

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det for dere å bli gravide/få EL etter slutt på minipille/p-pille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg tok det 8mnd å bli gravid etter jeg sluttet på p-piller. Endte i SA, og ble gravid igjen etter 5 mnd.

Var egentlig ikke før etter ca 12 mnd at jeg følte at kroppen «var tilbake til seg selv igjen» etter p-pillene.

Anonymkode: 96d46...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på p-piller og satt i gang med eggløsningstester for å bli kjent med syklus. Har ganske stabile 28 dagers syklus +/- 1 dag men ikke mer, og eggløsning kom to uker etter pilleslutt. 

Ble gravid to sykluser etter første prøveperiode, men mistet begge dessverre. Tror ikke det har noe med p-piller å gjøre, men rett og slett at det er vanlig med kjemisk graviditet (tidlig spontanabort før uke 5) og ren og skjær uflaks. 

Anonymkode: 0f9c8...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta på p-piller i januar i fjor. Fikk første mens april ifjor. Hatt regelmessig mens og el helst siden jeg fikk mens tilbake og er dessverre fortsatt prøver.. Er inne i pp9 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått to barn på ppiller (første og siste). 

Og ett barn det tok ett år å lage. 

Anonymkode: d7167...125

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble gravid cirka en måned etter siste pille. Var ikke aktivt prøvere, trodde det skulle ta mer tid.

Anonymkode: 52ed0...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sluttet på p-piller etter noen års bruk så tok det 13 måneder før jeg ble gravid. Men hormonene var på styr da, så etter 12 mnd dro jeg til legen og fikk litt medisinhjelp. Hormonene stabiliserte seg straks, jeg fikk eggløsning og ble gravid på den 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk rett inn i syklus etter jeg sluttet med p-piller, benyttet strimmeltester og fikk positiv el-test 13-14 dager etter p-pille slutt. Ble ikke gravid da. Men på neste prøveperiode ble jeg gravid. 

Anonymkode: 0f9c8...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på p-piller, rett inn i vanlig syklus, tok 1,5 år å bli gravid.

Jeg var 27 år, frisk og rask

Anonymkode: 672d7...3bd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...