AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Del Skrevet 25. januar 2024 Hei, Jeg fikk satt inn et flott 4 dagers embryo i forrige uke og har testdato 1.februar. Jeg er nå påmeldt en hyttetur med jobb som innebærer kjøring i skibakken, afterski mye alkohol og topptur med randonee utstyr. Hytteturen er helga etter jeg tester altså 2.-4. Februar. Dillemaet er om jeg skal dra på denne turen dersom jeg er gravid? Jeg har ikke lyst til å fortelle noen hverken at jeg er gravid eller at jeg prøver. Jeg skal klare å holde meg unna alkoholen uten å pådra meg for stor opmerksomhet, men hva med den fysiske utfoldelsen her? Skal nevnes at jeg har vært lite sosial med jobb i det siste pga. Prøvingen å skulle gjerne deltatt på turen for egen del, men vil ikke utsette det potensielle frøet for noen fare. Har vært gjennom en lang prøveperode og en SA. Hva ville dere gjort? Og har dere noen tips til gode unnskyldninger jeg kan komme med om jeg dropper den? Anonymkode: 77f8d...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg hadde droppet turen hvis jeg var deg og jeg var gravid fordi jeg ville vært livredd for å utsette frøet for noe. Bare si at du har migrene eller noe. Anonymkode: d7c9e...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 25. januar 2024 #3 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg var på påskeferie med skitur dagen etter at jeg satt inn embryo. Drakk ikke alkohol, men det er da ingen problem å gå på ski. Viktig å kose seg i ventetiden 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Del Skrevet 25. januar 2024 Ville droppet alkohol, men vært med på alt annet. Det er bare supert å være aktiv! Kjeme sunt. Anonymkode: 63dba...7c0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Del Skrevet 25. januar 2024 Fame skrev (15 minutter siden): Jeg var på påskeferie med skitur dagen etter at jeg satt inn embryo. Drakk ikke alkohol, men det er da ingen problem å gå på ski. Viktig å kose seg i ventetiden Gikk det veien for deg den gangen? Og var det fysisk anstrengende turer? Jeg tror de turene vi skal på vil være ganske krevende fysisk for meg, redd for at jeg pusher for mye, men vil jo helst ha det hyggelig og kose meg og ikke la meg prege for mye av prøveperioden. 😊 Anonymkode: 77f8d...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Del Skrevet 25. januar 2024 Så tidlig i et svangerskap er det ingen problem å være fysisk aktiv. Jeg gikk flere fjellturer, lange og harde, i sommer etter jeg satt inn embryo. Absolutt ingen problemer med det! Så tidlig ligger frøet godt beskyttet i bekkenet. Det er helst senere i et svangerskap man skal være forsiktig med aktivitet som kan påføre støt på magen og dermed fosteret😊 Anonymkode: edff7...e8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg var på toppturer til uke 14, hvor bekkenet sa stopp. Frøet ligger godt beskyttet inni deg. Faktisk anbefalte IVF klinikken masse turer og bevegelse for å øke sirkulasjonen til livmoren. Det er ikke noen anbefaling om å ta det rolig når man blir gravid. Det er bare kroppen som setter en grense. Pass på slag mot magen, men det er såpass tidlig at det er ganske usannsynlig Anonymkode: 32c75...0b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 25. januar 2024 #8 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Gikk det veien for deg den gangen? Og var det fysisk anstrengende turer? Jeg tror de turene vi skal på vil være ganske krevende fysisk for meg, redd for at jeg pusher for mye, men vil jo helst ha det hyggelig og kose meg og ikke la meg prege for mye av prøveperioden. 😊 Anonymkode: 77f8d...9bc Ja, vi tok noen heavy topper. Var bare deilig ^_^ Og ja, det embryoet ligger og snorker i armkroken min atm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg hadde dratt, droppet alkohol som gravid selvsagt, men jeg trente mye gjennom hele IVF perioden og til slutt graviditeten. (Eneste gangen man har restriksjoner er jo ved stim, da er eggstokkene store så man må passe på hopping og brå bevegelser/twisting, fordi eggstokkene kan vris enklere. Trente fortsatt, men passet på de bevegelsene.) Anonymkode: 9e368...2b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Del Skrevet 25. januar 2024 Fame skrev (7 minutter siden): Ja, vi tok noen heavy topper. Var bare deilig ^_^ Og ja, det embryoet ligger og snorker i armkroken min atm Åh, så hyggelig å høre😍 Blir betrygget av slike historier😊 Anonymkode: 77f8d...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde dratt, droppet alkohol som gravid selvsagt, men jeg trente mye gjennom hele IVF perioden og til slutt graviditeten. (Eneste gangen man har restriksjoner er jo ved stim, da er eggstokkene store så man må passe på hopping og brå bevegelser/twisting, fordi eggstokkene kan vris enklere. Trente fortsatt, men passet på de bevegelsene.) Anonymkode: 9e368...2b9 Ja, er jo fersk- innsett da, så har jo vært stimmulert. Men det er jo nesten 3 uker siden uttaket når vi drar så håper det ikke er noen fare med de eggstokkene. Anonymkode: 77f8d...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Del Skrevet 25. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, er jo fersk- innsett da, så har jo vært stimmulert. Men det er jo nesten 3 uker siden uttaket når vi drar så håper det ikke er noen fare med de eggstokkene. Anonymkode: 77f8d...9bc Det er null fare etter uttak, kun under aktiv stimulering. ☺️ Ved uttak blir jo faren borte. Anonymkode: 9e368...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #13 Del Skrevet 25. januar 2024 Ingen av de aktivitetene påvirker embryoet på noe som helst måte. Reis, kos deg. Anonymkode: e697c...235 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Del Skrevet 25. januar 2024 Hvis noen kommenterer at du ikke drikker alkohol, kan du jo si at siden alle andre tar «hvit måned» i januar så har du valgt februar siden den er kortere. Eventuelt får du omgangssyke kvelden før avreise… Anonymkode: c6229...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #15 Del Skrevet 25. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvis noen kommenterer at du ikke drikker alkohol, kan du jo si at siden alle andre tar «hvit måned» i januar så har du valgt februar siden den er kortere. Eventuelt får du omgangssyke kvelden før avreise… Anonymkode: c6229...cd2 Hvorfor må man finne opp grunner? Det duger med «Jeg har ikke lyst på» og «Ellers takk». Anonymkode: 32c75...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #16 Del Skrevet 25. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er null fare etter uttak, kun under aktiv stimulering. ☺️ Ved uttak blir jo faren borte. Anonymkode: 9e368...2b9 Dette blir vel ikke helt riktig? Hvis man faktisk blir gravid og er overstimulert, så vil overstimuleringen bli verre på grunn av hcg-stigning. Eggstokkene fylles med væske og det kan ta lang tid før det roer seg. Dette skjedde meg, og jeg fikk treningsforbud. Det gikk over etter noen uker, men kunne ikke trene på over en måned. Anonymkode: cb7df...1d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #17 Del Skrevet 25. januar 2024 Er ikke farlig å være aktiv. Kos deg! Anonymkode: 376b2...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #18 Del Skrevet 25. januar 2024 Var selv på lignende 2 dager etter innsett. Ikke ski men harde øvelser på jobb. Gravid i uke 18 nå ☺️ Anonymkode: 965f0...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #19 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette blir vel ikke helt riktig? Hvis man faktisk blir gravid og er overstimulert, så vil overstimuleringen bli verre på grunn av hcg-stigning. Eggstokkene fylles med væske og det kan ta lang tid før det roer seg. Dette skjedde meg, og jeg fikk treningsforbud. Det gikk over etter noen uker, men kunne ikke trene på over en måned. Anonymkode: cb7df...1d4 Hvor raskt etter du ble gravid merket du symptomer på overstimmulering? Anonymkode: 77f8d...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #20 Del Skrevet 26. januar 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Dette blir vel ikke helt riktig? Hvis man faktisk blir gravid og er overstimulert, så vil overstimuleringen bli verre på grunn av hcg-stigning. Eggstokkene fylles med væske og det kan ta lang tid før det roer seg. Dette skjedde meg, og jeg fikk treningsforbud. Det gikk over etter noen uker, men kunne ikke trene på over en måned. Anonymkode: cb7df...1d4 Jeg nevnte ikke overstimulering med et ord. Det er noe helt annet. Anonymkode: 9e368...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå