Gå til innhold

Påstand: mindre pene/stygge kvinner sliter på mange arenaer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men oi, beklager at jeg ikke synes det er så voldsomme mengder gode råd her inne. Er det i det hele tatt noen? Nei, det med å reise, lære og oppleve, og vips så dukker han opp, er ikke et godt råd. Det er bare banalt og en ekstremt slitt klisje.

Dessuten, det at man er stygg og singel, er ikke det ensbetydende med at man sitter alene hjemme og gråter hver dag. Man trenger nemlig ikke være deprimert og nedrulla fordi man ikke lykkes på ett område i livet. Man kan fint leve livet og gjøre det meste ut av det, for det krever ikke hverken skjønnhet eller mannfolk. Koser jeg meg med det jeg gjør, opplever og oppnå? Ja! Har det blitt noe mannfolk ut av det? Nei! Kommer det noen gang til å bli det? Nei, selvsagt ikke! Jeg har speil, jeg har erfaring, jeg er ingen naiv tenåring, jeg vet hvordan verden fungerer. Reising, språk og alt annet imponerer ikke menn det aller minste. Sexy tenåringer det det som imponerer menn aller mest, og der kan ikke jeg bidra.

Det er dessuten ikke offerrolle å forteller hva jeg har opplevd og opplever i livet. At du tror på kjærligheten fordi du er pen og har opplevd den er fint. Kos deg med både mannen, reisingen og språkene dine. Men det endrer ikke min situasjon en liten millimeter engang. Om jeg hadde tatt reisepengene mine og brukt dem på operasjoner i stedet, så kanskje, men det gidder jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: b3f97...7cc

🙏🙏🙏🙏

Godt sagt. Herlighet for noen bedøvde råd og svar her inne, er til å rive seg i håret av.

"Gå til psykolog" blah blah. 🤨 Hva i all verden skal en psykolog / terapi gjøre med at menn/folk ikke syns man er attraktiv? 😂😂 Blir man pen i fjeset av terapi?  

Jeg sitter heller ikke å depper og gråter hjemme fordi jeg aldri har blitt elsket. Jeg elsker livet mitt. Jeg har venner, familie, gode kollegaer, jeg har kjempegøye hobbyer jeg trives med, mange interesser, mange kreative utløp. Hver dag er spennende og givende! Jeg kjeder meg aldri! 

Men faktum er at jeg er stygg, jeg har blitt og blir behandlet annerledes/dårligere fordi jeg er stygg. Og jeg må leve med at menn aldri vil finne meg attraktiv. Greit nok for meg som ikke ønsker barn og giftemål, men det er pokker meg kjipt å aldri bli dypt elsket, og å leve med å bli behandlet annerledes fordi man ikke er tiltalende.

Supert at så mange her inne tydeligvis ikke aner hvordan det føles. Men spar dere de elendige klisjeene om at man finner noen som syns du er verdens vakreste fordi du telle til 100 på spansk.

Anonymkode: 4255b...8a5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 12.05):

Jeg hadde ingen oppmerksomhet som slank 18 år gammel kvinne. BMI 18, lange bein. Stygt ansikt. 

Anonymkode: fcc31...129

Hvordan definerer du et stygt ansikt ? Hvordan vet du at du har det? 

Anonymkode: 2e3dd...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan definerer du et stygt ansikt ? Hvordan vet du at du har det? 

Anonymkode: 2e3dd...a4b

Når man ligger under normalspekteret på utseende så vet man det, for å si det sånn. Man blir fortalt det fra lenge før skolealder. 

Anonymkode: 4118e...0b2

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når man ligger under normalspekteret på utseende så vet man det, for å si det sånn. Man blir fortalt det fra lenge før skolealder. 

Anonymkode: 4118e...0b2

Selvfølgelig. Har blitt fortalt det siden jeg var et lite barn. I tillegg har jeg speil hjemme og selvinnsikt.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre pene kvinner utvikler oftere en sunn og ydmyk personlighet. Livet er ikke bare en dans på roser for de veldig pene heller, de får andre krav til lykke. Naturen er gjerne flink til å balansere ut ting der.

Anonymkode: dcf28...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gratulerer. Du har nå opplevd hvordan menn har det.

Anonymkode: 56662...524

Denne må du virkelig utdype.

Anonymkode: 01e7a...b28

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest mer enn HI. 

Er kvinne, har vært både veldig overvektig og normalvektig, det er ekstrem forskjell på hvordan man blir behandlet. Kanskje ikke den heldigste utseendemessig heller, og totalt blottet for interesse for sminke, så ikke mye håp 🤭

Anonymkode: b8d8e...f82

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

🙏🙏🙏🙏

Godt sagt. Herlighet for noen bedøvde råd og svar her inne, er til å rive seg i håret av.

"Gå til psykolog" blah blah. 🤨 Hva i all verden skal en psykolog / terapi gjøre med at menn/folk ikke syns man er attraktiv? 😂😂 Blir man pen i fjeset av terapi?  

Jeg sitter heller ikke å depper og gråter hjemme fordi jeg aldri har blitt elsket. Jeg elsker livet mitt. Jeg har venner, familie, gode kollegaer, jeg har kjempegøye hobbyer jeg trives med, mange interesser, mange kreative utløp. Hver dag er spennende og givende! Jeg kjeder meg aldri! 

Men faktum er at jeg er stygg, jeg har blitt og blir behandlet annerledes/dårligere fordi jeg er stygg. Og jeg må leve med at menn aldri vil finne meg attraktiv. Greit nok for meg som ikke ønsker barn og giftemål, men det er pokker meg kjipt å aldri bli dypt elsket, og å leve med å bli behandlet annerledes fordi man ikke er tiltalende.

Supert at så mange her inne tydeligvis ikke aner hvordan det føles. Men spar dere de elendige klisjeene om at man finner noen som syns du er verdens vakreste fordi du telle til 100 på spansk.

Vi kan ike trylle og vi kan ikke si gå til plastisk kirurgi heller. Ikke klandre andre for at de ikke kan gi råd, når dere selv heller ikke vet noen løsning. 

Men noen prøver hvertfall å støtte dere, så versegod og slutt å spørr. 

Anonymkode: 18158...ea2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi kan ike trylle og vi kan ikke si gå til plastisk kirurgi heller. Ikke klandre andre for at de ikke kan gi råd, når dere selv heller ikke vet noen løsning. 

Men noen prøver hvertfall å støtte dere, så versegod og slutt å spørr. 

Vel, personlig spurte jeg heller ikke om råd. Jeg ga min erfaring og ble fortalt at det var sikkert feil fordi sånn opplever ikke de (pene) folk det, og at jeg bare må "smile og lære språk" eller "gå i terapi". Uten at jeg spurte om råd eller sa noe sted at jeg ikke trivdes i livet mitt.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Denne må du virkelig utdype.

Står jo ganske enkelt forklart. Det TS opplever er det de fleste gutta også opplever. Les første innlegget hennes om igjen om du er i tvil om hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Står jo ganske enkelt forklart. Det TS opplever er det de fleste gutta også opplever. Les første innlegget hennes om igjen om du er i tvil om hva jeg mener.

Jeg kan lese, jeg ber deg om å utdype. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vel, personlig spurte jeg heller ikke om råd. Jeg ga min erfaring og ble fortalt at det var sikkert feil fordi sånn opplever ikke de (pene) folk det, og at jeg bare må "smile og lære språk" eller "gå i terapi". Uten at jeg spurte om råd eller sa noe sted at jeg ikke trivdes i livet mitt.  

Jeg er stygg og opplever kjærlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan lese, jeg ber deg om å utdype. 

Hvorfor stygge kvinner lever liv som menn? Jo fordi de opplever et liv uten særfordeler og må faktisk jobbe for å bli tatt seriøst. Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg måtte utdype når første innlegget beskriver nøyaktig det der. Du er ikke særlig skarp 😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 10.12):

Jeg er en såkalt mindre pen/stygg kvinne, og har hele livet merket stooor forskjell i hvordan jeg blir behandlet kontra hvordan pene jenter/damer blir behandlet. Jeg har opplevd alt fra å bli forbigått ved ansettelser, dårligere karakterer på skolen enn prestasjonen (uten forklaring på hvordan karakteren var dårlig, endret to hakk opp etter klage), latterliggjøring fra menn og damer, manglende vilje til å hjelpe og mennesker som behandlet meg som luft. 

Jeg skulle ha gitt mye for å oppleve hvordan det er å være en vakker kvinne bare for et par dager. Det må være deilig. Jeg ser at mine penere venninner har alle dører åpne for dem, de får hjelp uten å spørre, blir dyttet frem på karrierestigen og så videre. Kjipe greier.

Du har rett og det har blitt studert og validert. Karakterer handler mest om presentasjon så de kan ofte bli riktige også,  men lett å gi bedre karakter til en pen person. Det er mer positiv innstilling og mer tillit rettet mot en pen person. Der forskjellen kommer aller mest frem er når noen gjør noe galt eller uakseptabelt. Her vil en pen person komme svært mye heldigere ut. Alt som går under tilgivelse er det mer å hente på for en som er pen. 

Anonymkode: f6886...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig, og opplever ikke det du beskriver her. Eneste er vel at jeg får gå mer i fred i klesbutikker. 

Jeg tror at om man har laget seg en sannhet om at man er dårligere stilt enn pene mennesker, så leter man bevisst etter alle mulige tegn/bevis på at man har rett. Man overtolker, rett og slett, og ser ikke at behandlingen kan ha andre årsaker. Som karakterene dine for eksempel, det kan jo ha så mange mer sannsynlige andre grunner enn at du er mindre pen. Så jobb med selvbildet ditt, jobb med å se verden med et annet blikk, jobb med å bli mer positiv. Klarer du det, vil du garantert oppleve at mennesker oppfører seg helt annerledes mot deg.

Anonymkode: ad88b...a15

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

✓ Jeg er (forklarer at kanskje ikke er tone damlie-pen, men ikke stygg)

✓ min erfaring er at du (som er stygg) tar feil 

✓ "vær positiv 👍"

🤪

Må være flott å ha det så lett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig observert. Kvinner blir i stor grad vurdert etter utseende. 
Selv er jeg både vakker, slank og sexy. Såpass selvinnsikt har jeg. 
Jeg har hele livet fått fordeler som min mindre pene venninne ikke har fått. Det er vondt å se at hun må jobbe mye mer for gode enn jeg. 

Allerede på barneskolen fikk jeg fordeler fordi jeg var søt og sjarmerende.  På ungdomsskolen og videregående fikk man helt klart fordeler hos mannlige lærere. Bare å flørte litt, så får man bedre karakterer. 
Har man utseende med seg får man også lettere de kjekkeste eller rikeste mennene hvis man ønsker det. Og som andre har skrevet, betyr utseende mye på et jobbintervju. Spesielt om det er en mann som ansetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye mer fordeler under aktiv spiseforstyrrelse og helt oppslukt i hvordan jeg ser ut. Ble behandlet og hadde flere fordeler i ulike arenaer. 

Er mye tyngre idag enn da, bryr meg mindre, og merker forskjell på behandling nå vs når jeg var utseendefiksert. Men helt ærlig; det går bra, digger å ha fått helt annen selvsikkerhet og selvfølelse. 🤷‍♀️ Det er ikke verdens undergang, og livet ble mye bedre av å slutte å sammenligne alt og fokusere på å sette pris på det gode i livet

Anonymkode: 9fda2...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om offermentalitet. Jeg har godtatt å bli ignorert, ikke pratet til og følt meg som verdens styggeste når «pene» venninner får oppmerksomhet. Ja, det går utover selvtillit, men jeg føler ikke at jeg har rett på noen. Ja, så er jeg for stygg og introvert, synd for meg. Men når «tilsvarende» menn forventer seg noe så synes jeg det er latterlig. Sympatien mangler. 

Anonymkode: 6cd5f...38e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...