Gå til innhold

Påstand: mindre pene/stygge kvinner sliter på mange arenaer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HemmeligSpion skrev (1 minutt siden):

Deg om det.

Prøv å les hele posten neste gang.

Leste hele posten, og du tar fortsatt feil. Jenter som er uheldige med utseendet får høre det helt ifra de er barn faktisk. Gutter som er uheldige med utseendet begynner å merke det av erfaring først når de er ungdommer. Hvis du er stygg som hunkjønn,er du det hele livet og blir behandlet deretter i motsetning til hankjønn som kan bli respektert selv om de er stygge. Så dette har ingenting med alder å gjøre,og egentlig ikke kjønn heller siden det finnes stygge mennesker av begge kjønn. Den eneste forskjellen er at stygge menn kan få oppleve anerkjennelse, kjærlighet og å skape en familie,mens stygge kvinner ikke har noen sjanse til noe annet enn å bli brukt som søppel og tømmestasjon hos stygge menn. For det stemmer ikke at pene menn knuller stygge kvinner som så mange påstår. Stygge kvinner er visst ikke verdt noe som helst og skulle vel helst blitt satt ut i skogen for å dø , helt uavhengig av hvilken alder de er i. 

Ja, jeg snakker blant annet om meg selv her.

Anonymkode: 6b99c...7b1

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i all verden er dette slags tråd? Jeg vet da om en lang rekke mindre pene kvinner som både har kjæreste, samboer eller er godt gift. Felles for de alle er at de har flotte personligheter. Kanskje du burde granske din, TS?

Anonymkode: a69a0...7d1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg tenker at andre er stygge. Hvis de er snille og morsomme kan de til nøds være mindre pene. Babyer er i hvert fall nesten alltid søte.

Anonymkode: 44660...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste hele posten, og du tar fortsatt feil. Jenter som er uheldige med utseendet får høre det helt ifra de er barn faktisk. Gutter som er uheldige med utseendet begynner å merke det av erfaring først når de er ungdommer. Hvis du er stygg som hunkjønn,er du det hele livet og blir behandlet deretter i motsetning til hankjønn som kan bli respektert selv om de er stygge. Så dette har ingenting med alder å gjøre,og egentlig ikke kjønn heller siden det finnes stygge mennesker av begge kjønn. Den eneste forskjellen er at stygge menn kan få oppleve anerkjennelse, kjærlighet og å skape en familie,mens stygge kvinner ikke har noen sjanse til noe annet enn å bli brukt som søppel og tømmestasjon hos stygge menn. For det stemmer ikke at pene menn knuller stygge kvinner som så mange påstår. Stygge kvinner er visst ikke verdt noe som helst og skulle vel helst blitt satt ut i skogen for å dø , helt uavhengig av hvilken alder de er i. 

Ja, jeg snakker blant annet om meg selv her.

Anonymkode: 6b99c...7b1

At guttene som blir mobbet for utseende er usynlige for deg betyr ikke at de ikke blir mobbet.  Er temmelig stygt gjort å snakke om at gutter kun blir mobbet for utseende  når de har blitt ungdommer. Det er å nekte å anerkjenne disse guttenes lidelser og å si at de lyver når de sier de blir/ble mobbet. 

Anonymkode: 6f14e...c50

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/25/2024 at 5:12 PM, AnonymBruker said:

Jeg er en såkalt mindre pen/stygg kvinne, og har hele livet merket stooor forskjell i hvordan jeg blir behandlet kontra hvordan pene jenter/damer blir behandlet. Jeg har opplevd alt fra å bli forbigått ved ansettelser, dårligere karakterer på skolen enn prestasjonen (uten forklaring på hvordan karakteren var dårlig, endret to hakk opp etter klage), latterliggjøring fra menn og damer, manglende vilje til å hjelpe og mennesker som behandlet meg som luft. 

Jeg skulle ha gitt mye for å oppleve hvordan det er å være en vakker kvinne bare for et par dager. Det må være deilig. Jeg ser at mine penere venninner har alle dører åpne for dem, de får hjelp uten å spørre, blir dyttet frem på karrierestigen og så videre. Kjipe greier.

Anonymkode: fcc31...129

Hvis du ser ut som en av de her: 

så kan jeg forstå. Hvis ikke, så er det nok mer noe med hva du utstråler.

Jeg anser meg som lite pen/stygg, men livet har vært ok med meg.

Anonymkode: 6ffa7...e1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor mange menn har du forsøkt å sjekke opp? 

Mange, aldri fått napp 🤷‍♀️ Og nei, jeg går ikke etter kjekkasene, jeg har selvinnsikt. 

Anonymkode: 01e7a...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utseendet som avgjør om du har gode venner, og partner/familie eller om du gjør det bra i utdanning og jobb.

Det er personlighet, humor, empati, sjarm, intelligens, temperament....osv.

Folk liker å ha noe å skylde på "jeg er for pen,folk er sjalu", "jeg er for stygg, folk blir frastøtt","jeg er for flink, folk føler seg truet" osv. Jeg tror dette er en mestringsstrategi, disse vil ikke innse at det er egenskaper og evner som avgjør alt i livet.

Man ansetter ikke noen kun fordi de er pene (ikke som modeller en gang) og man forelsker seg heller ikke i noen kun på grunn av utseendet.

Anonymkode: af426...c71

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke utseendet som avgjør om du har gode venner, og partner/familie eller om du gjør det bra i utdanning og jobb.

Folk liker å ha noe å skylde på "jeg er for pen,folk er sjalu", "jeg er for stygg, folk blir frastøtt","jeg er for flink, folk føler seg truet" osv. Jeg tror dette er en mestringsstrategi, disse vil ikke innse at det er egenskaper og evner som avgjør alt i livet.

Man ansetter ikke noen kun fordi de er pene (ikke som modeller en gang) og man forelsker seg heller ikke i noen kun på grunn av utseendet.

Jeg tror ikke alt i livet avhenger av utseendet, men at pene menn og kvinner har det lettere i mange sammenhenger, det er det ikke mulig å nekte for. Å skylde på utseendet for alle deler av livet man har mislyktes er selvfølgelig ikke spesielt fruktbart eller sant, men det føles innimellom urettferdig at man kan slite mer enn andre på grunn av noe så "enkelt" som hvordan vi ser ut. 

Jeg har selv for eksempel slitt med fedme og gått ned til normalvekt, og selv om jeg er like lite pen i fjeset, blir jeg behandlet helt annerledes nå enn før. Fordi folk flest ser på det som mer estetisk å ha en normal vekt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke alt i livet avhenger av utseendet, men at pene menn og kvinner har det lettere i mange sammenhenger, det er det ikke mulig å nekte for. Å skylde på utseendet for alle deler av livet man har mislyktes er selvfølgelig ikke spesielt fruktbart eller sant, men det føles innimellom urettferdig at man kan slite mer enn andre på grunn av noe så "enkelt" som hvordan vi ser ut. 

Jeg har selv for eksempel slitt med fedme og gått ned til normalvekt, og selv om jeg er like lite pen i fjeset, blir jeg behandlet helt annerledes nå enn før. Fordi folk flest ser på det som mer estetisk å ha en normal vekt. 

Det er selvsagt sant, man har en fordel. Det er enklere å få muligheter, men når man har fått den jobben, eller gått på date med den bra fyren så må man ha mer å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig. Synes det er spesielt at se selverklærte stygge kvinnene som ikke får seg mann  i denne tråden har såpass usympatiske meninger mot menn som ikke får seg dame.  Man skulle tro at disse damene hadde forståelse for mennene som var i samme situasjon som dem selv. Men en del har kanskje så ekstrem offermentalitet at de ikke kan anerkjenne at andre har det like ille som dem. 

Altså, jeg har sett menn si at kvinner ikke har noen verdi om de ikke er pene. Jeg har aldri hørt en kvinne si det samme om menn. Menn gnåler også i det uendelige om hvor visuelle de er, såpass at de nærmest skryter av det. Kvinner som uttaler seg i offentligheten, blir av mange menn ikke møtt med argumenter om sak, men med latterliggjøring av hvordan de ser ut. Kvinner som fronter et utseende menn ikke liker, opplever å få drapstrusler fra menn, for nåde dem som ikke oppfyller runkefantasiene til gjennomsnittsmannen.

Om vi virker usympatiske, så er det bare fordi vi ser mulighetene dere har, som vi ikke har, og vi skulle ønske vi hadde de samme. Jeg tror vi er mange mindre pene kvinner som skulle ønske vi kunne kompensere ved å være morsomme, intelligente, bereiste eller beleste. Kanskje er vi mye av dette allerede, men har kjent på kroppen at det spiller ingen som helst rolle, fordi vi ikke også er pene. Da opplever vi det som litt stusslig når menn kommer og sier at ikke alle kan ta utdannelse. Det er jo riktig det, men stort sett samtlige menn kan gjøre noe for å kompensere for utseendet. Dere kan reise eller lese dere interessante, dere kan ha en spennende jobb eller hobby, dere kan ha humor og selvtillit, dere kan være snille og sympatiske, og dere vil øke attraktiviteten noen hakk. For kvinner hjelper ikke noe av dette. Tro meg, jeg vet. 

Anonymkode: b3f97...7cc

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

😂😂😂😂

Spesielt at du aldri har opplevd sånn "Ååh den fyren der er sååå snill og sjarmerende og morsom" - sagt av en utseendemessig vakker person.

Det heter pretty privilege.

Kanskje du rett og slett er en av de pene, da? Som aldri har opplevd at folk skjærer grimase av å se deg, eller å bli avvist eller ignorert i settinger der det er utseende som er førsteinntrykk.

Jeg har venner og kollegaer som er glade i meg for jeg har mange gode sider ved meg. Jeg er snill og morsom, kreativ, åpen, pålitelig, god å lytte, osv. Jeg er glad i meg selv når det kommer til personligheten min. 

Men når man er stygg så blir man ofte avfeid umiddelbart. Hvem bruker tid på å lære å kjenne noen de ikke syns ser bra ut? Hvem klarer forelske seg i noen når utseende deres gjør at de avtennes eller skjærer grimaser? Verden er full av pene mennesker med like fine personligheter som stygge mennesker, så hvorfor skulle noen velge en som er stygg? 

Jeg går ikke selv rundt og tenker at andre er stygge, men jeg lever med å være stygg, og det er rett og slett frekt at folk avviser min egen livserfaring. 

Anonymkode: 4255b...8a5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 10.12):

Jeg er en såkalt mindre pen/stygg kvinne, og har hele livet merket stooor forskjell i hvordan jeg blir behandlet kontra hvordan pene jenter/damer blir behandlet. Jeg har opplevd alt fra å bli forbigått ved ansettelser, dårligere karakterer på skolen enn prestasjonen (uten forklaring på hvordan karakteren var dårlig, endret to hakk opp etter klage), latterliggjøring fra menn og damer, manglende vilje til å hjelpe og mennesker som behandlet meg som luft. 

Jeg skulle ha gitt mye for å oppleve hvordan det er å være en vakker kvinne bare for et par dager. Det må være deilig. Jeg ser at mine penere venninner har alle dører åpne for dem, de får hjelp uten å spørre, blir dyttet frem på karrierestigen og så videre. Kjipe greier.

Mitt utseende er helt normalt men jeg er ansiktspen. Jeg har dog merket forskjell hvordan jeg blir behandlet som overtektig og tynn. 

Jeg er ikke en modell, men jeg merker feks at eldre kvinnelige ledere ikke liker å slippe frem yngre pene kvinner. Og at det kan bli litt kniving om man ser bra ut. Folk liker at en gjør det bra men ikke bedre enn dem. 

Anonymkode: eccca...f99

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

😂😂😂😂

Spesielt at du aldri har opplevd sånn "Ååh den fyren der er sååå snill og sjarmerende og morsom" - sagt av en utseendemessig vakker person.

Det heter pretty privilege.

Kanskje du rett og slett er en av de pene, da? Som aldri har opplevd at folk skjærer grimase av å se deg, eller å bli avvist eller ignorert i settinger der det er utseende som er førsteinntrykk.

Jeg har venner og kollegaer som er glade i meg for jeg har mange gode sider ved meg. Jeg er snill og morsom, kreativ, åpen, pålitelig, god å lytte, osv. Jeg er glad i meg selv når det kommer til personligheten min. 

Men når man er stygg så blir man ofte avfeid umiddelbart. Hvem bruker tid på å lære å kjenne noen de ikke syns ser bra ut? Hvem klarer forelske seg i noen når utseende deres gjør at de avtennes eller skjærer grimaser? Verden er full av pene mennesker med like fine personligheter som stygge mennesker, så hvorfor skulle noen velge en som er stygg? 

Jeg går ikke selv rundt og tenker at andre er stygge, men jeg lever med å være stygg, og det er rett og slett frekt at folk avviser min egen livserfaring. 

"Spesielt at du aldri har opplevd sånn "Ååh den fyren der er sååå snill og sjarmerende og morsom" - sagt av en utseendemessig vakker person."

Dette forstod jeg ikke?

Alle er ikke superpene, det fins noen for deg også. Men du må bruke tid å bli kjent med dem. Når du blir forelsket vil du synes at personen er verdens peneste, og det vil den personen synes om deg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Spesielt at du aldri har opplevd sånn "Ååh den fyren der er sååå snill og sjarmerende og morsom" - sagt av en utseendemessig vakker person."

Dette forstod jeg ikke?

Alle er ikke superpene, det fins noen for deg også. Men du må bruke tid å bli kjent med dem. Når du blir forelsket vil du synes at personen er verdens peneste, og det vil den personen synes om deg også.

Pene mennesker syns gjerne at rævhullmennesker er snille, nettopp fordi de er pene og blir behandlet bra av drittfolk (i håp om å få pult.)

Det er en del av pretty privilege. Når noen mindre pene forteller om en person som oppfører seg dritt mot de, så kommer det noen pene og sier "syns de er så snille jeg!" 

"Bruke tid på å bli kjent" 😂 Skal jeg bryte meg inn hos de med gaffateip da mener du? Folk som ikke er pene blir avvist. Vet du hva det betyr? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 10.12):

Slik livet oppleves for 90% av menn, om det kan være en trøst. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pringle skrev (På 25.1.2024 den 10.22):

Ja, det er kjipt. Men pene damer påstår ihvertfall at de blir plaget av uønsket oppmerksomhet. Hvorfor de da ikke kan gjøre seg bittelitt styggere, det vet jeg ikke. Kanskje de prøver, men penheten bare skinner igjennom likevel? 🤔

Som kvinne er det bare å klippe seg skalla, så forsvinner all denne fæle oppmerksomheten som dugg for solen. Det gjelder selvfølgelig både den uønskede og ikke minst ønskede oppmerksomheten. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (6 minutter siden):

Som kvinne er det bare å klippe seg skalla, så forsvinner all denne fæle oppmerksomheten som dugg for solen. Det gjelder selvfølgelig både den uønskede og ikke minst ønskede oppmerksomheten. 

Det er jo litt victim blaming. Mennesker ønsker jo også å passe inn i samfunnet, å gå rundt som en dukke som har blitt klipt av en 3-åring gjør jo at man får mer blikk. 

Når pene klager over uønsket oppmerksomhet mener de ikke at menn de ikke er interessert i pent ber de om en date. De snakker om menn som følger etter deg, sjefer som prøver seg, stalkers på internett, folk som roper upassende ting osv. rett og slett trakassering. Da er det mennene som er «in the wrong», og man skal da ikke måtte shave hodet for å slippe slikt. 

Anonymkode: 87bd9...39a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fordi de er stygge selv? De stygge mennene får jo ikke noen pene damer de heller, så du burde jo fint klare å plukke opp en fyr som er på ditt «nivå» utseendemessig? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo litt victim blaming. Mennesker ønsker jo også å passe inn i samfunnet, å gå rundt som en dukke som har blitt klipt av en 3-åring gjør jo at man får mer blikk. 

Når pene klager over uønsket oppmerksomhet mener de ikke at menn de ikke er interessert i pent ber de om en date. De snakker om menn som følger etter deg, sjefer som prøver seg, stalkers på internett, folk som roper upassende ting osv. rett og slett trakassering. Da er det mennene som er «in the wrong», og man skal da ikke måtte shave hodet for å slippe slikt. 

Om oppmerksomheten er ønsket eller uønsket handler kun om en ting, nemlig hvor attraktiv mannen er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...