AnonymBruker Skrevet 25. januar #1 Del Skrevet 25. januar Jeg er en såkalt mindre pen/stygg kvinne, og har hele livet merket stooor forskjell i hvordan jeg blir behandlet kontra hvordan pene jenter/damer blir behandlet. Jeg har opplevd alt fra å bli forbigått ved ansettelser, dårligere karakterer på skolen enn prestasjonen (uten forklaring på hvordan karakteren var dårlig, endret to hakk opp etter klage), latterliggjøring fra menn og damer, manglende vilje til å hjelpe og mennesker som behandlet meg som luft. Jeg skulle ha gitt mye for å oppleve hvordan det er å være en vakker kvinne bare for et par dager. Det må være deilig. Jeg ser at mine penere venninner har alle dører åpne for dem, de får hjelp uten å spørre, blir dyttet frem på karrierestigen og så videre. Kjipe greier. Anonymkode: fcc31...129 4 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #2 Del Skrevet 25. januar Alle ønsker vel å bli behandlet bedre, pene mennesker har fordeler, bevist gjennom forskning. Det kunne vært verre, du kunne vært en stygg mann med utenlandsk bakgrunn, de er nederst på rangstigen. (Pene menn er øverst). Det du kan gjøre er å jobbe med selvbildet, de som tror de ser bra ut ser bedre ut. Anonymkode: 0af04...975 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle ønsker vel å bli behandlet bedre, pene mennesker har fordeler, bevist gjennom forskning. Det kunne vært verre, du kunne vært en stygg mann med utenlandsk bakgrunn, de er nederst på rangstigen. (Pene menn er øverst). Det du kan gjøre er å jobbe med selvbildet, de som tror de ser bra ut ser bedre ut. Anonymkode: 0af04...975 Ingenting galt med selvbildet mitt. Jeg er klar over at jeg ikke er pen, og at jeg har andre verdifulle kvaliteter. Anonymkode: fcc31...129 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Del Skrevet 25. januar Jeg er også en mindre pen kvinne og veier 15 kg for mye, men har ikke din opplevelse. Jeg fikk de karakterene jeg fortjente, jeg har fått alle jobber jeg har søkt på og har også fått tilbud fra flere headhunters og jeg jobber som CFO i en stor privat bedrift. Jeg er ikke hun som får masse oppmerksomhet på byen, men jeg gar alltid fått de mennene jeg har vært interessert i og nå har jeg verdens beste mann og barn. Trenger jeg støtte eller hjelp har jeg ett stort nettverk som stiller opp alltid, og det samme gjør jeg for andre. Jeg er ikke pen, men smiler alltid og får høre at jeg er behagelig å omgås så personligheten er viktig i mitt tilfelle. Anonymkode: 2c198...a7a 14 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. januar #5 Del Skrevet 25. januar Ja, det er kjipt. Men pene damer påstår ihvertfall at de blir plaget av uønsket oppmerksomhet. Hvorfor de da ikke kan gjøre seg bittelitt styggere, det vet jeg ikke. Kanskje de prøver, men penheten bare skinner igjennom likevel? 🤔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Del Skrevet 25. januar Jeg opplever det samme. Livet er i evig oppoverbakke. Anonymkode: 01e7a...b28 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar Pringle skrev (7 minutter siden): Ja, det er kjipt. Men pene damer påstår ihvertfall at de blir plaget av uønsket oppmerksomhet. Hvorfor de da ikke kan gjøre seg bittelitt styggere, det vet jeg ikke. Kanskje de prøver, men penheten bare skinner igjennom likevel? 🤔 Eller at fordelene ved å være pen oppveier ubehageligheten ved å motta uønsket oppmerksomhet. Anonymkode: fcc31...129 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. januar #8 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller at fordelene ved å være pen oppveier ubehageligheten ved å motta uønsket oppmerksomhet. Anonymkode: fcc31...129 Ja, jeg tror også det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Del Skrevet 25. januar Er i samme båt. Har heldigvis klart å kare til meg en jobb jeg liker, og jeg liker meg selv, bortsett fra utseendet. Menn har jeg gitt opp for lengst, de vet ikke engang at sånne kvinner som meg eksiterer, for de ser bare de damene de synes er pene. Når jeg ser pene damer klage over for mye oppmerksomhet, så tenker jeg at det er litt som når millionærer klager over at de har så mye penger at de ikke klarer å bruke alt. Et luksusproblem, som vi som ikke er i den heldige situasjonen hadde gitt mye for å få oppleve bare en dag eller to. Anonymkode: b3f97...7cc 5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #10 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er også en mindre pen kvinne og veier 15 kg for mye, men har ikke din opplevelse. Jeg fikk de karakterene jeg fortjente, jeg har fått alle jobber jeg har søkt på og har også fått tilbud fra flere headhunters og jeg jobber som CFO i en stor privat bedrift. Jeg er ikke hun som får masse oppmerksomhet på byen, men jeg gar alltid fått de mennene jeg har vært interessert i og nå har jeg verdens beste mann og barn. Trenger jeg støtte eller hjelp har jeg ett stort nettverk som stiller opp alltid, og det samme gjør jeg for andre. Jeg er ikke pen, men smiler alltid og får høre at jeg er behagelig å omgås så personligheten er viktig i mitt tilfelle. Anonymkode: 2c198...a7a Nøyaktig samme opplevelse som deg! Bare ikke CFO (enda, hehe) Anonymkode: 79e39...d71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nøyaktig samme opplevelse som deg! Bare ikke CFO (enda, hehe) Anonymkode: 79e39...d71 Har du klart å få alle mennene du ville, hele livet, så er du ikke STYGG. Jeg kjenner flere damer som mener de er "mindre pene" som 8-9 på "utseendeskala". Anonymkode: fcc31...129 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er i samme båt. Har heldigvis klart å kare til meg en jobb jeg liker, og jeg liker meg selv, bortsett fra utseendet. Menn har jeg gitt opp for lengst, de vet ikke engang at sånne kvinner som meg eksiterer, for de ser bare de damene de synes er pene. Når jeg ser pene damer klage over for mye oppmerksomhet, så tenker jeg at det er litt som når millionærer klager over at de har så mye penger at de ikke klarer å bruke alt. Et luksusproblem, som vi som ikke er i den heldige situasjonen hadde gitt mye for å få oppleve bare en dag eller to. Anonymkode: b3f97...7cc Nei, jeg forstår at uønsket oppmerksomhet kan være plagsomt, skremmende og leit. Det skjønner jeg. Anonymkode: fcc31...129 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar Jeg er en typisk «pen» jente og kan si at det er sykt store fordeler. Jeg bestemmer selv hvordan jeg vil bli behandlet: Posete klær uten sminke= usynlig, ingen fordeler Kule klær med sminke= masse oppmerksomhet og fordeler Jeg har ingen grunn til å klage. PS. Var veldig «stygg» før jeg bikket 25, så har vært på begge sider. Anonymkode: c497d...52a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar Samme erfaring her. Også med karakterer (i gym). Blir forbigått i alle slags situasjoner hvor pene har en fordel. Gutter måtte ha svært høy promille for å vurdere meg på byen. Hele barne og u.skolen var det vanlig at gutter grein på nesen om de måtte gjøre en aktivitet med meg. Jeg har en normal kropp, men ufordelaktig utseende i ansiktet, samt briller som forvrenger mer...kan ikke bruke linser av div plager. Jeg forsøker forsone meg med at jeg rett og slett er for stygg til at noen kan bli forelsket. Anonymkode: 4255b...8a5 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #15 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg forstår at uønsket oppmerksomhet kan være plagsomt, skremmende og leit. Det skjønner jeg. Anonymkode: fcc31...129 Mens for meg hadde det vært uendelig mye bedre å faktisk bli sett på en positiv måte. Tenk å oppleve at noen synes jeg er fin, at noen har lyst på meg eller til og med ble forelsket i meg. Tenk å bli sett på den måten, i stedet for å bare være synlig for latterliggjøring og mobbing. Av pest eller kolera, så velger jeg glatt å være pen og få oppmerksomhet, og oppleve kjærlighet. Det må føles aldeles fantastisk. Anonymkode: b3f97...7cc 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #16 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mens for meg hadde det vært uendelig mye bedre å faktisk bli sett på en positiv måte. Tenk å oppleve at noen synes jeg er fin, at noen har lyst på meg eller til og med ble forelsket i meg. Tenk å bli sett på den måten, i stedet for å bare være synlig for latterliggjøring og mobbing. Av pest eller kolera, så velger jeg glatt å være pen og få oppmerksomhet, og oppleve kjærlighet. Det må føles aldeles fantastisk. Anonymkode: b3f97...7cc Har samme ønske, men er en stygg middeladrende mann, ikke god nok for hverdagsbekjente eller fulle damer med ølbriller på Anonymkode: 0af04...975 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #17 Del Skrevet 26. januar Ja, vi stygge sliter mer enn de som har et bra utseende. Jeg er en mann som er både stygg og har ekstremt dårlig selvfølelse. Forferdelig kombinasjon. Får ikke ny jobb fordi kvinnene som intervjuer meg er iverfladiske og dømmer meg på bakgrunn av selvfølelsen min og ikke egne vurderinger av mine evner. Anonymkode: 092d0...4ac 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #18 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 10.43): Jeg er en typisk «pen» jente og kan si at det er sykt store fordeler. Jeg bestemmer selv hvordan jeg vil bli behandlet: Posete klær uten sminke= usynlig, ingen fordeler Kule klær med sminke= masse oppmerksomhet og fordeler Jeg har ingen grunn til å klage. PS. Var veldig «stygg» før jeg bikket 25, så har vært på begge sider. Anonymkode: c497d...52a Om jeg går med posete klær, uten sminke og hette får jeg fortsatt oppmerksomhet og fordeler. Men om jeg bare fikser meg bitte litt som normale mennesker får jeh masse fordeler. Enten man vil eller ikke Anonymkode: b33bb...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #19 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 10.12): Jeg er en såkalt mindre pen/stygg kvinne, og har hele livet merket stooor forskjell i hvordan jeg blir behandlet kontra hvordan pene jenter/damer blir behandlet. Jeg har opplevd alt fra å bli forbigått ved ansettelser, dårligere karakterer på skolen enn prestasjonen (uten forklaring på hvordan karakteren var dårlig, endret to hakk opp etter klage), latterliggjøring fra menn og damer, manglende vilje til å hjelpe og mennesker som behandlet meg som luft. Jeg skulle ha gitt mye for å oppleve hvordan det er å være en vakker kvinne bare for et par dager. Det må være deilig. Jeg ser at mine penere venninner har alle dører åpne for dem, de får hjelp uten å spørre, blir dyttet frem på karrierestigen og så videre. Kjipe greier. Anonymkode: fcc31...129 Hehe. Jeg var en pen kvinne, men greien med å være pen kvinne er at du er nødt til å ha god selvtillit og erfaring ikke minst. Ellers blir du spist levende. Lett, tenker du, men det er ikke der når det står frådende folk rundt deg klar til å angripe deg med en gang du skulle ønske å ha godet ditt som pen kvinne for deg selv. Det er forventet at man skal ‘dele’ det med andre, om du skjønner. Hvis du er intelligent i tillegg oh my god, beware. Anonymkode: 211c5...7b0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 26. januar #20 Del Skrevet 26. januar Forskning viser at du til en viss grad har rett. Samtidig nytter det ikke gå rundt å skylde på dette. Å ta ansvar for seg selv er veien opp og frem i livet, og til syvende og sist den eneste veien. Stygg eller pen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå