Gå til innhold

Funnet larver i alt av tørrvarer!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud folk er så hysteriske. Det er melbillelarver. Vi fikk det i en 25 kg sekk med ris og en med havregryn. Bare plukker ut de vi ser, og så spiser vi det. Alt dør når man varnebehandler det uansett, og vi spiser både melbillelarver og sirisser til vanlig. De er næringsrike og smaker minimalt. 

Serverer det ikke til gjester uten å sjekke om de bryr seg først. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3f936...2b7

vil heller si at dem du kaller hysteriske er normale, og at du er i totalt andre enden av skalaen. Noen må vel være der også.

Anonymkode: dc199...6ae

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

vil heller si at dem du kaller hysteriske er normale, og at du er i totalt andre enden av skalaen. Noen må vel være der også.

Anonymkode: dc199...6ae

Haha Sant det! Dette er den sprøe enden vel å merke.. gnaske i seg biller som om det var godter. Ieuuuw

Anonymkode: 0d645...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Herregud folk er så hysteriske. Det er melbillelarver. Vi fikk det i en 25 kg sekk med ris og en med havregryn. Bare plukker ut de vi ser, og så spiser vi det. Alt dør når man varnebehandler det uansett, og vi spiser både melbillelarver og sirisser til vanlig. De er næringsrike og smaker minimalt. 

Serverer det ikke til gjester uten å sjekke om de bryr seg først. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3f936...2b7

😂😂

Anonymkode: 4a0a7...2cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en god grunn til å tilatte megselv å kjøpe organiseringsbokser for tørr maten 😅🤢 Tenkte alltid det er fint med unødvendig

Anonymkode: 8d9ae...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Endelig en god grunn til å tilatte megselv å kjøpe organiseringsbokser for tørr maten 😅🤢 Tenkte alltid det er fint med unødvendig

Anonymkode: 8d9ae...c03

Jeg siterer meg selv fra en annen tråd for å vise hvorfor det ikke er unødvendig 😀 :

Som tidligere sagt i tråden har jeg tørrvarer i beholdere, og forrige uke fikk jeg bekreftet hvorfor det var fornuftig.

Jeg helte mel over i en beholder, og satte den på hylla.
En liten uke etterpå så jeg en møll som flakset inne i beholderen.  (Denne møllen kom altså inn via melet, og det ville jeg ikke sett før jeg åpnet posen om jeg bare hadde lukket posen med poseklips)

Siden melet var i boks var det veldig enkelt å bare ta med beholderen ut, tømme den i en matavfallspose, vaske boksen grundig, og fylle den opp igjen.
Det var ingen fare for spredning siden den ikke hadde hatt kontakt med andre matvarer.  

Det var første gangen jeg har opplevd å få melmøll inn i huset, men hvis det ikke er siste gangen vet jeg i alle fall at jeg vil oppdage det raskt 

Anonymkode: 0ebf4...f89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...