AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Del Skrevet 24. januar 2024 Samboeren min og jeg ønsker oss ekstremt mye å få til å få barn. Vi har vært gjennom en veldig psykisk vond spontanabort, men nå er vi klare for å begynne prøvingen igjen. Jeg har nylig lest en artikkel, hvor en studie pekte på at det var 40% større sjanse for å bli gravid med tvillinger, hvis du tar forlat mens du prøver å bli gravid. Jeg syntes det høres usannsynlig ut, men jeg spør allikevel: Dere som har fått tvillinger, tok dere forlat samtidig som dere prøvde å bli gravide? Anonymkode: 985d7...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samboeren min og jeg ønsker oss ekstremt mye å få til å få barn. Vi har vært gjennom en veldig psykisk vond spontanabort, men nå er vi klare for å begynne prøvingen igjen. Jeg har nylig lest en artikkel, hvor en studie pekte på at det var 40% større sjanse for å bli gravid med tvillinger, hvis du tar forlat mens du prøver å bli gravid. Jeg syntes det høres usannsynlig ut, men jeg spør allikevel: Dere som har fått tvillinger, tok dere forlat samtidig som dere prøvde å bli gravide? Anonymkode: 985d7...e66 Folat. Det er anbefalt å ta folat mens man prøver, og mens man er gravid. 40% større sjanse for tvillinger hørtes litt usannsynlig ut, jeg kjenner faktisk ingen som har fått tvillinger🤔 Anonymkode: 037bd...32b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Del Skrevet 24. januar 2024 Det er selvfølgelig tull. Man skal uansett ta folat når man prøver å bli gravid/har blitt gravid. Det forebygger ryggmargsbrokk hos foster. Om man hadde fått tvillinger av det, hadde nok de aller fleste hatt tvillinger. Hvilken kilde er dette? Anonymkode: a7f3a...ecb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Del Skrevet 24. januar 2024 Mener du folat? Alle som planlegger å bli gravid, eller er gravid i 1.trimester, anbefales å ta folat for å forebygge ryggmargsbrokk. Det har ingen sammenheng med å få tvillinger. Jeg tok folat, fikk ett barn. Anonymkode: 9fa60...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Del Skrevet 24. januar 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du folat? Alle som planlegger å bli gravid, eller er gravid i 1.trimester, anbefales å ta folat for å forebygge ryggmargsbrokk. Det har ingen sammenheng med å få tvillinger. Jeg tok folat, fikk ett barn. Anonymkode: 9fa60...cfe Dette. Anonymkode: 2a303...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Del Skrevet 24. januar 2024 Så og si alle gravide og prøvende i Norge tar folat og statistikken er ikke at 40 % av oss får tvillinger. Anonymkode: 49ed7...02b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Del Skrevet 24. januar 2024 100% feil... Det er anbefalt å begynne å ta folat 3 mnd før man begynner å prøve.. så vil tro det hadde vært fryktelig mange som fikk tvillinger om dette stemte. Anonymkode: 44b6c...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråla Skrevet 24. januar 2024 #8 Del Skrevet 24. januar 2024 Det var visst en eller anna studie som viste at kvinner som tar folat før de blir gravid har en 40% større sjanse for å få tvillinger. Det betyr ikke at de har en 40% sjanse å få tvillinger. Vanligvis har man en 1,5% sjanse for å få tvillinger, 40% større sjanse vil da si 2,1%. Så fortsatt ganske liten. Om den studien er stor nok til å kunne stole på vet jeg ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg tok folat en måned før jeg ble gravid, men viste seg å være kjemisk graviditet. Neste syklus ble jeg gravid med eneggede tvillinger, men dessverre mistet i MA. Da har jeg gått på folat i 2 måneder, tviler at det er derfor. Sannsynelighet for å få tvillinger er svært liten. Anonymkode: e20f4...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå