Gå til innhold

Noen som kan koreansk her på KG?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått dilla på koreanske serier for tiden og har sett 5-6 stykker i det siste. Det er litt artig at jeg begynner å kjenne igjen noe av det som blir sagt - helt enkle ord. 

Det er ett ord de ofte sier som jeg tror betyr "ok" eller "greit" eller noe i den retning, og da sier de noe som høres ut som "kré", men jeg aner ikke hvordan noenting skrives så jeg finner det ikke igjen på oversetteren til google. 

Noen som vet hva jeg mener med det ordet?

Og, er det vanskelig å lære seg koreansk? Jeg har lyst til å lære å lese koreansk først og fremst, jeg tror neppe jeg noen gang får bruk for å kunne snakke koreansk. 

Anonymkode: 9c084...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Duolingo er bra for å lære språk :)

Anonymkode: ef7df...012

Ja, jeg bruker Duolingo. Har bare prøvd meg i tre dager så det er ikke så mye jeg har fått med meg enda. Driver og lærer vokaler nå, og til å begynne med var det enkelt og gøy, men så kom det plutselig ord som hørtes helt likt ut, men så forskjellige ut så jeg fikk feil igjen og igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kure», ja.. betyr «det er sant» eller bekreftende ja som du sier. Jeg kan også flere strofer, men har aldri lært meg hangul (alfabetet). Så er det jo alle glosene.. uansett krevende å lære et språk i voksen alder, men det er jo mulig om man er motivert. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F84 skrev (13 minutter siden):

«Kure», ja.. betyr «det er sant» eller bekreftende ja som du sier. Jeg kan også flere strofer, men har aldri lært meg hangul (alfabetet). Så er det jo alle glosene.. uansett krevende å lære et språk i voksen alder, men det er jo mulig om man er motivert. Lykke til! 

Tusen takk for svar. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google oversetter er ikke så greit å bruke til å oversette koreansk?

Jeg skrev inn ordet "kure", men google mente at det betydde "kure" på norsk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg kan flytende koreansk og har studert på egenhånd😊 trenger du hjelp med andre ord?? Kureyo 그래. Kan brukes til å bekrefte ting , og å spørre bekrefte ting: 그래? Men da hører du forskjell på måten det sies på😁

Anonymkode: 74148...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, tusen takk det hadde vært hyggelig med hjelp. 

Jeg startet i Duolingo, men det skled litt ut allerede på level 1. Alle tegnene og alle lydene som hørtes likt ut. 

Er det sånn at G høres litt ut som K? (eller var det omvendt?)

Liker du også å se på koreanske serier? "Crashlanding on you" var så søt og dånbar som Netflix har skrevet. Og "Patchinko" på AppleTV, det hadde vært artig å kunne koreansk for å høre forskjellen på japansk og koreansk i den serien. 

Så når de sier "kyreo" så høres det ut som "kre" - er det for at noen av bokstavene blir trukket sammen? Syns jeg husker det på Duolingo - at det kunne stå f.eks "gye" og så sa de "ke" f.eks. (husker ikke det ekstakte utrykket)

Når du sier at det høres forskjellig ut som bekreftende og spørrende så blir det litt som vi gjør det også? Og fransk har vel også sånn, de sier en setning og så kommer det an på hvordan man sier det som avgjør om det blir nektende, bekreftende eller spørrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...