AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Del Skrevet 24. januar 2024 Er litt stressa nå.. Vi har stått på venteliste til IVF offentlig siden før jul. Vi fikk beskjed om at vi kunne belage oss på å sette i gang rett over sommeren. Plutselig ringer de i dag og sier at vi kan begynne på syklusen i februar, om rett under 4 uker. Jeg snuser fortsatt, men spiser sunt og drikker minimalt. Hadde dere tatt sjansen på forsøk så tidlig etter snusslutt? Jeg leste at det tar 100 dager for å få et egg uten spor av alkohol, nikotin osv. Anonymkode: c71dc...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frukthage Skrevet 24. januar 2024 #2 Del Skrevet 24. januar 2024 Absolutt, det ville jeg ikke hatt problemer med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Del Skrevet 24. januar 2024 Absolutt 👍 Kjør på. Anonymkode: 96984...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Del Skrevet 24. januar 2024 Aldri hørt dette med antall dager uten spor av diverse. Folk drikker jo uten å ane at de er gravide. Anonymkode: 053d2...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Del Skrevet 24. januar 2024 Ja, snus før svangerskap har ikke noe å si. Det er jo helt vanlig å snuse fast for så å slutte når man finner ut man er gravid. Anonymkode: a6b8c...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Del Skrevet 24. januar 2024 Tusen takk for svar, litt mindre stressa nå.. Tror jeg har sett for mye på amerikansk forskning og dokumentarer. Der skal man helst leve som en helseguru i 100 dager for å få de beste embryoene uten spor av tobakk, alkohol, sukker osv.. Anonymkode: c71dc...9ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Del Skrevet 24. januar 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar, litt mindre stressa nå.. Tror jeg har sett for mye på amerikansk forskning og dokumentarer. Der skal man helst leve som en helseguru i 100 dager for å få de beste embryoene uten spor av tobakk, alkohol, sukker osv.. Anonymkode: c71dc...9ce Jeg ville ikke forholdt meg så mye til amerikansk forskning, helt ærlig. Det er mye der som ikke stemmer eller passer til virkeligheten vi lever i, spesielt rundt mat, helse og kosthold. De har for eksempel en helt annen mattrygghet enn vi har i Norge. Anonymkode: 053d2...9f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk for svar, litt mindre stressa nå.. Tror jeg har sett for mye på amerikansk forskning og dokumentarer. Der skal man helst leve som en helseguru i 100 dager for å få de beste embryoene uten spor av tobakk, alkohol, sukker osv.. Anonymkode: c71dc...9ce Ta å legg fra deg amerikansk forskning og dokumentarer... Mesteparten der kan ikke overføres til norskt kosthold eller råd og anbefalinger. Du kommer til å bli sprø om du skal fortsette å lese der gjennom prøveprosess og graviditet. Forhold deg til norske råd og helsemyndigheter Anonymkode: 96984...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 25. januar 2024 #9 Del Skrevet 25. januar 2024 Kan du droppe snus nå og vente en syklus i tillegg, slik at du har 8 uker uten? Det ville jeg gjort. Fordi jo, snus (og alt annet vi inntar) påvirker faktisk eggkvaliteten. Jeg er overrasket at du ikke fikk anbefalingen å slutte i utredningssamtalen hos oss ble det tatt opp hver gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Del Skrevet 25. januar 2024 HeleneHS skrev (11 minutter siden): Kan du droppe snus nå og vente en syklus i tillegg, slik at du har 8 uker uten? Det ville jeg gjort. Fordi jo, snus (og alt annet vi inntar) påvirker faktisk eggkvaliteten. Jeg er overrasket at du ikke fikk anbefalingen å slutte i utredningssamtalen hos oss ble det tatt opp hver gang! De (og jeg) sa jeg skulle slutte i samtalen, men da var det jo egentlig 12 mnd til uttak.. Hvis vi takker nei nå går vi tilbake til ventekøen, så er veldig usikker. Ble også usikker på ting de sa - de sa at under stimulering skulle man ikke drikke mer enn 2-3 glass vin i uka maks, og ingenting fra innsett. Trodde man skulle være helt avholden? Anonymkode: c71dc...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 25. januar 2024 #11 Del Skrevet 25. januar 2024 44 minutter siden, AnonymBruker said: De (og jeg) sa jeg skulle slutte i samtalen, men da var det jo egentlig 12 mnd til uttak.. Hvis vi takker nei nå går vi tilbake til ventekøen, så er veldig usikker. Ble også usikker på ting de sa - de sa at under stimulering skulle man ikke drikke mer enn 2-3 glass vin i uka maks, og ingenting fra innsett. Trodde man skulle være helt avholden? Anonymkode: c71dc...9ce Det er du som bestemmer, men anbefalingen å slutte var vel ment som tiltak for å forbedre eggkvaliteten i forkant av uttak. Vanligvis har du noen måneder "frist" for oppstart, er du sikker på at du ikke kan vente 1mnd før du mister plass i køen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Del Skrevet 25. januar 2024 HeleneHS skrev (1 time siden): Det er du som bestemmer, men anbefalingen å slutte var vel ment som tiltak for å forbedre eggkvaliteten i forkant av uttak. Vanligvis har du noen måneder "frist" for oppstart, er du sikker på at du ikke kan vente 1mnd før du mister plass i køen? Ja, vi fikk en dato for oppmøte pga avlysning, hvis ikke må vi tilbake til ordinær venteliste. Vi har stått på en liste for de som kan møte opp tidligere (etter oppfordring fra sykepleier). Men hadde ikke forventet det skulle være noen uker etter vi sendte henvisning 😅 Anonymkode: c71dc...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirenas Skrevet 25. januar 2024 #13 Del Skrevet 25. januar 2024 Ville ikke tenkt på den snusen. Kjør på, alternativt så er du tilbake i køen og får ikke mulighet før etter sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå