Gå til innhold

Kompis av sønnen min lukter

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er omsorgssvikt og skal meldes til barnevernet! 
En foreldre skal sørge for god hygiene og rene klær til barnet sitt. Det finnes ingen unnskyldning for å ikke dekke dette. 
Jeg føler avsky når jeg leser om voksne mennesker som lar barn leve under omsorgssvikt fordi dem selv er konfliktsky. 

Anonymkode: 1537e...5e1

Skjerp deg! Ts spør om råd og vil hjelpe. Ta avskyen med deg et annet sted. 

Anonymkode: 085f8...db9

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg var et slikt barn. Jeg pussa tennene maks en gang i måneden og dusja nok like sjeldent hvis ikke sjeldnere. Klærne brukte jeg til de var synlig møkkete, så hvis jeg ikke sølte på meg fantes det ikke grenser for hvor mange ganger jeg brukte en genser. Undertøyet er et kapittel for seg selv jeg ikke vil gå inn på i detalj og sokkene kunne nesten stå av seg selv. Jeg luktet nok ganske ille til tider. Jeg hadde aldri lært om personlig hygiene og viste ikke viktigheten av dette. Jeg hadde tannbørste men syntes det var så kjedelig, så brukte den bare nå og da. Ene melketannen var så ødelagt at den gikk i oppløsning før den falt ut. Allikevel var det ingen som sa noe, ikke tannlegen, skolen, foreldre eller de i klassen.....for venner hadde jeg lite av, noe jeg nå skjønner godt som voksen.

Begynte først å lære meg dette da jeg var 16 og plutselig satt i en forsamling og merket mine egen lukt. Like etter var jeg på en helgtur hvor jeg så alle de andre stå i kø for å dusje. Da begynte jeg å legge sammen en pluss en...

Som voksen sulle jeg ønske at noen hadde gjort noe. Både fordi jeg i ettertid er flau over dette, men fordi det preget barndommen min med at jeg ble holdt mye utenfor. Tennene mine ble også enormt ødelagt (har fått dekket deler av reparasjonene). Men aller viktigst fordi jeg ikke hadde det bra hjemme, jeg ble psykisk ødelagt av pappa og var konstant redd. Jeg har aldri som barn vist hvordan det er å komme hjem til et varmt hjem jeg føler meg trygg og elsket.

Ta i det minste en samtale med skolen til kameraten til sønnen din. Kanskje er det mer små ting og dette gjør at de undersøker ting videre. 

Anonymkode: 34bd3...907

Denne kunne jeg kjenne meg litt igjen i. Dessverre. 

Jeg kunne bruke samme truse en uke eller to i strekk.. Gikk med barnemarksmitte gjennom omtrent hele barneskolen. Jeg husker hvor grusomt det var, men jeg hadde ingen å be om hjelp fra. Å si noe til mine foresatte var liksom aldri noe poeng. Det er som om de ikke var der, bortsett fra at pappa var sint og voldelig med evne mellomrom. 

Anonymkode: ed694...3b5

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sønnen min på 9 år har en kompis som støtt og stadig blir med hjem til oss. Kompisen er verdens herligste gutt. Takknemlig, morsom og snill. Men, så er det et problem.... Han lukter veldig!! 

Både klærne, munnen og kroppen gir fra seg en utrolig ubehagelig lukt. Etter han har dratt må vi lufte i flere timer etterpå og i går slang jeg gutten min i dusjen da han også luktet etter å ha vært sammen med kompisen noen timer. 

Jeg spurte sønnen min hva han tenker og han hadde visst spurt kompisen om han pusset tennene. 🙈 Da hadde han sagt at han aldri pleide å pusse tennene. Han likte det visst ikke. Sønnen min syns han lukter, men han bryr seg ikke så veldig da de har det veldig morsomt sammen. Det er mest oss andre i familien som reagerer. (Mannen min, datteren min og min andre sønn).

Jeg vet at familien til kompisen sliter litt. Moren er alene og har både fibromyalgi, ryggsmerter og nakkesmerter etter en ulykke. De bor i en veldig liten leilighet og sønnen min får ikke lov til besøke dem pga det. Moren er veldig hyggelig og jeg har snakket med henne flere ganger. Hun er utrolig takknemlig for at sønnen hennes ofte er hos oss.

Hva tenker andre om dette? Er dette noe jeg skal si ifra om? Eller høre med læreren dems om de reagerer? Veldig usikker da jeg er utrolig konfliktsky og ønsker ikke skape problemer hos andre om det egentlig bare er bagateller. 

Anonymkode: b3b88...15f

Huffda. Så trist for gutten. Han merker selvsagt ikke dette selv fordi han er vant til lukta. Problemet er at jo eldre de blir jo vanskeligere blir det for gutten å opprettholde gode vennskap pga lukt. De vil etterhvert trekke seg unna han. 

Mitt beste råd er å varsle kontaktlærer. Skolen er uansett klar over problemet da de møter gutten hver dag. Så kan de vurderer å ta en prat med mor. På den måten slipper man at andre instanser blir involvert. Kanskje trenger mor bare en liten vekker.

Anonymkode: 19cca...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...