Thanos Skrevet 31. januar #101 Del Skrevet 31. januar jabx skrev (På 28.1.2024 den 8.20): Igjen, du snakker om noe annet enn jeg gjør. Trump har uttalt direkte at han ønsker å trekke USA ut av NATO. Han gjør det for å skremme Nato landene til å bidra mer. Stoltenberg selv bekreftet dette. Dessuten skal han slite med å bare trekke USA ut, ettersom det trengs et kraftig flertall i kongressen. Er det noe med vettet i behold som tror at USA vil ut av en gigantisk forsvarsallianse nå som både Kina, Russland og midtøsten er på randen av krig med dem? De trenger all hjelp og støtte de kan få. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 31. januar #102 Del Skrevet 31. januar 39 minutter siden, Thanos said: Han gjør det for å skremme Nato landene til å bidra mer. Stoltenberg selv bekreftet dette. Dessuten skal han slite med å bare trekke USA ut, ettersom det trengs et kraftig flertall i kongressen. Er det noe med vettet i behold som tror at USA vil ut av en gigantisk forsvarsallianse nå som både Kina, Russland og midtøsten er på randen av krig med dem? De trenger all hjelp og støtte de kan få. Ja, for det har dem hørt på NRK 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 31. januar #103 Del Skrevet 31. januar Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer, hetsende ytringer, brudd på regelen om opphavsrett og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 1. februar #104 Del Skrevet 1. februar Thanos skrev (15 timer siden): Er det noe med vettet i behold som tror at USA vil ut av en gigantisk forsvarsallianse nå som både Kina, Russland og midtøsten er på randen av krig med dem? De trenger all hjelp og støtte de kan få. Ikke bare det, men dersom USA ikke skulle trå til i tilfelle art 5 blir brukt kan de jo glemme å noen gang bli tatt seriøs som alliansepartner. Og Nato er jo ikke eneste allianse USA er medlem av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerva Skrevet 1. februar #105 Del Skrevet 1. februar Dumt å tro at det aldri kan bli krig, men det kommer ingen å skyter utenfor døra di i morra. I dag finnes det satelitter og annet overvåkningsutstyr som ville advart oss om økt aktivitet ved grensene. Mye logistikk som skal til før en invasjon! Så litt tid til å skaffe nødvendigheter har vi nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 4. februar #106 Del Skrevet 4. februar On 2/1/2024 at 3:13 PM, Djerva said: Dumt å tro at det aldri kan bli krig, men det kommer ingen å skyter utenfor døra di i morra. I dag finnes det satelitter og annet overvåkningsutstyr som ville advart oss om økt aktivitet ved grensene. Mye logistikk som skal til før en invasjon! Så litt tid til å skaffe nødvendigheter har vi nok. Ikke vær så sikker på det. Hvis Russland skulle invadere Norge, tror jeg de hadde fortsatt med det de allerede gjør. «Hasebit-angrep» der de biter litt etter litt i Nord. Allerede på 2000-tallet provoserte de med å fly litt for nært, litt for ofte osv osv. jeg tror de lett kan karre til deg litt etter litt i Nord. Lamme elektriske, vannforsyning, hacke ditt og datt, sørge for at en liten styrke her og en liten styrke der tar seg inn. Og I Nord; Det er de områdene de ønsker seg tross alt. De kommer jo ikke til kjøre tanks opp Karl Johan mens de roper at de skal starte 3. verdenskrig… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 4. februar #107 Del Skrevet 4. februar Norge har en egen avtale med USA uavhengig av Nato. Tror vi er ganske greit beskyttet av både Nato og USA omså USA trekker seg fra Nato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 5. februar #108 Del Skrevet 5. februar Sirisiri10 skrev (På 4.2.2024 den 14.15): Norge har en egen avtale med USA uavhengig av Nato. Tror vi er ganske greit beskyttet av både Nato og USA omså USA trekker seg fra Nato. Men spørsmålet er om USA vil hjelpe oss lille Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 6. februar Forfatter #109 Del Skrevet 6. februar Thanos skrev (På 31.1.2024 den 16.26): Er det noe med vettet i behold som tror at USA vil ut av en gigantisk forsvarsallianse nå som både Kina, Russland og midtøsten er på randen av krig med dem? De trenger all hjelp og støtte de kan få. Du mener seriøst at USA trenger en forsvarsallianse fordi Russland, Kina og landene i Midt-Østen truer med å angripe USA? Eller mener du at USA trenger en angrepsallianse? For det er vel som angrepspakt Nato har fungert som i praksis? Som da Norge bombet Libya i Natos navn, på forespørsel fra USA? Snedig for USA å kunne sende håndtlangere til å utføre drapene for seg. Eller forsvarsallianse, som noen kaller det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 6. februar #110 Del Skrevet 6. februar Jeg tror Putin er en drittsekk, men samtidig såpass smart at han gikk inn i ett av Europas fattigste land som tidligere var del av Sovjetunionen. Hvorfor skulle han ville ha makt i Skandinavia og Vest-Europa som blir en krig mot NATO han taper? Er mer bekymret for Ungarn eller Polen hvis han til slutt erobrer Ukraina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 6. februar #111 Del Skrevet 6. februar Luksusbia skrev (1 time siden): Jeg tror Putin er en drittsekk, men samtidig såpass smart at han gikk inn i ett av Europas fattigste land som tidligere var del av Sovjetunionen. Hvorfor skulle han ville ha makt i Skandinavia og Vest-Europa som blir en krig mot NATO han taper? Er mer bekymret for Ungarn eller Polen hvis han til slutt erobrer Ukraina. Du vet at Polen og Ungarn er medlemmer i NATO? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 6. februar #112 Del Skrevet 6. februar lady90 skrev (16 minutter siden): Du vet at Polen og Ungarn er medlemmer i NATO? Ja, men tror han likevel ville gått til krig der enn i Skandinavia. I hvert fall hvis Trump blir valgt på nytt, og sier igjennat han vil ut av nato, og bruke penger på befolkningen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 6. februar #113 Del Skrevet 6. februar https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Q7GO2x/nato-topp-rob-bauer-vil-forberede-folk-krig-er-en-mulig-hendelse Enda en på toppen som advarer oss om mulig krig. Jeg blir litt småstressa jeg 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 6. februar #114 Del Skrevet 6. februar Jeg blir redd jeg😩 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 6. februar #115 Del Skrevet 6. februar Danseskjørt skrev (1 time siden): Jeg blir redd jeg😩 Jeg også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Random84 Skrevet 6. februar #116 Del Skrevet 6. februar Lonehill skrev (På 21.1.2024 den 23.41): Ifølge forsvarsministre og forsvarssjefer i flere vestlige land må vi alle nå forberede oss på krig. Krigen er på vei, også til Norge, skal vi tro de som har greie på det. Hva har du gjort for å forberede deg på at krigen kommer? Hamstre toalettpapir. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 6. februar #117 Del Skrevet 6. februar Stoltskeiv skrev (40 minutter siden): Jeg også Huff ja.Jeg også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 6. februar #118 Del Skrevet 6. februar (endret) Orker ikke stresse over noe man ikke får gjort noe med. Men har alltid ett lager med forskjellig sånn at jeg og samboer klarer oss i noen år med mat å div uten å være avhengig av andre. Har preppet i snart 20 år. Har også ordnet med en plass å være der mam kan være i fred. Endret 6. februar av Lillemy_87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 7. februar #119 Del Skrevet 7. februar Stoltskeiv skrev (På 5.2.2024 den 21.11): Men spørsmålet er om USA vil hjelpe oss lille Norge Det har man selvfølgelig ingen garanti for, men stor sannsynlighet at de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 7. februar #120 Del Skrevet 7. februar Lurer på hvor patriotiske Nordmenn EGENTLIG er når det kommer til stykke. Ser i UK nå,så er det stor debatt ettersom en forsvars general eller noe sån har foreslått at Engelsk ungdom bør verve seg,eller bli tvunget vervet til det Engelske forsvaret. Det har i etterkant oppstått stor motstand mot dette i sosiale medier. Mange har lagt ut video respons på Youtube,der de forteller at de overhodet ikke kommer til å la seg verve. De vil heller i fengsel. Argumentene går på at regjeringen hater de. De føler ingen tilhørighet til England lenger,og sviktet av eget land. Jeg tror vi lett kunne fått noe av det samme her i Norge,om det virkelig smalt. Nå vet ikke jeg hvor mange som har vært inne til førstegangstjeneste her inne,og som har kjent litt på det å være i forsvaret. Jeg er en av de som var inne i 99. Men har sett mange er patriotiske til et visst punkt. Det er liten vilje til å hjelpe andre Nordmenn,eller ha sympati for andre også her. Argumentasjonen går ut på det samme. Man føler seg sviktet av regjeringen. Tror Russland,Kina eller samme hvem hadde kunne spasert rett inn her i landet og overtatt uten problemer. USA hadde uansett ikke respondert på gjerne ukesvis. Våre naboer hadde raskt trukket seg tilbake. Det er rimelig rævva moral oover hele fjøla for tiden - Er hverfall mitt inntrykk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå