Helvegen Skrevet 21. januar 2024 #61 Del Skrevet 21. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du at det er maskulint å ha jobb og karriere? Er det som du prøver å si her? Anonymkode: 882d6...307 Kvinner er så heldige(uheldige?) at de kan velge, men for å svare på spørsmålet ditt, tja, kommer an på hvor mye fokus det tar opp kanskje. Ordet maskulinitet vil si «det å være maskulin». Maskulin er lånt fra fransk og avledet av det latinske mas som betyr «hankjønnsvesen». Ordet maskulin kan vise til: Egenskapen av å biologisk være en mann, det vil si av hankjønn Kjønnsrolle eller oppførsel som tradisjonelt blir forbundet med menn. Grammatisk hankjønn, maskulinum, en bøyningsklasse i språkvitenskapen av substantiv, adjektiv og pronomen. Hankjønnsord er ofte utledet av kjønnsrolleassosiasjoner. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp, for de ser ikke hva hjernen er for noe å tror på alt som bare er fantasi bokser for å beskrive noe vi ikke forstår enda eller som ble brukt som sosial kontroll. Anonymkode: d44a3...fc9 Dette ble litt for avansert for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #62 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres ut som dagens kvinner ikke vet hvordan man er "mannevisker" lengre. En feminin kvinne kan få en mann til å gjøre hva hun vil. En kunst som trolig vil forsvinne med vestens moderne feminisme. Anonymkode: f718a...09b Så kvinner skal drive med strategier for å få det som hun vil? Hun skal bruke list og re pedagog? Nei, takk. Hva skjedde med å være den man er og være likefrem? Anonymkode: 302e5...bc7 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #63 Del Skrevet 21. januar 2024 1 minutt siden, Helvegen said: Kvinner er så heldige(uheldige?) at de kan velge, men for å svare på spørsmålet ditt, tja, kommer an på hvor mye fokus det tar opp kanskje. Ordet maskulinitet vil si «det å være maskulin». Maskulin er lånt fra fransk og avledet av det latinske mas som betyr «hankjønnsvesen». Ordet maskulin kan vise til: Egenskapen av å biologisk være en mann, det vil si av hankjønn Kjønnsrolle eller oppførsel som tradisjonelt blir forbundet med menn. Grammatisk hankjønn, maskulinum, en bøyningsklasse i språkvitenskapen av substantiv, adjektiv og pronomen. Hankjønnsord er ofte utledet av kjønnsrolleassosiasjoner. Dette ble litt for avansert for meg. Og med andre ord så spørs hva man legger i ordet maskulin. Anonymkode: 882d6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #64 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor skal man smigre, flørte og innynde seg hos menn for å få sin soleklare rett? Det hadde jeg aldri giddet. Anonymkode: 85197...8db Sa jeg at du måtte det? Også er det jo uansett helt frivilig og forbli i en maskulin energi og kreve sin rett og plass. Men, du kan få din rett og plass helt uten og kreve noe. Det er velig enkelt, når du faktisk har begynt å bli feminin. Du, skal aldri gå på kompromiss med deg selv. Men, hva som er ditt utrykk, er en læringsprosess, spesielt her i Norge, for vi er ikke vant med å hedre det feminine! Det er liksom nesten et banne ord her i Norge. Men, det feminine er vakkert og sterkt! Det er roten til alt liv! Ingen mann kan skape liv, det kan vi og det er ekstremt kraftfullt! Vi sitter også med en enorm kunnskap, om vi lytter. Den sitter i kroppen vår, og kan fortelle oss så utrolig mye. Men, vi har ikke tilgang til dette, når vi prøver å leve i en maskulin energi. Anonymkode: b1248...d62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #65 Del Skrevet 21. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Oppdrag utført TS Anonymkode: 98b3e...f90 ??? Anonymkode: 882d6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #66 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så kvinner skal drive med strategier for å få det som hun vil? Hun skal bruke list og re pedagog? Nei, takk. Hva skjedde med å være den man er og være likefrem? Anonymkode: 302e5...bc7 Strategi er maskulint. Så, nei... Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #67 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sa ikke at de var ekte. Men, historier har alltid hatt en nytte for oss mennesker. De er et utrykk på det feminine. Og du finner mange utrykk av det feminine. Det har blitt brukt som både underholdning og læring. Tror det kan være fint for oss og faktisk finne tilbake til hva femininitet er. Femininitet er : Fruktbarhet/skaper kraft Sensualitet Kreativitet Livskraft Dyp kunnskap om livet, og mennesker Erotikk Kjærlighet Liv og død! Siden alle kvinner er forskjellige, finner du ikke en eksakt oppskrift. Du vil ha et annet feminint utrykk enn meg. Men, her er essensen for det feminine! Anonymkode: b1248...d62 Er glad du nevner alle kvinner er forskjellige, for det er det jeg syns er viktig å huske på og grunnen til at jeg setter ut ufemenine pigger. Det å overse realiteten for en fantasi blir usunnt og vanskelig å nå opp til og sørger for å gi et vrangforestillinger bilde på hva en person er for noe. Jeg er glad i fantasi, men ser at det ikke er rom for alle kvinner i foreksempel Afrodite, men de er fortsatt kvinner. For noen passer det for dem å være drømmende, romantiserende, kamme håret og nynne i måneskinn, utrykke sensuel energi, for noen som en oppvisning eller en slags rolle også. Preformative femeninity, som noen kalte det en gang på nett. Å det er fint og jeg vil gjøre det nå om jeg kunne, men sitter på gulvet lader mobilen og spiser potetgull 😅 Uansett, disse ganske normale egenskapene finns i de fleste kvinner og menn, men det er så mye press som ikke trenger å være der for hvordan det skal sees ut, for realiteten er ikke for alle så billedlig utført, selv om for noen er det det. En kvinne er kanskje sensuell, selv om det ikke er noe alle skal ha innsyn i. En del av oss er privat kun for noen å se, syns det blir dumt å si sånn er en kvinne, når det bare er noen kvinner som er sånn. Det er bare ting noen likte og tenkte, dette skal vi assosiere med drømmekvinne. Et ideal. Babler uten å føle jeg når et mål her, men håper det gir litt mening. Realiteten er mye roligere og kaotisk enn idealene vi setter. Det er også mye mer til oss enn alle har tilgang til. Å vi er ulike, å fortsatt kvinne, om vi ikke passer i et ideeal, da er heller idealet bare det, en fantasi eller en boks for noen få. Om så de passer i den. Anonymkode: d44a3...fc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #68 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sa jeg at du måtte det? Også er det jo uansett helt frivilig og forbli i en maskulin energi og kreve sin rett og plass. Men, du kan få din rett og plass helt uten og kreve noe. Det er velig enkelt, når du faktisk har begynt å bli feminin. Du, skal aldri gå på kompromiss med deg selv. Men, hva som er ditt utrykk, er en læringsprosess, spesielt her i Norge, for vi er ikke vant med å hedre det feminine! Det er liksom nesten et banne ord her i Norge. Men, det feminine er vakkert og sterkt! Det er roten til alt liv! Ingen mann kan skape liv, det kan vi og det er ekstremt kraftfullt! Vi sitter også med en enorm kunnskap, om vi lytter. Den sitter i kroppen vår, og kan fortelle oss så utrolig mye. Men, vi har ikke tilgang til dette, når vi prøver å leve i en maskulin energi. Anonymkode: b1248...d62 Vi skaper liv fordi vi har en livmor. Det betyr ikke at det trengs å tas metaforisk. Vi trenger heller ikke å finne oss i og sitte og lytte hele tiden. Jeg liker verden og er nysgjerrig, men dette er veldig generisk skrevet. Anonymkode: 302e5...bc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #69 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Strategi er maskulint. Så, nei... Anonymkode: b1248...d62 Strategi er ikke maskulint. Anonymkode: 302e5...bc7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #70 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi sitter også med en enorm kunnskap, om vi lytter. Den sitter i kroppen vår, og kan fortelle oss så utrolig mye. Men, vi har ikke tilgang til dette, når vi prøver å leve i en maskulin energi. Anonymkode: b1248...d62 Maskuline kvinner har den kunnskapen i seg i større grad enn de fleste menn, men de er fortsatt maskuline. Anonymkode: e4ad1...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #71 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, noen av gudinnene vikingene trodde på kunne være litt annerledes. Skade og Gjevjon f.eks. Anonymkode: e4ad1...63b Det står at hun var stammor, og alle jomfuer kommer til henne etter døden. Så jo, hun er også et bilde av hva feminitet er! Femininitet er liv og død, det er kaos og kjærlighet. Anonymkode: b1248...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #72 Del Skrevet 21. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Maskuline kvinner har den kunnskapen i seg i større grad enn de fleste menn, men de er fortsatt maskuline. Anonymkode: e4ad1...63b Slutt å kalle dem "maskuline". At vestlige kvinner ikke er feminine gjør dem ikke maskuline heller. Det er ingenting "maskulint" ved å være som bortskjemte fjortis-gutter. Anonymkode: 486eb...94f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #73 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det står at hun var stammor, og alle jomfuer kommer til henne etter døden. Så jo, hun er også et bilde av hva feminitet er! Femininitet er liv og død, det er kaos og kjærlighet. Anonymkode: b1248...d62 Pjatt. Anonymkode: 302e5...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #74 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Strategi er ikke maskulint. Anonymkode: 302e5...bc7 jo! Men, jeg sa ikke at kvinner ikke kan være strategisk. Både menn og kvinner har maskulin og feminine egenskaper. Yin og yang. Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #75 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det står at hun var stammor, og alle jomfuer kommer til henne etter døden. Så jo, hun er også et bilde av hva feminitet er! Femininitet er liv og død, det er kaos og kjærlighet. Anonymkode: b1248...d62 Tull , men tolk det som du vil. Anonymkode: e4ad1...63b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #76 Del Skrevet 21. januar 2024 36 minutter siden, AnonymBruker said: 30 minutter siden, AnonymBruker said: TS her Nå var jeg egentlig ute etter skikkelige, respektable og genuine svar fra menn. Istedet så eksploderte tråden i hysteriske anklagende kommentarer fra kvinner etter bare et par minutter. Skuffende Anonymkode: 98b3e...f90 Svarene reflekterer jo hvordan kvinner i større og større grad er blitt. Skuffende. 27 minutter siden, AnonymBruker said: Dette kommentarfeltet alene forklarer hele saken perfekt. Her er det overvekt av kommentarer fra kvinner med maskuline personlighetstrekk, uten at de forstår det selv. Feminine er de iallfall ikke og ikke skjønner de mye heller. De skjønner iallfall ikke hva menn ønsker seg. De tror menn ønsker seg det samme som dem selv og derfor blir de mer som menn ved at de tilegner seg de egenskapene de selv ser etter i en partner. Anonymkode: c3b56...a47 +1 Anonymkode: 88bef...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #77 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jo! Men, jeg sa ikke at kvinner ikke kan være strategisk. Både menn og kvinner har maskulin og feminine egenskaper. Yin og yang. Anonymkode: b1248...d62 Strategi er ikke bare krigføring. Det er også pedagogikk. Circa alle jobber i yrker hvor det kreves at man må vurdere hva som skal til for å oppnå et type mål. Anonymkode: 302e5...bc7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #78 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å kalle dem "maskuline". At vestlige kvinner ikke er feminine gjør dem ikke maskuline heller. Det er ingenting "maskulint" ved å være som bortskjemte fjortis-gutter. Anonymkode: 486eb...94f Det finnes maskuline kvinner. De finnes blant ikke vestlige kvinner også. Anonymkode: e4ad1...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #79 Del Skrevet 21. januar 2024 Vi har vel alle forskjellig definisjon på hva som er maskulint eller ikke? https://www.seher.no/kjendis/jeg-er-drittlei/77634365 Han her f.eks vil jeg ikke beskrive som maskulin, men jeg liker.. vet ikke helt hva jeg skal kalle det.. mer naturlig menn? Anonymkode: 882d6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #80 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svarene reflekterer jo hvordan kvinner i større og større grad er blitt. Skuffende. +1 Anonymkode: 88bef...f3a Jada. Mann som ikke tåler kritikk eller krangling eller diskusjon. Vi har nok av dem. Anonymkode: 302e5...bc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå