AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #481 Del Skrevet 22. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk to forespørsler på Tinder da jeg vanket der som singel om å dra TIL ET ANNET LAND for å ha sex! Altså, hvor bortskjemt går det an å være? Så klager mennene over at de ikke får napp. Dette er i hvert fall ikke rette måten. En av disse ble også veldig ufin, kalte meg kald, frigid og luremus. Anonymkode: ee314...e9e Jeg har blitt likt av menn som har bodd i USA, Mexico, Spania, England, Irland og en del annet. Har ikke orket å like dem tilbake, men nå ble jeg litt nysgjerrig på hva de hadde sett for seg ved å like en som bor så langt unna. Enig i at det er veldig selvsentrert holdning. Hvem reiser til et annet land for sex? Tusenvis av kroner på flybillett. Du har ingen garantier for om denne personen tillater deg å bli etter sex, og plutselig står man på gaten uten et sted å bo mens man venter på flyet hjem som igjen har kostet mange tusen kroner.. Uff.. Anonymkode: 882d6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #482 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. Å ta ansvar er nettopp maskulint. Ekte menn tar ansvar, de skyver ikke dette ansvaret over på en svakere part. I idrettsklubben til barna mine er det nesten bare pappaer som drar på stevner, møter opp på treninger osv. Ingen av dem er feminine, for å si det slik. Anonymkode: ee314...e9e Det er det som er greia. Det er heller ikke maskulint å ta ansvar. Igjen er det å ta ansvar for de rundt seg en positiv egenskap som begge ønsker i en partner. Så da ender vi igjen opp et sted hvor det synes som vi egentlig snakker om positive kvaliteter som ikke egentlig er kjønnede, men ganske likt foretrukket av begge kjønn. Anonymkode: 302e5...bc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 22. januar 2024 #483 Del Skrevet 22. januar 2024 10 minutter siden, Fjollefyr said: Nå går det litt i ball. Om man skal diskutere noe, må man bruke de samme definisjonene for å ha en meningsfull dialog. Å amme er ikke en feminin egenskap. Det er en biologisk egenskap kvinner har. At en kvinne synes det er flott og positivt at en mann viser omsorg, gir babyen flaske og kos er ikke maskulint. Selv om det er fint at en mann gjør. Det er derfor jeg klargjorde hva man legger i dette generelt i en annen post: "Hvis vi skal diskutere hva som er maskulint og feminint, må vi finne egenskaper som er objektivt negativt for det ene kjønnet (med en praktisk begrunnelse) og/eller objektivt positivt for det andre (med en praktisk begrunnelse). Problemet er jo at det egentlig ikke er så mange eksempler på dette. Alle de typiske "dette er feminint" og "dette er maskulint"-opplegget er jo ting man kan putte i boksen "dette er gode egenskaper for MENNESKER". Det er neppe bra for samfunnet hvis gode egenskaper i mennesker skal være forbehold bare halvparten av befolkningen fordi folk har sære ideer om hva som er "maskulint" og "feminint". La nå kvinnene kjøre 200kg i knebøy om de vil det uten at vi skal gjøre et problem av det. " Du ser kanskje poenget: hvis man skal bruke "feminin" og "maskulin" som indikatorer for hva det inne værer å være hhv. en bra kvinne/en bra mann, så kan man ikke utelukke egenskaper fra det feminine fordi det også opptrer i det maskuline. Men, det er jo nettopp dette med at "femininitet er bra for en kvinne" som er utgangspunktet for diskusjonen. Da må en ha en vid definisjon av det feminine, slik at ting som lederegenskaper, fysisk styrke og liknende blir inkludert i dette, da det er objektivt sett bra og tiltrekkende egenskaper hos kvinner. Det viktigste vi kan lære bort til barna våre på dette planet er at kvinner kan være feminine og menn kan være maskuline på sine egne premisser, og velge sin vei inn i femininiteten eller maskuliniteten som de selv ønsker. Selv liker jeg å lage saft og syltetøy, og det er ikke noe mindre maskulint enn å skyte en elg. For eksempel. Jeg velger min vei, andre velger sin. Ekte, maskuline menn er vi, uansett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 22. januar 2024 #484 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje det å tørre å være svak er en styrke som noen forbinder med det feminine? Anonymkode: b4a94...044 Hva vil det si å tørre å være svak? Den var spennende. Og hvordan kan dette knyttes til femininitet? Å tørre å være prisgitt en annen, historisk sett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #485 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor skal man være svak? Hva er poenget med å være svak? Anonymkode: ee314...e9e Nytt problem med definisjon, og det er: hva er svak, sånn rent bortsett fra å ikke kunne løfte så tungt. Enda et problem slike diskusjoner skaper. Anonymkode: 302e5...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 22. januar 2024 #486 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lav og bred hæl er ikke feminint, det samme med såkalte "pene" bukser som gamle kjerringer bruker. Og hvorfor skal man være ELEGANT i matbutikken, på vei til trening eller når man går ut med søpla? Anonymkode: ee314...e9e Får mange komplimenter for støvlettene jeg har på meg i dag. Jeg verken ser ut som, eller er ei «gammel kjerring» som du så foraktelig skriver. Tvert om så passer buksene min slanke veltrente kropp, Det du skriver videre, tyder på at du er som mange nordmenn som ikke forstår poenget med å gå i noe annet enn gymdrakta. De skal jo likevel bare ut med søpla… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 22. januar 2024 #487 Del Skrevet 22. januar 2024 knooters skrev (Akkurat nå): Det er derfor jeg klargjorde hva man legger i dette generelt i en annen post: "Hvis vi skal diskutere hva som er maskulint og feminint, må vi finne egenskaper som er objektivt negativt for det ene kjønnet (med en praktisk begrunnelse) og/eller objektivt positivt for det andre (med en praktisk begrunnelse). Problemet er jo at det egentlig ikke er så mange eksempler på dette. Alle de typiske "dette er feminint" og "dette er maskulint"-opplegget er jo ting man kan putte i boksen "dette er gode egenskaper for MENNESKER". Det er neppe bra for samfunnet hvis gode egenskaper i mennesker skal være forbehold bare halvparten av befolkningen fordi folk har sære ideer om hva som er "maskulint" og "feminint". La nå kvinnene kjøre 200kg i knebøy om de vil det uten at vi skal gjøre et problem av det. " Du ser kanskje poenget: hvis man skal bruke "feminin" og "maskulin" som indikatorer for hva det inne værer å være hhv. en bra kvinne/en bra mann, så kan man ikke utelukke egenskaper fra det feminine fordi det også opptrer i det maskuline. Men, det er jo nettopp dette med at "femininitet er bra for en kvinne" som er utgangspunktet for diskusjonen. Da må en ha en vid definisjon av det feminine, slik at ting som lederegenskaper, fysisk styrke og liknende blir inkludert i dette, da det er objektivt sett bra og tiltrekkende egenskaper hos kvinner. Det viktigste vi kan lære bort til barna våre på dette planet er at kvinner kan være feminine og menn kan være maskuline på sine egne premisser, og velge sin vei inn i femininiteten eller maskuliniteten som de selv ønsker. Selv liker jeg å lage saft og syltetøy, og det er ikke noe mindre maskulint enn å skyte en elg. For eksempel. Jeg velger min vei, andre velger sin. Ekte, maskuline menn er vi, uansett. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 22. januar 2024 #488 Del Skrevet 22. januar 2024 Sinsiew skrev (2 minutter siden): Hvem eier definisjonen? Den som spør selvfølgelig. Dette er blitt gjort. I faget Kulturforståelse lærer man om dette. Skal man forholde seg til andre kulturer må man kjenne sin egen kultur, og forsøke å bli kjent med andre kulturer. Da ser man forskjeller, og kan handle utifra det. Dette var et fag jeg likte godt, og fikk god karakter i. Høyskolefag på 90 tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 22. januar 2024 #489 Del Skrevet 22. januar 2024 12 minutter siden, Fjollefyr said: For 100 år siden var det nærmest utenkelig at en mann skulle bytte bleie, mate i flaske og trille tur med babyen. Var dette feminine menn? Man blir i alle fall ikke mer maskulin av å ikke gjøre disse tingene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 22. januar 2024 #490 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nettopp. Å ta ansvar er nettopp maskulint. Ekte menn tar ansvar, de skyver ikke dette ansvaret over på en svakere part. I idrettsklubben til barna mine er det nesten bare pappaer som drar på stevner, møter opp på treninger osv. Ingen av dem er feminine, for å si det slik. Anonymkode: ee314...e9e Nei, å ta ansvar er ikke maskulint. Å ta ansvar er voksent, en egenskap som læres gjennom modning og oppdragelse. Å ta ansvar har ingen ting med kjønn å gjøre. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 22. januar 2024 #491 Del Skrevet 22. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det som er greia. Det er heller ikke maskulint å ta ansvar. Igjen er det å ta ansvar for de rundt seg en positiv egenskap som begge ønsker i en partner. Så da ender vi igjen opp et sted hvor det synes som vi egentlig snakker om positive kvaliteter som ikke egentlig er kjønnede, men ganske likt foretrukket av begge kjønn. Anonymkode: 302e5...bc7 Det er et eksempel på noe av det jeg vil ha frem i det å ha overlapp mellom det feminine og det maskuline. En kvinne blir da ikke noe mer maskulin/mindre feminin ved å ta ansvar? Jeezez. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #492 Del Skrevet 22. januar 2024 1 minutt siden, Inkognitoher said: Får mange komplimenter for støvlettene jeg har på meg i dag. Jeg verken ser ut som, eller er ei «gammel kjerring» som du så foraktelig skriver. Tvert om så passer buksene min slanke veltrente kropp, Det du skriver videre, tyder på at du er som mange nordmenn som ikke forstår poenget med å gå i noe annet enn gymdrakta. De skal jo likevel bare ut med søpla… Hvor gammel er du? Bare nysgjerrig. Personlig, det jeg ser for meg, er at jeg hadde gitt deg kompliment på genseren. Elsker røde kler, syns det oser varme og er sexy. Skulle ønske flere våget å gå med litt farger. Er så mye sort, grått og hvitt. Anonymkode: 882d6...307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 22. januar 2024 #493 Del Skrevet 22. januar 2024 Fjollefyr skrev (1 minutt siden): Den som spør selvfølgelig. Dette er blitt gjort. I faget Kulturforståelse lærer man om dette. Skal man forholde seg til andre kulturer må man kjenne sin egen kultur, og forsøke å bli kjent med andre kulturer. Da ser man forskjeller, og kan handle utifra det. Dette var et fag jeg likte godt, og fikk god karakter i. Høyskolefag på 90 tallet. I faget kulturforståelse er det ingen rett eller galt. Akkurat som i pedagogikkfaget. Dermed sier dette veldig lite om dine evner. Og at du fikk en god karakter på 90 tallet sier veldig lite. Den spør spør eier definisjonsmakta, faktisk.. Den var spenstig! Unnskyld, men det virker ikke veldig som om du kjenner din egen kultur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #494 Del Skrevet 22. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Hvor gammel er du? Bare nysgjerrig. Personlig, det jeg ser for meg, er at jeg hadde gitt deg kompliment på genseren. Elsker røde klær, syns det oser varme og er sexy. Skulle ønske flere våget å gå med litt farger. Er så mye sort, grått og hvitt. Anonymkode: 882d6...307 Skrivefeil. Anonymkode: 882d6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 22. januar 2024 #495 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er du? Bare nysgjerrig. Personlig, det jeg ser for meg, er at jeg hadde gitt deg kompliment på genseren. Elsker røde kler, syns det oser varme og er sexy. Skulle ønske flere våget å gå med litt farger. Er så mye sort, grått og hvitt. Anonymkode: 882d6...307 Men hadde du gitt komplimenter fordi genseren er så innmari feminin? 😅🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #496 Del Skrevet 22. januar 2024 knooters skrev (Akkurat nå): Det er et eksempel på noe av det jeg vil ha frem i det å ha overlapp mellom det feminine og det maskuline. En kvinne blir da ikke noe mer maskulin/mindre feminin ved å ta ansvar? Jeezez. Nei, jeg er enig. Men hvis det er slik man rubriserer verden (altså på en simpel og dikotom måte,), og med en oppdeling av alle egenskaper innenfor et slags kjønnsdikotomi, så går diskusjonen nødvendigvis sånn. Da blir det en evig diskusjon om definisjoner, og ikke minst, blir det veldig retorisk. Man ser det jo her, totalt forvirring, og alle mulige definisjoner. Anonymkode: 302e5...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 22. januar 2024 #497 Del Skrevet 22. januar 2024 knooters skrev (3 minutter siden): Det er derfor jeg klargjorde hva man legger i dette generelt i en annen post: "Hvis vi skal diskutere hva som er maskulint og feminint, må vi finne egenskaper som er objektivt negativt for det ene kjønnet (med en praktisk begrunnelse) og/eller objektivt positivt for det andre (med en praktisk begrunnelse). Problemet er jo at det egentlig ikke er så mange eksempler på dette. Alle de typiske "dette er feminint" og "dette er maskulint"-opplegget er jo ting man kan putte i boksen "dette er gode egenskaper for MENNESKER". Det er neppe bra for samfunnet hvis gode egenskaper i mennesker skal være forbehold bare halvparten av befolkningen fordi folk har sære ideer om hva som er "maskulint" og "feminint". La nå kvinnene kjøre 200kg i knebøy om de vil det uten at vi skal gjøre et problem av det. " Du ser kanskje poenget: hvis man skal bruke "feminin" og "maskulin" som indikatorer for hva det inne værer å være hhv. en bra kvinne/en bra mann, så kan man ikke utelukke egenskaper fra det feminine fordi det også opptrer i det maskuline. Men, det er jo nettopp dette med at "femininitet er bra for en kvinne" som er utgangspunktet for diskusjonen. Da må en ha en vid definisjon av det feminine, slik at ting som lederegenskaper, fysisk styrke og liknende blir inkludert i dette, da det er objektivt sett bra og tiltrekkende egenskaper hos kvinner. Det viktigste vi kan lære bort til barna våre på dette planet er at kvinner kan være feminine og menn kan være maskuline på sine egne premisser, og velge sin vei inn i femininiteten eller maskuliniteten som de selv ønsker. Selv liker jeg å lage saft og syltetøy, og det er ikke noe mindre maskulint enn å skyte en elg. For eksempel. Jeg velger min vei, andre velger sin. Ekte, maskuline menn er vi, uansett. Men skal vi bruke faglitteratur til definisjonen eller skal vi lage den underveis i samtalen? Jeg velger å forholde meg til boken og litteratur fra faget Kulturforståelse som jeg tok da jeg studerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 22. januar 2024 #498 Del Skrevet 22. januar 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Lav og bred hæl er ikke feminint, det samme med såkalte "pene" bukser som gamle kjerringer bruker. Og hvorfor skal man være ELEGANT i matbutikken, på vei til trening eller når man går ut med søpla? Anonymkode: ee314...e9e Av og til er det fint å se seg i speilet før man går på butikken og tenke at man ser bra ut. Gjelder menn like mye som kvinner. Om enn bare for selvfølelsens skyld. (først og fremst er det heller i den motsatte enden det er et problem, det gir ikke noen god følelse å vandre rundt og føle man er den styggest kledde i alle rom man befinner seg i dersom man ikke har en god grunn til det - for eksempel at man har gjort en slags jobb og kan forsvare det med fornuft) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #499 Del Skrevet 22. januar 2024 knooters skrev (3 minutter siden): Det er et eksempel på noe av det jeg vil ha frem i det å ha overlapp mellom det feminine og det maskuline. En kvinne blir da ikke noe mer maskulin/mindre feminin ved å ta ansvar? Jeezez. Det er for øvrig den samme dynamikken man ser i diskusjoner der man har som utgangspunkt at følelser og fornuft er ytterpunktene på en linje. Fullstendig ubrukelig, og en falsk dikotomi det også. Anonymkode: 302e5...bc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 22. januar 2024 #500 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Brodder er da verken pent eller sexy. Høye støvler blir ikke mer sexy av brodder. Så jeg forstår ikke poenget med å bruke mindre stødige sko på vinteren for å se sexy ut, når man ødelegger det sexy inntrykket med gammelkjerring-brodder. Anonymkode: ee314...e9e Broddene tar du selvsagt av når du er på jobb, når du er på kjøpesenter, café, kjører bil etc Det er jo nettopp hensikten med brodder - de skal brukes ute på isen. Støvlettene mine er stødige og pene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå