AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #361 Del Skrevet 22. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men det er han altså. På tross av at han etter eget utsagn foretrekker å ikke være singel. Så kanskje du kunne ta litt lærdom av dette? At det faktisk ikke er disse egenskapene kvinner velger menn for? Bare tuller, selvsagt kan du ikke det. Det ville jo være å forholde seg til virkeligheten… Anonymkode: bc826...5f5 Kan du referere til hvor du mener jeg ikke forholder meg til virkeligheten? Anonymkode: 882d6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #362 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men kvinne HAR jo blitt mindre feminine! Stadig fler klipper av seg håret og får seg «spreke» korte mannefrisyrer, kler seg hardt og maskulint, er feite, går i store klumpete joggesko…. Altså bare se deg rundt så ser du det overalt! Anonymkode: 3ccbb...b45 Altså, det var helt vanlig med "konehår" hos gifte kvinner på 50-tallet. Anonymkode: ee314...e9e 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #363 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ser mange som kler seg sånn når dagen er åpen for det (Å jeg elsker å pynte meg) for det er jo situsjoner hvor spesielt høyhelte sko er veldig upraktisk. Men kommer for å si at, høyhelte sko og kjoler er ikke normalt for mennesker i den graden at mennesker har sluttet å forplante seg uten. Det er ikke noe kvinner er ment til å gå med, det er tred mennesker har skapt. Å høye sko ødelgger bena(Jeg bruker høye heler, men må være logisk her også) Det er synd om det skal sees på som ekstremt viktig at kvinner skal gå med sko som ødelegger for dem. Anonymkode: d44a3...fc9 Dette. Jeg elsker å pynte meg, gå med høyhælte sko, skjørt osv. Det er bare to problemer. Problem nummer en er at jeg da får siklende menn etter meg, og kommentarer fra flere at jeg kler meg som ei hore. Det er visst mer akseptert med dongeri og fornuftige sko til hverdags. Problem nummer to er at vi faen meg har 10 måneder med vinter her i Norge. Det er svært upraktisk med høye hæler å dypsnø eller på glattisen, og man fryser i kjoler og skjørt. Anonymkode: ee314...e9e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #364 Del Skrevet 22. januar 2024 Example skrev (6 timer siden): Det spørs hvilken litteratur du går gjennom det. De fleste forfattere var menn, helt til en del fremtredende kvinner slo gjennom. Disse var med på å forme nye verdier i samfunnet, men de var absolutt forutt for sin tid og gjerne ganske i utakt men gjeldende samfunnsnormer. Felles for en del av dem var jo gjerne deres kvinnelige karaterer fremdeles var feminine, men at de brøt med enkelte skikker. "Før" er relativt, men barneoppdragelse, matlaging, holde orden i hjemmet og ta vare på mannen er blant det jeg forbinder med det. Dette er jo noe de fleste kvinner fremdeles ønsker i større eller mindre grad, men at samfunnet i mindre grad legger opp til det, både kulturelt og økonomisk. Idealkvinnen i dag skal være så selvstendig, selv om de fleste egentlig søker forhold fremdeles. De fleste kvinner velger fremdeles menn med god forsørgerevne, og de fleste ønsker å tilbringe mer tid med barna enn det hverdagen gir tid til. Nei. Kvinner har aldri ønsket å stelle for en voksen person som ikke evner å vaske et fat etter seg, og stå for alt det utakknemlige, ulønnede og skitne/slitsomme arbeidet som det er å drive et hjem. Hvis menn synes det er så jævla givende å vaske, rydde og lage mat, hvorfor ønsker de ikke å ta mesteparten av disse fantastiske oppgavene selv? Nei, de vil ikke ha disse oppgavene, fordi de er skitne, slitsomme, "neverending" og ulønnet. Derfor lager de en myte om at alle kvinner elsker å rydde og vaske etter mannen. Og selvfølgelig er det livsviktig å være selvstendig! Hva gjør ei husmor hvis mannen forlater henne eller dør? Hun har ikke opparbeidet seg noen verdier, hun har ingen arbeidserfaring, høyere utdanning, kontakter osv. Det er idiotisk å legge hele sitt liv i hendene på en annen person. Anonymkode: ee314...e9e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #365 Del Skrevet 22. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette. Jeg elsker å pynte meg, gå med høyhælte sko, skjørt osv. Det er bare to problemer. Problem nummer en er at jeg da får siklende menn etter meg, og kommentarer fra flere at jeg kler meg som ei hore. Det er visst mer akseptert med dongeri og fornuftige sko til hverdags. Problem nummer to er at vi faen meg har 10 måneder med vinter her i Norge. Det er svært upraktisk med høye hæler å dypsnø eller på glattisen, og man fryser i kjoler og skjørt. Anonymkode: ee314...e9e Samme her, men som du sier så må det være anledning for det. I Oslo så er det veldig få dager jeg våger å gå ut med høyhælte støvletter om vinteren. Jeg risikerer ikke livet, bare for å se fin ut. 😅 Anonymkode: 882d6...307 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #366 Del Skrevet 22. januar 2024 Inkognitoher skrev (6 timer siden): Dette må det da være noen år siden? Norske kvinner er i dag Nordens feteste. Ta deg en tur til f.eks Østfold. Nærmere bestemt rundt Særp. Mange ustelte overvektige kvinner i gymdress å se i bybildet. Ikke at jeg noen gang har sett de gymme, men… Synes både franske og italienske kvinner er flotte. I østen er de petite - ikke så mange tykke å se der. Svenske kvinner er slankere og betydelig mer elegante enn de norske, så jeg er ikke enig med deg Det er like mange overvektige, ustelte norske menn i joggis. Faktisk flere overvektige menn enn kvinner. Vil dere ha flotte kvinner, som de har i Frankrike og Italia, så slank dere, kast joggisen, slutt å snuse og drikke dere dritings hver helg, og slutt å tilby situationships til damer dere liksom elsker. Når det gjelder Sverige, så er også svenske menn mer elegante enn de norske. Men mange norske menn sier at svenske menn ser ut som femikladder og homofile. Så lenge dere har rølpete stil selv, hvordan kan dere forvente sofistikerte og flotte kvinner? Hvorfor skal en slank, flott og velholden kvinne være interessert i en feit, ustelt mann med øl og campingvogn som eneste interesser? Anonymkode: ee314...e9e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #367 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Norske menn lever i stor grad opp til kroppsidealet for menn. Eller det som er akseptabelt. Det samme kan ikke sies om kvinner. Tråden handler om kvinner. Økt vekt (innenfor rimelighetens grenser) , økt muskelmasse, økt størrelse. Vil ofte være synonymt med økt maskulinitet. Men på kvinner slår dette ekstra dårlig ut grunnet reduksjonen i femininitet og attraktivitet. Anonymkode: 88bef...f3a De fleste menn med ølvom og mannepupper er usexy. De aller færreste menn er overvektige fordi de trener hard styrke 7 ganger per uke. Jeg er mye i svømmebasseng og ser daglig feite, usexy menn i alle aldre. Anonymkode: ee314...e9e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #368 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg reagerer på at det er kvinner som kritiseres mest, når menn oftere er feite. Voksne har ansvar for egen kropp og jeg har ikke tenkt å si at noen verken skal gjøre det ene eller det andre, selv om det er sannt at noe er veldig mye skadeligere enn andre ting, men det gjelder mer enn høy vekt. Når helsen til familien går over til å utsette barn for ekstrem fedme, da syns jeg det bør granskes tilfelle foreldrene ikke tar vare på barna, men det gjelder undervektige barn også. Alt som kan tyde på omsorgsvikt. Anonymkode: d44a3...fc9 Disse mennene har jo null krav til seg selv, men syter over at kvinner ikke er perfekte. Null gangsyn. Anonymkode: ee314...e9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #369 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det interessante her er at du fremstiller det som om mannen har forhandler kortet når det motsatte er realiteten. Kvinner velger, ikke mannen. Tilbud og etterspørsel er nådeløse greier. Anonymkode: e60ea...207 Det er jo derfor mange menn er forbanna. De kan ikke lenger oppføre seg som dritt, se ut som en dass og forvente at smekre, dydige og slanke damer er interessert i dem. Anonymkode: ee314...e9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #370 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme her, men som du sier så må det være anledning for det. I Oslo så er det veldig få dager jeg våger å gå ut med høyhælte støvletter om vinteren. Jeg risikerer ikke livet, bare for å se fin ut. 😅 Anonymkode: 882d6...307 Her jeg bor, har det vært kaldere enn 15-20 minus i flere måneder. Det innbyr ikke akkurat å gå rundt med skjørt og høyhælte pumps. Anonymkode: ee314...e9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #371 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror jeg kan sanse hva de mener når de sier det, og jeg tror jeg kan være enig til en viss grad. Men for å være sikker, så tror jeg det er best at vi nå kommer til bunns i dette. Fordi ingen her på KG har faktisk gått i analytisk detalj over hva de mener når de sier at de ikke vil ha dame fordi damer er "så lite feminine" i dag. Så eksakt hva er det dere mener? Anonymkode: 98b3e...f90 Spurte kjæresten min. Han forsto knapt spørsmålet😉 Han elsker meg for meg var det første han sa. Så sa han NEI har aldri tenkt norske damer er lite feminine😅 Anonymkode: 4d4c1...df3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #372 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spurte kjæresten min. Han forsto knapt spørsmålet😉 Han elsker meg for meg var det første han sa. Så sa han NEI har aldri tenkt norske damer er lite feminine😅 Anonymkode: 4d4c1...df3 Og derfor har han kjæreste, i motsetning til disse bitre mennene som er single år etter år, og sprer edder og galle på kvinneforum. Anonymkode: ee314...e9e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #373 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Norske menn lever i stor grad opp til kroppsidealet for menn. Eller det som er akseptabelt. Det samme kan ikke sies om kvinner. Tråden handler om kvinner. Økt vekt (innenfor rimelighetens grenser) , økt muskelmasse, økt størrelse. Vil ofte være synonymt med økt maskulinitet. Men på kvinner slår dette ekstra dårlig ut grunnet reduksjonen i femininitet og attraktivitet. Anonymkode: 88bef...f3a Det er så mye piss i denne tråden. Anonymkode: 302e5...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #374 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er så mye piss i denne tråden. Anonymkode: 302e5...bc7 Ikke bare i denne tråden. Det har vært flere tråder der menn påsto at alle kvinner foretrakk feite menn, mens alle menn foretrakk sylslanke kvinner, og at det var kvinners skyld at menn var single, fordi kvinner var for feite og uattraktive. Anonymkode: ee314...e9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #375 Del Skrevet 22. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo derfor mange menn er forbanna. De kan ikke lenger oppføre seg som dritt, se ut som en dass og forvente at smekre, dydige og slanke damer er interessert i dem. Anonymkode: ee314...e9e Siste jeg datet eide bare joggebukser. Ikke noe tull. Han hadde ikke dressbukse, ikke olabukse, ikke en skjorte. Sukk.. og det er så mange av dem. Anonymkode: 882d6...307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 22. januar 2024 #376 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alle menn jeg har hatt i livet mitt, har satt pris på kvinner. Det at vi skaper hjem og er empatiske, omsorgsfulle er noe menn skatter, tror jeg. Det å lese her på Kg at kvinner ikke er slik lengre, er rart. Det får jeg ikke til å stemme Enig. En kar jeg snakka med mente at metoo hadde ødelagt mulighetene hans med kvinner. Men sannheten var at han er en slaskete slabbedask i joggebukse og slittesko. Arbeidsledig og blakk. Da blir han avvist om han sjekker opp damer på gata. Har en teori at de som skriker høyest om metoo og at kvinner er sååå vanskelige nå er de som går rundt som lasaroner. Mens min eks som kler seg i dress på en hverdag treffer damer på gata han! 🤣👍🙈 Bare synd med personligheten. Men klærne er bra. Gjør man et godt inntrykk så kan man treffe noen ute. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #377 Del Skrevet 22. januar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Her jeg bor, har det vært kaldere enn 15-20 minus i flere måneder. Det innbyr ikke akkurat å gå rundt med skjørt og høyhælte pumps. Anonymkode: ee314...e9e Med mindre du har lyst til å ende opp som meg kanskje? Brukket arm og operasjon. Sklei på en speilglatt trapp med vintersko og brodder. Dessverre. Anonymkode: 882d6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #378 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men menn er ikke småbarn. Jeg velger å ta dem på alvor, som jevnbyrdige mennesker. Hvis jeg må manipulere, blir de som små barn jeg mister respekt for. En sånn vil jeg ikke leve med. Anonymkode: 85197...8db Til en viss grad så manipulerer alle alle. Menn manipulerer kvinner for å få sex. Foreldre manipulerer barn for at de skal børste tenner. Man manipulerer eldre for at de skal vaske seg. Sjefen manipulerer meg for at jeg skal jobbe med det hun synes er viktig. Anonymkode: b4a94...044 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #379 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Feminint: Dagens kvinner i silhuett ser mer ut som menn. Ikke komisk. Trist realitet. Anonymkode: 88bef...f3a Så du mener at fremmede kvinner skal tekkes ditt behov for hvordan de ser ut? Ikke veldig flatterende for deg. Det er ikke en trist utvikling, selv om DU ikke er fornøyd med det du ser. Ærlig talt. Anonymkode: 302e5...bc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 22. januar 2024 #380 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Feminint: Dagens kvinner i silhuett ser mer ut som menn. Ikke komisk. Trist realitet. Anonymkode: 88bef...f3a Men det er jo ikke rart du blir sur om du tenker femininitet er festklær? Det blir det samme som at jeg mener du skal gå med dress hver dag da. Altså, ja du kunne sikkert sjekket damer på gata i dress, men du bruker sikkert ikke dress til vanlig, eller? Det er vinter i norden forresten, vi går ikke i kjoler og høye hæler på snø og is. Da må du til Vegas eller noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå