Gå til innhold

Til menn: hva mener dere når dere sier at Vestlige kvinner har sluttet å være feminine i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kvinne HAR jo blitt mindre feminine! Stadig fler klipper av seg håret og får seg «spreke» korte mannefrisyrer, kler seg hardt og maskulint, er feite, går i store klumpete joggesko…. Altså bare se deg rundt så ser du det overalt! 

Anonymkode: 3ccbb...b45

Det er ikke mange heterofile kvinner som passer denne beskrivelsen, i alle fall. Hvordan "store klumpete joggesko" og "er feite" skulle være maskulint, må du nesten utdype. Det høres mer ut som å være careless til egen appearance enn å være maskulin/feminin.

Har heller ikke inntrykk av at kvinner kler seg mindre feminint enn før. (og jeg stusser over at dette liksom skulle være et poeng, det høres ut som utdatert svada at femininitet/maskulinitet handler om frisyrer og klesstil)

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Feminint:

image.thumb.png.9471ef3758539cbf831d3a74c1a7c9ff.png

Dagens kvinner i silhuett ser mer ut som menn. 

Ikke komisk. Trist realitet. 

Anonymkode: 88bef...f3a

Det er vel mer dagens menn som ser ut som kvinner. Og det samme kan sies om at gårsdagens menn i silhuett ser ut som dagens kvinner. It goes both ways, you know.

Og gud bedre hvor bra det er at man slipper disse tvangstrøyene på klesstil. Minus at det er en del konservatisme rundt menns klesstil ennå (vi får håpe det snur)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Feminint:

Hva er det som plager deg her?

Anonymkode: 16c6c...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er det som plager deg her?

?? 

Ingenting som plager meg med silhuettene. Flotte slanke feminine damer/figurer. 

Problemet er damene ute i det virkelige liv.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Feminint:

Ser mange som kler seg sånn når dagen er åpen for det (Å jeg elsker å pynte meg) for det er jo situsjoner hvor spesielt høyhelte sko er veldig upraktisk. Men kommer for å si at, høyhelte sko og kjoler er ikke normalt for mennesker i den graden at mennesker har sluttet å forplante seg uten. Det er ikke noe kvinner er ment til å gå med, det er tred mennesker har skapt. Å høye sko ødelgger bena(Jeg bruker høye heler, men må være logisk her også) Det er synd om det skal sees på som ekstremt viktig at kvinner skal gå med sko som ødelegger for dem. 

Anonymkode: d44a3...fc9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

?? 

Ingenting som plager meg med silhuettene. Flotte slanke feminine damer/figurer. 

Problemet er damene ute i det virkelige liv.. 

Da har du kanskje noen feile forestillinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Ser mange som kler seg sånn når dagen er åpen for det (Å jeg elsker å pynte meg) for det er jo situsjoner hvor spesielt høyhelte sko er veldig upraktisk. Men kommer for å si at, høyhelte sko og kjoler er ikke normalt for mennesker i den graden at mennesker har sluttet å forplante seg uten. Det er ikke noe kvinner er ment til å gå med, det er tred mennesker har skapt. Å høye sko ødelgger bena(Jeg bruker høye heler, men må være logisk her også) Det er synd om det skal sees på som ekstremt viktig at kvinner skal gå med sko som ødelegger for dem. 

Hovedproblemet ligger i vekten. 

Just now, AnonymBruker said:

Da har du kanskje noen feile forestillinger? 

Nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hovedproblemet ligger i vekten. 

Nei. 

Det finnes slanke kvinner også. Alle menn er ikke som jeg liker heller, men jeg kommer ikke til å begynne å være skuffet over hvordan alle menn ser ut. Heller gå etter de du liker. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dere som går rundt og vurderer dette, bør kanskje vekte litt andre og viktigere ting enn at det irriterer dere at kvinner og menn ikke behager synet deres? Bare et ydmykt spørsmål her.

Anonymkode: 302e5...bc7

Men det gir dem jo tvangstanker under runkingen deres at ikke alle kjente kvinner gidder å oppfylle skjønnhetsidealet deres lenger , siden kvinner ikke lenger tjener penger kun på disse mennene sine preferanser. Det plager dem også at ikke alle kvinner kun er kjente for kroppen sin lenger, sånn som føøøør... De er i veien for pikken deres ,dakars .

Anonymkode: e4ad1...63b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du fortelle på hvilken måte de feminine kvalitetene ble mer verdsatt før?

For jeg driver for tiden med litteraturemne, og en ting som går igjen i den gamle litteraturen er misfornøyde kvinner. Hvorfor var kvinner så misfornøyde før, hvis de feminine kvalitetene ble så høyt verdsatt? 

Anonymkode: 09994...810

Det spørs hvilken litteratur du går gjennom det. De fleste forfattere var menn, helt til en del fremtredende kvinner slo gjennom. Disse var med på å forme nye verdier i samfunnet, men de var absolutt forutt for sin tid og gjerne ganske i utakt men gjeldende samfunnsnormer. Felles for en del av dem var jo gjerne deres kvinnelige karaterer fremdeles var feminine, men at de brøt med enkelte skikker.

"Før" er relativt, men barneoppdragelse, matlaging, holde orden i hjemmet og ta vare på mannen er blant det jeg forbinder med det. Dette er jo noe de fleste kvinner fremdeles ønsker i større eller mindre grad, men at samfunnet i mindre grad legger opp til det, både kulturelt og økonomisk. Idealkvinnen i dag skal være så selvstendig, selv om de fleste egentlig søker forhold fremdeles. De fleste kvinner velger fremdeles menn med god forsørgerevne, og de fleste ønsker å tilbringe mer tid med barna enn det hverdagen gir tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det finnes slanke kvinner også. 

I (alt for) liten grad. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (5 minutter siden):

Det spørs hvilken litteratur du går gjennom det. De fleste forfattere var menn, helt til en del fremtredende kvinner slo gjennom. Disse var med på å forme nye verdier i samfunnet, men de var absolutt forutt for sin tid og gjerne ganske i utakt men gjeldende samfunnsnormer. Felles for en del av dem var jo gjerne deres kvinnelige karaterer fremdeles var feminine, men at de brøt med enkelte skikker.

"Før" er relativt, men barneoppdragelse, matlaging, holde orden i hjemmet og ta vare på mannen er blant det jeg forbinder med det. Dette er jo noe de fleste kvinner fremdeles ønsker i større eller mindre grad, men at samfunnet i misndre grad legger opp til det, både kulturelt og økonomisk. Idealkvinnen i dag skal være så selvstendig, selv om de fleste egentlig søker forhold fremdeles. De fleste kvinner velger fremdeles menn med god forsørgerevne, og de fleste ønsker å tilbringe mer tid med barna enn det hverdagen gir tid til.

Det stemmer jo ikke? Du kjenner i liten grad din Ibsen.

Anonymkode: 85197...8db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaha? Og hva ligger under denne spekulative talen om at enkelte kvinner prøver hardt å ikke være feminine? Er det slik at kvinner som noen menn ikke anser som feminine, har tatt til seg annet? Det kan ikke hende de enkelt nok bare er seg selv? Det kan heller ikke hende at det såkalt feminine også er noe som er blitt prakket på kvinner også utenfra?

Anonymkode: 302e5...bc7

Vi ser det jo her inne for eksempel. De sager ned folk med det de anser som avvikende holdninger til sex, de råder kvinner til å hoppe ut av forhold over bagateller og har jevnt over et negativt grunnsyn mot menn. 

Det er grunn til at radikal feminisme aldri har fått fotfeste i majoriteten av befolkningen. Kvinner ønsker likestilling, men de ønsker fremdeles menn med maskuline kvaliteter og få lov til å være feminin selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har levd, bodd, utdannet meg og jobbet flere år i Norge, England, Italia, USA, Japan, Thailand, Spania, Tyrkia, India og Russland. Som globetrotter føler jeg at jeg har noe å si på dette temaet.

De desidert mest feminine, attraktive, VAKRE kvinnene kommer fra Skandinavia. Spesielt Norge. Og noen av de mest uattraktive damene ser jeg i østen.

Så de påstandene om at vestlige kvinner er så lite feminine er rett og slett bare er bullshit. Det er oppspinn laget av menn som 100% sikkert ikke har vært utenfor et vestlig land noensinne i sitt liv. Jeg tviler ekstremt sterkt på at de faktisk har opplevd kvinner fra østen utenfor deres egen internett/fantasiverden. 

Norske kvinner er snille, høflige, smarte kvinner. De tar svært godt vare på både hud, hår, utseende. De er reflekterte, oppegående, flinke med både jobb, hjem, barn og forhold. De er kjempeflotte!

Reiser man utenfor et vestlig land vil man raskt se at her er det enorme klasseskiller på gang. Bare de rikeste har råd til egenpleie. Her går mange damer rundt i billige trashy klær, er usminket, og etter en viss alder blir det ekstra tydelig. For ikke alle har mulighet til å prioritere helse og livvstil. De er ikke alltid så enkle å ha med å gjøre heller, eller holde en samtale med. Forutenom kanskje Thailand og Japan så synes jeg en del folkeslag rett og slett er frekke, egosentriske og materialistiske. Det er vel kanskje bare slik man blir når man vokser opp i en annen kultur, i vanskeligere kår enn oss. For å sette det hele litt på spissen.

Send disse mennene ut av vesten sier jeg bare, og la dem oppleve hvordan det er å date disse "drømmedamene". Tror ikke de er klare over hvor mange bra damer de har å velge mellom i Norge, bare de gidder å jobbe litt med seg selv.

Menn som kommer med disse påstandene: gi meg bevis. Bevis på at du har vært utenfor et vestlig land i mer enn 14 dager. 

Anonymkode: 986bf...08b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer jo ikke? Du kjenner i liten grad din Ibsen.

Hva er det som ikke stemmer? At Et dukkehjem for eksempel var ekstremt forutt for sin tid er jo hevet over enhver tvil. Det er en grunn til at man noen steder måtte se seg nødt til å endre slutten. Stykket var på mange måter banebrytende, men også for mange helt fjernt for store deler av befolkningen  grunnet overklassepreget i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (2 minutter siden):

Hva er det som ikke stemmer? At Et dukkehjem for eksempel var ekstremt forutt for sin tid er jo hevet over enhver tvil. Det er en grunn til at man noen steder måtte se seg nødt til å endre slutten. Stykket var på mange måter banebrytende, men også for mange helt fjernt for store deler av befolkningen  grunnet overklassepreget i det. 

Ikke bare dukkehjemmet, men f.eks også Gjengangere og Byggmester Solness og Hedda Gabler. Tror ikke Ibsen var spesielt feministisk, bare våken. Glemte forresten Peer Gynt, Aase og Solveig er stykket substansielle karakterer, i motsetning til Peer, som er en dott.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Inkognitoher
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har levd, bodd, utdannet meg og jobbet flere år i Norge, England, Italia, USA, Japan, Thailand, Spania, Tyrkia, India og Russland. Som globetrotter føler jeg at jeg har noe å si på dette temaet.

De desidert mest feminine, attraktive, VAKRE kvinnene kommer fra Skandinavia. Spesielt Norge. Og noen av de mest uattraktive damene ser jeg i østen.

Så de påstandene om at vestlige kvinner er så lite feminine er rett og slett bare er bullshit. Det er oppspinn laget av menn som 100% sikkert ikke har vært utenfor et vestlig land noensinne i sitt liv. Jeg tviler ekstremt sterkt på at de faktisk har opplevd kvinner fra østen utenfor deres egen internett/fantasiverden. 

Norske kvinner er snille, høflige, smarte kvinner. De tar svært godt vare på både hud, hår, utseende. De er reflekterte, oppegående, flinke med både jobb, hjem, barn og forhold. De er kjempeflotte!

Reiser man utenfor et vestlig land vil man raskt se at her er det enorme klasseskiller på gang. Bare de rikeste har råd til egenpleie. Her går mange damer rundt i billige trashy klær, er usminket, og etter en viss alder blir det ekstra tydelig. For ikke alle har mulighet til å prioritere helse og livvstil. De er ikke alltid så enkle å ha med å gjøre heller, eller holde en samtale med. Forutenom kanskje Thailand og Japan så synes jeg en del folkeslag rett og slett er frekke, egosentriske og materialistiske. Det er vel kanskje bare slik man blir når man vokser opp i en annen kultur, i vanskeligere kår enn oss. For å sette det hele litt på spissen.

Send disse mennene ut av vesten sier jeg bare, og la dem oppleve hvordan det er å date disse "drømmedamene". Tror ikke de er klare over hvor mange bra damer de har å velge mellom i Norge, bare de gidder å jobbe litt med seg selv.

Menn som kommer med disse påstandene: gi meg bevis. Bevis på at du har vært utenfor et vestlig land i mer enn 14 dager. 

Dette må det da være noen år siden? Norske kvinner er i dag Nordens feteste. Ta deg en tur til f.eks Østfold. Nærmere bestemt rundt Særp. 
Mange ustelte overvektige kvinner i gymdress å se i bybildet. Ikke at jeg noen gang har sett de gymme, men…

Synes både franske og italienske kvinner er flotte. I østen er de petite - ikke så mange tykke å se der.

Svenske kvinner er slankere og betydelig mer elegante enn de norske, så jeg er ikke enig med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (Akkurat nå):

Dette må det da være noen år siden? Norske kvinner er i dag Nordens feteste. Ta deg en tur til f.eks Østfold. Nærmere bestemt rundt Særp. 
Mange ustelte overvektige kvinner i gymdress å se i bybildet. Ikke at jeg noen gang har sett de gymme, men…

Synes både franske og italienske kvinner er flotte. I østen er de petite - ikke så mange tykke å se der.

Svenske kvinner er slankere og betydelig mer elegante enn de norske, så jeg er ikke enig med deg

Inkognitoher skrev (Akkurat nå):

Norske menn er da enda feitere i snitt? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av dere som skriver om ibsen. Har dere tenkt over hvor fæle mange eventyr er? Kvitebjørn Kong Valemon er super sexist, hver settning verre enn den forrige. Hvorfor pratet vi aldri om hvor ille det var i Norsken på skolen når vi pratet om eventyr og dikt, at de bærer veldig dårlige holdninger? Alt fra stygg stempel til barn foreldre ikke er glade i rangert etter utsendet, vold av familie til kjærligheten, at det legges opp til at de som er medvillig til å kidnappes er de som er flinkest og penest! 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...