Gå til innhold

Til menn: hva mener dere når dere sier at Vestlige kvinner har sluttet å være feminine i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er jeg enig i det.

Om du har innbilt deg en uenighet om akkurat det illustrerer det godt hvorfor det er så nyttig å forsøke å sette ord på det en tror en er uenig i, og få ryddet opp i misforståelsen. 

BRA 🤝😄

Jeg forstår ikke måten du formulerer deg på, vet ikke hvorfor jeg er dum, beklager. Har ikke lyst til å missforstå deg. 

Anonymkode: d44a3...fc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor noen mener at kvinner er mindre feminine i dag. Det er heller menn som har blitt mer feminine..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

BRA 🤝😄

Jeg forstår ikke måten du formulerer deg på, vet ikke hvorfor jeg er dum, beklager. Har ikke lyst til å missforstå deg. 

Du er ikke dum. Tvert imot er det veldig bra at du spør rett ut, som over, så vi kan stadfeste at vi egentlig er enige :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftenøkkel skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor noen mener at kvinner er mindre feminine i dag. Det er heller menn som har blitt mer feminine..?

Akkurat det er egentlig et veldig interessant og artig poeng. Som jeg har skrevet noen ganger før: oldemødrene våre var antagelig mye, mye tøffere og ‘karslige’ enn de fleste av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Du er ikke dum. Tvert imot er det veldig bra at du spør rett ut, som over, så vi kan stadfeste at vi egentlig er enige :) 

Det var snillt, takk for det 😊 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn som strever. De vil ha det til at kvinner er mindre feminine i dag.
Grunnen er at kvinnene er ikke som de forventet de skulle være. De skulle nok være mer lettere tilgjengelige, langt mer ydmyke for menn som prøver seg, for det var hva mamma lovte. Slik tenker jeg dessverre om menn her som messer hver dag om, «kvinner som ikke er feminine»,  lenger. 

Anonymkode: 16c6c...0f6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (31 minutter siden):

Manipulasjon kan være livsskapende. Bare spør alle foreldre som har manipulert barna til å spise opp grønnsakene og pusse tennene. 
Pluss enhver helsearbeider som via list og manipulasjon har greid å få en dement og uvillig person med … i buksa inn i dusjen. 
For så å manipulere livsviktig medisin i den gamle 😇

Jeg manipulerer hver dag, i det godes tjeneste.

Men menn er ikke småbarn. Jeg velger å ta dem på alvor, som jevnbyrdige mennesker. Hvis jeg må manipulere, blir de som små barn jeg mister respekt for. En sånn vil jeg ikke leve med.

Anonymkode: 85197...8db

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kvinne HAR jo blitt mindre feminine! Stadig fler klipper av seg håret og får seg «spreke» korte mannefrisyrer, kler seg hardt og maskulint, er feite, går i store klumpete joggesko…. Altså bare se deg rundt så ser du det overalt! 

Anonymkode: 3ccbb...b45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men kvinne HAR jo blitt mindre feminine! Stadig fler klipper av seg håret og får seg «spreke» korte mannefrisyrer, kler seg hardt og maskulint, er feite, går i store klumpete joggesko…. Altså bare se deg rundt så ser du det overalt! 

Er det maskulint å være feit?

Anonymkode: 302e5...bc7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har øyner. Er mann. Kan bekrefte dette. 

Anonymkode: 88bef...f3a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men menn er ikke småbarn. Jeg velger å ta dem på alvor, som jevnbyrdige mennesker. Hvis jeg må manipulere, blir de som små barn jeg mister respekt for. En sånn vil jeg ikke leve med.

Man er jo ikke nødt til å manipulere folk. Bortsatt fra ja.. kanskje barn og demente. 

Mennesker generelt og menn spesielt er skummelt enkle å manipulere. 
Manipulasjon trenger ikke å være vondskap. Det Jan være det, det er det som er skummelt.
Det som er typisk for menn er at de har enkle og greie behov. Det går helt på det grunnleggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det maskulint å være feit?

Ja. Til en viss grad. 

Å være stor er maskulint. 

Å være mindre med slank midje, armer og bein er feminint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Til en viss grad. 

Å være stor er maskulint. 

Å være mindre med slank midje, armer og bein er feminint. 

Lol! Dette begynner å bli komisk.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som går rundt og vurderer dette, bør kanskje vekte litt andre og viktigere ting enn at det irriterer dere at kvinner og menn ikke behager synet deres? Bare et ydmykt spørsmål her.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jammen, er de i et regnskap for deg? Kan man ikke være seg selv? 

Anonymkode: 16c6c...0f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
58 minutter siden, AnonymBruker said:

At mange oppfører seg som menn - skal ta styringen (legge alle planene, ta alt ansvaret), skal tjene mer eller like mye som mannen, være karriéredrevet osv.

Dette ødelegger den seksuelle polariteten og folk ender opp i tarvelige forhold der man endelig er "likestilte".

Anonymkode: e6fa0...3aa

Nja, det er vel heller menn som prøver å være kvinner hvis de vil "ta styringen", "tjene mest", "være karrieredrevet" osv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Lol! Dette begynner å bli komisk.

Feminint:

image.thumb.png.9471ef3758539cbf831d3a74c1a7c9ff.png

Dagens kvinner i silhuett ser mer ut som menn. 

Ikke komisk. Trist realitet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Faen ass. Her går det unna

TS

Anonymkode: 98b3e...f90

Mission accomplished? 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (9 minutter siden):

Man er jo ikke nødt til å manipulere folk. Bortsatt fra ja.. kanskje barn og demente. 

Mennesker generelt og menn spesielt er skummelt enkle å manipulere. 
Manipulasjon trenger ikke å være vondskap. Det Jan være det, det er det som er skummelt.
Det som er typisk for menn er at de har enkle og greie behov. Det går helt på det grunnleggende. 

Men vi kan da ikke føle respekt (og også ekte kjærlighet) for mennesker vi ikke egentlig respekterer, kan vi? Jeg vil si der eren forutsetning for den kjærligheten jeg  føler for mannen min at jeg ser på ham som en likeverdig voksen? Jeg elsker barna mine også, selv om de erkognitivt "svakere", men det er en annen form for kjærlighet. Jeg vil ikke føle for mannen min som jeg føler for et barn, det blir feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...