Gå til innhold

Til menn: hva mener dere når dere sier at Vestlige kvinner har sluttet å være feminine i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (7 minutter siden):

Er det "ugreit" å be en mann være hjemme? Det kan jeg ikke si å ha sett særlig til. 

Gjør en det?

Kanskje du vil forsøke å peke på hva du tror du er uenig med meg i?

Jeg tror ikke noen har sagt at å jobbe for lønn og det å rydde etter andre er det samme? 

Alltid bare spørsmål etter spørsmål så den du diskuterer mot skal tvile. 

Anonymkode: d44a3...fc9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om man ser på hva som gjør deg ettertraktet hos det andre kjønn? Hva er det ved (noen) kvinner som gjør at (mange) menn blir mo i knærne, og har det noe med «femininitet» å gjøre? Jeg antar at de færreste menn ønsker en kvinne (de selv anser) som «maskulin».

At vakre kvinner er attraktivt for menn er opplagt (så også at kjekke menn er attraktivt for kvinner). Men ut over det, er det noe spesielt ved væremåte, interesser, evt utseende som gjør at mange menn ønsker å gjøre et romantisk framstøt ovenfor en kvinne?

Jeg tror at omsorg, empati, sosiale evner, diskret selvtillit scorer høyt hos flere enn meg selv. Og så er det noe «katteaktig» med måten feminine kvinner ter seg på fysisk som gjør at du kan skille dem fra en mann selv i halvmørket med poncho - bare ved måten de går og beveger seg.

Anonymkode: b4a94...044

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du poster dette i en tråd om feminitet og maskulinitet så selvfølgieg er man opptatt av hva du faktisk mener er koblinga her. Og jo - det siste har du skrevet nesten rett ut. At det ikke er så stor forskjell.

Anonymkode: 302e5...bc7

Jeg kan ikke se at du peker på noe du er uenig med meg i? Om du egentlig ikke er uenig men likevel fyrer deg opp tror jeg det er lite hensiktsmessig. Det er lite poeng i å dyrke uenighet for uenighets skyld. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du begynner å tvile kan det jo være verdt å spørre seg hvorfor heller enn å eksternalisere det. Er en usikker på hva en er uenig i bør en kanskje revurdere eller tone ned uenigheten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tvil er et godt utgangspunkt for refleksjon og diskusjon.

Harme og kjepphester mot hverandre er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke se at du peker på noe du er uenig med meg i? Om du egentlig ikke er uenig men likevel fyrer deg opp tror jeg det er lite hensiktsmessig. Det er lite poeng i å dyrke uenighet for uenighets skyld. 

Om du begynner å tvile kan det jo være verdt å spørre seg hvorfor heller enn å eksternalisere det. Er en usikker på hva en er uenig i bør en kanskje revurdere eller tone ned uenigheten. 

Herlighet, jeg orker ikke dette.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler ikke, men når du ikke har fått med deg noe som er så utbredt at det er allmenn kunnskap blitt, så blir det forvirrende å skulle få deg til å se det. Å spseielt når samme mening skinner igjennom i deg også. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tvil hver gang noen kommer med et godt poeng for å unngå å tape i diskusjon er bare irriterende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tvil hver gang noen kommer med et godt poeng for å unngå å tape i diskusjon er bare irriterende. 

Du har tilsynelatende en feide gående med denne brukeren også utenfor denne tråden? Da hadde det vært fint om du trådte ut av AB sånn at han og vi andre ser hvem du er og har en sjanse til å mene noe om han gjør noe «hver gang» du kommer med et godt poeng.

Jeg argumenterer naturlig med mange spørsmålstegn og tenker at det er mer sympatisk enn å bruke mange utropstegn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har tilsynelatende en feide gående med denne brukeren også utenfor denne tråden? Da hadde det vært fint om du trådte ut av AB sånn at han og vi andre ser hvem du er og har en sjanse til å mene noe om han gjør noe «hver gang» du kommer med et godt poeng.

Jeg argumenterer naturlig med mange spørsmålstegn og tenker at det er mer sympatisk enn å bruke mange utropstegn.

Jeg kom ikke med et godt poeng, Knooters gjorde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herlighet, jeg orker ikke dette.

Noe det kanskje er verdt å reflektere over før en hisser seg opp uten å vite helt over hva. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tviler ikke, men når du ikke har fått med deg noe som er så utbredt at det er allmenn kunnskap blitt, så blir det forvirrende å skulle få deg til å se det. Å spseielt når samme mening skinner igjennom i deg også. 

Kan du forsøke å sette ord på hva du tror jeg ikke har fått med meg som skulle være "allmenn kunnskap"? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja jeg liker å tro det. Særlig når en selv ikke helt vet hva en reagerer på, men likevel tilsynelatende reagerer sterkt. Da kan det være verdt å reflektere litt over hvorfor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (Akkurat nå):

Noe det kanskje er verdt å reflektere over før en hisser seg opp uten å vite helt over hva. 

Kan du forsøke å sette ord på hva du tror jeg ikke har fått med meg som skulle være "allmenn kunnskap"? 

Ja jeg liker å tro det. Særlig når en selv ikke helt vet hva en reagerer på, men likevel tilsynelatende reagerer sterkt. Da kan det være verdt å reflektere litt over hvorfor. 

At flere syns kjøkkenet er der kvinner tilhører enn at det er greit menn skal være hjemme. Vi bor i en verden hvor det er kulturer som baserer seg på å fange kvinner i heimen. Liksom wtf? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt at vi alle har mistet noe. Feminint og maskulint. 

Sett dagens befolkning på Titanic. Ville nok vært flest menn som overlevde. 

Samtidig satt jeg å tenkte på Ukraina i dag tidlig. Alle menn bli igjen å kjempe... Tenkte på samme scenario i Norge. Det hadde jo ikke vært likestilling. 

Anonymkode: 67868...784

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (20 minutter siden):

Nei. Du har en utrolig uredelig debatteknikk. Vi som har vært her en stund, har gjennomskuet deg for lengst og går ikke på det. Nye brukere derimot  ...

Anonymkode: ee314...e9e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi er mange som er lei. Slik debatteknikk ødelegger tråder, så hele tråden blir til svada.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker litt at vi alle har mistet noe. Feminint og maskulint. 

Sett dagens befolkning på Titanic. Ville nok vært flest menn som overlevde. 

Samtidig satt jeg å tenkte på Ukraina i dag tidlig. Alle menn bli igjen å kjempe... Tenkte på samme scenario i Norge. Det hadde jo ikke vært likestilling. 

Anonymkode: 67868...784

Ikke alle menn blir igjen. Ukraina har nettopp vedtatt en lov om å kalle tilbake menn som klarte å unnslippe, og som befinner seg i andre land. Mange mannlige flyktninger har klart å flykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At flere syns kjøkkenet er der kvinner tilhører enn at det er greit menn skal være hjemme. Vi bor i en verden hvor det er kulturer som baserer seg på å fange kvinner i heimen. Liksom wtf? 

Nå var vel påstanden at det var "ugreit" å be menn bli hjemme, som et svar på hvorfor det er så provoserende at noen velger å fordele oppgavene ulikt. Jeg kan ikke si at jeg ser dette i vårt samfunn i dag, og om en egentlig mener andre kulturer virker det som et "økseskaft". 

I alle tilfeller virker det litt på siden av det vi egentlig diskuterte, og uten at jeg enda har fått helt tak på hva den tilsynelatende uenigheten består i. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Du har en utrolig uredelig debatteknikk. Vi som har vært her en stund, har gjennomskuet deg for lengst og går ikke på det. Nye brukere derimot  ...

Jeg vil oppfordre til å heller fokusere på sak enn person. Om tematikken provoserer for mye til at en klarer å peke på eller argumentere mot det en er uenig i er det antagelig mer hensiktsmessig å ta en "time out" enn å gå på person. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jaggu heldig. Har aldri møtt menn som synes jeg er maskulin. Jeg er meg selv som et produkt fra tiden vi lever i. Menn jeg har i livet mitt har vært fantastiske. I alle fall de jeg kjenner. De støtter, de har skjønt at vi kvinner er litt mer hormonstyrte og sensitive? Så godt da med en mann som skjønner en da, som hjelper og avdramatiserer og støtter. Jeg prøver å støtte jeg også, selv om menn ikke er like åpne. De trenger vel ofte bare at vi er der. 

Alle menn jeg  har hatt i livet mitt, har satt pris på kvinner. Det at vi skaper hjem og er empatiske, omsorgsfulle er noe menn skatter, tror jeg. 
Det å lese her på Kg at kvinner ikke er slik lengre, er rart. Det får jeg ikke til å stemme. 

Anonymkode: 16c6c...0f6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menn som mener at vestlige kvinner ikke er attraktive og feminine lengre er ett stort problem så la menn være i fred :) De moderne kvinnene kan jo finne hverandre, bruke donor om de vil ha barn eller være "powerkvinne aka evig singel og tilsynelatende lykkelig".
La deretter de kvinnene som fortsatt er feminine og har gode verdier i behold få ha mennene i fred.

Problem løst! :D 

Anonymkode: f718a...09b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle menn blir igjen. Ukraina har nettopp vedtatt en lov om å kalle tilbake menn som klarte å unnslippe, og som befinner seg i andre land. Mange mannlige flyktninger har klart å flykte.

Det handler vel mer om gammeldagse ideer om hvem man sender i krigen enn maskulinitet vs femininitet, da. Men jeg tenker at det er et minus for min støtte til Ukraina om de tvinger menn til å dø for landet. Det å risikere livet, må være frivillig. I digress.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis menn som mener at vestlige kvinner ikke er attraktive og feminine lengre er ett stort problem så la menn være i fred :) De moderne kvinnene kan jo finne hverandre, bruke donor om de vil ha barn eller være "powerkvinne aka evig singel og tilsynelatende lykkelig".
La deretter de kvinnene som fortsatt er feminine og har gode verdier i behold få ha mennene i fred.

Problem løst! :D 

Anonymkode: f718a...09b

Vel, det er jo i hovedsak bare menn som gnåler om datingproblemene f.eks. på Tinder. Det er skapt av menn, og det er menn som må løse den. Kvinnene gir blaffen, og sier i praksis bare "jeg trives som singel, men jeg er her hvis rett mann dukker opp".

Forøvrig sliter ikke feminine kvinner av sorten "powerkvinner" med å finne seg noen, hvis de vil det, men de vil heller være single enn å ta hva som helst (i motsetning til mennene som sveiper på alt og alle som dukker opp på telefonen deres, og virkelig ville tatt hva som helst).

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...