AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #221 Del Skrevet 21. januar 2024 herzeleid skrev (3 minutter siden): Nei. Jeg tror du finner få definisjoner av "tjener" som innebærer at å ta vare på familien sin er å være "tjener". Hva er det ved andres livsvalg som er så ille at en velger slike ord? Det kan godt hende, selv om undersøkelser har vist at en ofte ikke ønsker full jobb, men hva så? Grunnen til at mange kvinner ikke ønsker full jobb, er fordi deres menn ikke deler på ansvaret hjemme. Jeg kunne aldri tenke meg å jobbe deltid og gå rundt som ei husmor hjemme resten av tiden. Men jeg har også en mann som bidrar. Anonymkode: ee314...e9e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #222 Del Skrevet 21. januar 2024 herzeleid skrev (4 minutter siden): Nei. Jeg tror du finner få definisjoner av "tjener" som innebærer at å ta vare på familien sin er å være "tjener". Hva er det ved andres livsvalg som er så ille at en velger slike ord? Det kan godt hende, selv om undersøkelser har vist at en ofte ikke ønsker full jobb, men hva så? Man kan ta vare på familien sin og samtidig ha lønnet arbeid. Eller mener du at utearbeidende menn ikke tar vare på familien? Anonymkode: ee314...e9e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 21. januar 2024 #223 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men, isteden for å prøve og forstå hva jeg sier, så er du ute etter å "ta meg" jeg forstår ikke helt nytte verdien du ser i dette? Det å skape er og forblir feminint! Anonymkode: b1248...d62 Si det til alle kvinnene som ikke fikk lov til å skape annet enn 10+ barn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #224 Del Skrevet 21. januar 2024 herzeleid skrev (3 minutter siden): Nei. Jeg tror du finner få definisjoner av "tjener" som innebærer at å ta vare på familien sin er å være "tjener". Hva er det ved andres livsvalg som er så ille at en velger slike ord? Det kan godt hende, selv om undersøkelser har vist at en ofte ikke ønsker full jobb, men hva så? Viser undersøkelser at alle menn ønsker full jobb da? Eller er det kanskje litt menneskelig at noen ønsker mer fri til andre ting om det er barn. Og da har jeg ikke nevnt at mange ikke trives i jobben sin av ulike grunner fra at de har en med høyt stressnivå, dårlig miljø eller bare ikke har funnet riktig yrke for seg. Anonymkode: d44a3...fc9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #225 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser ikke bort ifra at noen av de maskuline snakker ned feminine trekk (og at noen av de feminine snakker ned maskuline trekk). Men jevnt over synes det oftere å være motsatt: at de mest maskuline verdsetter de mest feminine, og at de mest feminine verdsetter det maskuline. Jeg tror nok at menn har mer av de egenskapene som leder til det jeg vil kalle mot - på godt og vondt. Det er en grunn til at mannlig dødelighet i 20-årene er langt høyere enn kvinner, og dumdristighet, undervurdering av farer og ønske om anerkjennelse for fysisk risiko er forbundet med mannsbiologi og mannskultur. Men kvinner er mennesker med fri vilje og trenger ikke å aktivt forme døtrene sine ut fra hva menn sier? Anonymkode: b4a94...044 Å være modig er ikke å være dumdristig. Å ta risiko er snarere forbundet med manglende konsekvenstenkning. Mot er å trosse frykt. Det er såvidt jeg vet ikke noe menn gjør mer enn kvinner. Dessuten vet alle at det såkalt feminine er mer nedturer enn det såkalt maskuline. Et simpelt eksempel på det er hvor lett det er for kvinner å gjøre som menn mens hvor vanskelig eller hvor mye aversjon som finnes andre veien, med mindre man er homo. Anonymkode: 302e5...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #226 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor du ALT du sier fra? Anonymkode: 302e5...bc7 Fra historien. Altså vi har alt svaret på hva som er essensen av det maskuline og det feminine. Det er klart, det er ikke noen tvil. Jeg tar det fra alle guder og gudinner. Mennesker har studert oss, og notert seg, dette på et veldig god måte. Hvorfor tror du "alle" er enige i at joden vår, er feminin/ kvinnelig altså "moder jord" ? Se til gudene og gudinnene de er essenes av både våre styrker og svakheter. Hva skjer om vi kommer i ubalanse i de forskjellige utrykkene av det feminine og det maskuline.. Jeg har ikke funnet på dette selv. Det er enighet i dette, og det har vært det i 100vis av år! Anonymkode: b1248...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #227 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Grunnen til at mange kvinner ikke ønsker full jobb, er fordi deres menn ikke deler på ansvaret hjemme. Jeg kunne aldri tenke meg å jobbe deltid og gå rundt som ei husmor hjemme resten av tiden. Men jeg har også en mann som bidrar. Anonymkode: ee314...e9e Det er også fordi kvinner ofte jobber turnus. Jeg har gjort begge deler. Det er betraktelig mer slitsomt å jobbe 100 prosent turnus enn å jobbe 100 prosent arbeid på dagtid. Anonymkode: 302e5...bc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #228 Del Skrevet 21. januar 2024 Vinterjenta skrev (3 minutter siden): Si det til alle kvinnene som ikke fikk lov til å skape annet enn 10+ barn. HÆ? Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 21. januar 2024 #229 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fra historien. Altså vi har alt svaret på hva som er essensen av det maskuline og det feminine. Det er klart, det er ikke noen tvil. Jeg tar det fra alle guder og gudinner. Mennesker har studert oss, og notert seg, dette på et veldig god måte. Hvorfor tror du "alle" er enige i at joden vår, er feminin/ kvinnelig altså "moder jord" ? Se til gudene og gudinnene de er essenes av både våre styrker og svakheter. Hva skjer om vi kommer i ubalanse i de forskjellige utrykkene av det feminine og det maskuline.. Jeg har ikke funnet på dette selv. Det er enighet i dette, og det har vært det i 100vis av år! Anonymkode: b1248...d62 Dette er bare tøv. Beklager. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 21. januar 2024 #230 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): HÆ? Anonymkode: b1248...d62 Les deg opp på kvinnehistorie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #231 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fra historien. Altså vi har alt svaret på hva som er essensen av det maskuline og det feminine. Det er klart, det er ikke noen tvil. Jeg tar det fra alle guder og gudinner. Mennesker har studert oss, og notert seg, dette på et veldig god måte. Hvorfor tror du "alle" er enige i at joden vår, er feminin/ kvinnelig altså "moder jord" ? Se til gudene og gudinnene de er essenes av både våre styrker og svakheter. Hva skjer om vi kommer i ubalanse i de forskjellige utrykkene av det feminine og det maskuline.. Jeg har ikke funnet på dette selv. Det er enighet i dette, og det har vært det i 100vis av år! Anonymkode: b1248...d62 Du tror altså at mennesker språk er lik representasjonen vi lever i? Eh. Nei. Dette er språkvitenskap pt 1. Dette er naivt. Anonymkode: 302e5...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #232 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Viser undersøkelser at alle menn ønsker full jobb da? Eller er det kanskje litt menneskelig at noen ønsker mer fri til andre ting om det er barn. Og da har jeg ikke nevnt at mange ikke trives i jobben sin av ulike grunner fra at de har en med høyt stressnivå, dårlig miljø eller bare ikke har funnet riktig yrke for seg. Anonymkode: d44a3...fc9 Nettopp. Hvor er undersøkelse der menn ble spurt om de ideelt kunne tenke seg å jobbe fulltid eller deltid? Anonymkode: ee314...e9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #233 Del Skrevet 21. januar 2024 Vinterjenta skrev (Akkurat nå): Dette er bare tøv. Beklager. Det at du synes det. Det er helt greit, jeg tror ærlig talt ikke du evner og forstå. Beklager. Tror ikke du har stor nok mental kapasitet. Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #234 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men, isteden for å prøve og forstå hva jeg sier, så er du ute etter å "ta meg" jeg forstår ikke helt nytte verdien du ser i dette? Det å skape er og forblir feminint! Anonymkode: b1248...d62 Nei, du syns det er feminint. Det er nøytralt og det er sannt at kvinner ikke hadde lov til å foreksempel skrive bøker før, så teknisk sett burde vi tenke på kreatitet som maskulint om vi er nødt til å følge denne logikken din om at alt de tenkte før var den reelle sannheten, noe som ikke stemmer. Å det å skape liv krever både menn og kvinner. Uten sæd blir det ingen barn. Anonymkode: d44a3...fc9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #235 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det at du synes det. Det er helt greit, jeg tror ærlig talt ikke du evner og forstå. Beklager. Tror ikke du har stor nok mental kapasitet. Anonymkode: b1248...d62 Og der kom den typiske mansplainingen. Forsøk på å få en kvinne til å holde kjeft ved å kalle henne dum. Anonymkode: ee314...e9e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #236 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, du syns det er feminint. Det er nøytralt og det er sannt at kvinner ikke hadde lov til å foreksempel skrive bøker før, så teknisk sett burde vi tenke på kreatitet som maskulint om vi er nødt til å følge denne logikken din om at alt de tenkte før var den reelle sannheten, noe som ikke stemmer. Å det å skape liv krever både menn og kvinner. Uten sæd blir det ingen barn. Anonymkode: d44a3...fc9 Nettopp. Flere kvinnelige forfattere, komponister og malere måtte skape under et mannlig pseudonym. Altså, ble det å skape noe ansett for å være forbeholdt menn. Anonymkode: ee314...e9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #237 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tror altså at mennesker språk er lik representasjonen vi lever i? Eh. Nei. Dette er språkvitenskap pt 1. Dette er naivt. Anonymkode: 302e5...bc7 Fint. siden du har kommet deg forbi språkvitenskap pt. 1 så kan vel du fortelle meg hvor naiv jeg er. Men, det er også veldig naivt og avfeie menneskelig observasjoner, bare fordi at dette er gammel informasjon. Det er en grunn til at vi enda i dag, snakker om norrønts og gresk mytologi. De var ekstremt gode på å fange opp essensen i oss mennesker. Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #238 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, du syns det er feminint. Det er nøytralt og det er sannt at kvinner ikke hadde lov til å foreksempel skrive bøker før, så teknisk sett burde vi tenke på kreatitet som maskulint om vi er nødt til å følge denne logikken din om at alt de tenkte før var den reelle sannheten, noe som ikke stemmer. Å det å skape liv krever både menn og kvinner. Uten sæd blir det ingen barn. Anonymkode: d44a3...fc9 ja, så en mann gir. til kvinnen. Kvinnen skaper. Jeg har ikke funnet på dette selv, så smart er jeg faktisk ikke. Men, takk Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #239 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fint. siden du har kommet deg forbi språkvitenskap pt. 1 så kan vel du fortelle meg hvor naiv jeg er. Men, det er også veldig naivt og avfeie menneskelig observasjoner, bare fordi at dette er gammel informasjon. Det er en grunn til at vi enda i dag, snakker om norrønts og gresk mytologi. De var ekstremt gode på å fange opp essensen i oss mennesker. Anonymkode: b1248...d62 Det synes ikke jeg. Anonymkode: 302e5...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #240 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja, så en mann gir. til kvinnen. Kvinnen skaper. Jeg har ikke funnet på dette selv, så smart er jeg faktisk ikke. Men, takk Anonymkode: b1248...d62 Det har jeg forstått utifra hvor lite du stiller spørsmål til det du leser. Anonymkode: d44a3...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå