Gå til innhold

Til menn: hva mener dere når dere sier at Vestlige kvinner har sluttet å være feminine i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er Jordan Petersons fortolkning av gudene, tror jeg. 

Anonymkode: 85197...8db

Haha, denne tanken gjorde jeg meg også.

Anonymkode: 302e5...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinterjenta skrev (9 minutter siden):

Er det å være manipulativ, feminint? 😂

Jeg skreiv ikke noe om manipulering. 

Men, jo manipulasjon er også feminint. Er det en god feminin kvalitet ? Mmm, begge deler vil jeg påstå

Anonymkode: b1248...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje det er ikke-maskuline menn som er så redd for at kvinner skal tjene bedre, greie mer. Fordi de ikke tror at de er bra nok til å bli ønsket av en kvinne som ikke "trenger hjelp" med noe. 

Men jeg har datet har slitt om jeg har fått til noe de ikke har greid, eller tok dem igjen på en slags måte. Da liker de meg ikke så godt lengre. Men en trygg maskulin mann heier frem den sterke kvinnen fordi han ser at de alle mennesker er like mye verdt og fortjener lik lønn. Han trues ikke av det. Og han elsker å bygge henne opp men elsker at hun greier seg selv og at hun nyter mestringsfølelsen. Det er maskulint for meg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, denne tanken gjorde jeg meg også.

Da må der forklare.. 

Jeg har ikke gitt en enste oppskrift på femininitet. 

Jeg har fortalt hva som er feminine kvaliteter også finner man seg selv på et spekter der... Det vil med andre ord si, at femininitet er ekstremt mye forskjellig, og det ligger ingen mal for hva som er "korrekt" .  Og du vil finne deg selv enklere når du vet hvor du skal lete. Eller ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må der forklare.. 

Jeg har ikke gitt en enste oppskrift på femininitet. 

Jeg har fortalt hva som er feminine kvaliteter også finner man seg selv på et spekter der... Det vil med andre ord si, at femininitet er ekstremt mye forskjellig, og det ligger ingen mal for hva som er "korrekt" .  Og du vil finne deg selv enklere når du vet hvor du skal lete. Eller ikke.. 

Jeg har funnet meg selv for lenge siden, og jeg gjorde det uten å tenke over kjønn, maskulinitet og femininitet.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (13 minutter siden):

Alt det du nevner der, er kjønnsnøytralt. Det er verken maskulint eller feminint å dyrke grønnsaker. Det krever en hage, jord, vann, frø, og hender som er villige til å arbeide.

Når jeg sier at noe er maskulint eller feminint så betyr ikke dette, at det er kun kvinner eller menn som kan gjøre slike ting. 

Du forstår det, eller ?? 

Det er en feminin kvalitet da det er livsskapende. Noe som er essensen i det feminine. Klarer dere å se ting fra et litt større perspektiv ? 

Det betyr heller ikke at det eneste en kvinne kan gjøre er å bare lage liv og næring. Men, det er en feminin kvalitet. 

Vi kvinner har dette i oss, også må vi finne ut hvor mye av dette som er i hver av oss, og hvor på spekteret vi ligger. 

Menn, har også dette i seg. De liker også slike ting, men det er en feminin essens! 

Og alle menn og kvinner har både feminine og maskuline kvaliteter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse mennene det refereres til i tråden her, som søker såkalte «feminine kvinner», er de mennene vi forlot på ideologiens skraphaug. Der ligger de sammen med et lite knippe kristenpietister og lengter etter bedre tider der kvinner er underdanige og ubesudlede mens menn bare er menn.

Kvinners emansipasjon står ikke for fall fordi vi i 2024 har et lite knippe gubber som henger igjen i en tid der «Gno» og «Pallas» knuste kjønnsroller.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg sier at noe er maskulint eller feminint så betyr ikke dette, at det er kun kvinner eller menn som kan gjøre slike ting. 

Du forstår det, eller ?? 

Det er en feminin kvalitet da det er livsskapende. Noe som er essensen i det feminine. Klarer dere å se ting fra et litt større perspektiv ? 

Det betyr heller ikke at det eneste en kvinne kan gjøre er å bare lage liv og næring. Men, det er en feminin kvalitet. 

Vi kvinner har dette i oss, også må vi finne ut hvor mye av dette som er i hver av oss, og hvor på spekteret vi ligger. 

Menn, har også dette i seg. De liker også slike ting, men det er en feminin essens! 

Når det kommer til et punkt hvor både menn og kvinner har det, så begynner jeg å misstanke at det ikke er noe som heter feminin og maskulin men at det bare simpelt er menneskelige egenskaper.

Anonymkode: d44a3...fc9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har funnet meg selv for lenge siden, og jeg gjorde det uten å tenke over kjønn, maskulinitet og femininitet.

Jøss. 

Ikke værst...

For, for folk flest tar det et helt liv og finne seg selv. Jeg utvikler meg hele tiden, så jeg er alltid på let etter meg. Men, imponerende at du klarte dette for lenge siden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss. 

Ikke værst...

For, for folk flest tar det et helt liv og finne seg selv. Jeg utvikler meg hele tiden, så jeg er alltid på let etter meg. Men, imponerende at du klarte dette for lenge siden :) 

Du er degselv hele livet. Ikke bare på det tidspunktet du liker den du er.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De mener at vi ikke ligger pal med favorittmaten og sprikende ben da de kommer hjem fra jobb. De ser helst at vi går i kjoler og er fullt sminket hver dag.

Men menn som sier at kvinner ikke er kvinnelige lenger, er menn du vil holde deg laaaangt unna

Anonymkode: 32ced...71f

Ts? 👆

Det er slike damer som dette som er selve betegnelsen på lite feminin kvinne. Brautende og aggressiv. Sjefete og oppsnasig. Slike nedlatende og uintelligente svar er også grunnen til at menn ikke orker å debatere hva lite feminine kvinner er.

Anonymkode: 01786...954

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jøss. 

Ikke værst...

Jeg har vært opptatt av hva frihet er siden jeg var 13 år. Nå er jeg 35. Selvfølgeig kan jeg lære mer, men ja - jeg er svært fri, og tro mot meg selv, også mot de sidene jeg selv forstår har et kulturelt opphav.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts? 👆

Det er slike damer som dette som er selve betegnelsen på lite feminin kvinne. Brautende og aggressiv. Sjefete og oppsnasig. Slike nedlatende og uintelligente svar er også grunnen til at menn ikke orker å debatere hva lite feminine kvinner er.

Det er flere menn som debaterer i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts? 👆

Menn som debatterer hva lite feminine kvinner er, opptrer ofte uintelligent. Beklager, men sånn er det.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det kommer til et punkt hvor både menn og kvinner har det, så begynner jeg å misstanke at det ikke er noe som heter feminin og maskulin men at det bare simpelt er menneskelige egenskaper.

:) 

har du sett ying og yang symbolet før ? det er et symbo, på både det kvinnlige og maskuline, og at begge har litt av, både det feminine og det maskuline i hver andre. 

Om du sitter som kvinne og har mest maskuline egenskaper, så vil du tiltrekke deg en mann med mest feminine egenskaper. Det er ikke noe iveien med det, men de aller fleste kvinner og menn, trives helst i "rette energi" men, vi har blitt lært opp av sammfunnet at det er noe feil og noe svakt og være en feminin kvinne. og en mann har lært at han må være feminin for å passe inn blandt kvinner. Da ender forholdene våre opp somregel med mye konflikter og folk som ikke er tilfredse. 

Du kan være mann og være hovedsakelig feminin, men blandt hetrofile menn og kvinner, vil det i all hovedsak være en mann som har mest maskulin energi og en kvinne ha mest feminin energi. 

Men, jeg vet at du blir trigget, jeg vet at de fleste her i norden blir trigget for det er nesten noe syndelig ved å være en feminin kvinne. Svakt tror vi også at det er. 

Men, det er ikke det. Det er der du vil finne styrken din. 

Just saying. :) 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du forstår det, eller ?? 

Hahaha — du kaller det maskulint og feminint så, du legger jo føringen da. Jeg ser ikke helt det feminine med grønnsakshage. Fordi det er livsskapende? Hva er maskulint da? Å legge betong over grønnsakshagen?

Dette blir veldig new agey.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) 

har du sett ying og yang symbolet før ? det er et symbo, på både det kvinnlige og maskuline, og at begge har litt av, både det feminine og det maskuline i hver andre. 

Om du sitter som kvinne og har mest maskuline egenskaper, så vil du tiltrekke deg en mann med mest feminine egenskaper. Det er ikke noe iveien med det, men de aller fleste kvinner og menn, trives helst i "rette energi" men, vi har blitt lært opp av sammfunnet at det er noe feil og noe svakt og være en feminin kvinne. og en mann har lært at han må være feminin for å passe inn blandt kvinner. Da ender forholdene våre opp somregel med mye konflikter og folk som ikke er tilfredse. 

Du kan være mann og være hovedsakelig feminin, men blandt hetrofile menn og kvinner, vil det i all hovedsak være en mann som har mest maskulin energi og en kvinne ha mest feminin energi. 

Men, jeg vet at du blir trigget, jeg vet at de fleste her i norden blir trigget for det er nesten noe syndelig ved å være en feminin kvinne. Svakt tror vi også at det er. 

Men, det er ikke det. Det er der du vil finne styrken din. 

Just saying. :) 

Det er et menneskeskapt symbol, altså noe vi har funnet på at skal representere noe. Betyr det automatisk at det er sannt? 

Jeg blir trigget av dumskap.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det betyr at de er som defekte menn. 

De skal knulle rundt (men blir emosjonelt skadet av det).

De skal ha en karriere (men blir utbrente og sykemeldt av det). 

De skal inn i militæret (men blir en byrde i en reel krigssituasjon). 

De skal ha stemmerett (men stemmer til ugunst for egen nasjon). 

De skal være frekke i kjeften (men samtidig ha privilegiet av at ingen slår dem ned). 

Samtidig kan de ikke lage mat, holde rent, oppdra barn, gi omsorg eller noe annet av det de faktisk er brukenes til fra naturens side. 

Anonymkode: 486eb...94f

Noen relevante poenger men for konservativt for min smak.

Kvinnefrigjøring har til en viss grad handlet om å gjøre menns egenskaper, evner og interesser om til idealet - og så overbevise jenter om at sånn kan de også være.

Heller enn å si at «sykepleier er like bra som økonom» og spørre hvorfor samfunnet ikke verdsetter de to likt, så har man sagt at alle jenter bør bli økonom heller enn sykepleier.

Anonymkode: b4a94...044

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skreiv ikke noe om manipulering. 

Men, jo manipulasjon er også feminint. Er det en god feminin kvalitet ? Mmm, begge deler vil jeg påstå

Du sa list. List er manipulasjon. Manipulasjon er iallefall ikke livsskapende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (14 minutter siden):

Disse mennene det refereres til i tråden her, som søker såkalte «feminine kvinner», er de mennene vi forlot på ideologiens skraphaug. Der ligger de sammen med et lite knippe kristenpietister og lengter etter bedre tider der kvinner er underdanige og ubesudlede mens menn bare er menn.

Kvinners emansipasjon står ikke for fall fordi vi i 2024 har et lite knippe gubber som henger igjen i en tid der «Gno» og «Pallas» knuste kjønnsroller.

En annen ting er at disse mennene nekter å være tradisjonelle maskuline menn som forsørget kvinnen og barna, gjorde de tyngste løftene i huset osv. De vil være moderne menn, men ha tradisjonelle, ultrafeminine kvinner.

Anonymkode: ee314...e9e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...