AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #101 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har jo fått fastslått her at femininitet er noe veldig dramatisk, liv og død, kaos og kjærlighet I det ligger det vel at å for å forholde seg til en kvinne som lever ut sin femininitet må en tåle å stå i motstand, stormer og nådeløse krav. Det er jo det motsatte av den underdanige og oppofrende kvinnen en etterspør Anonymkode: 37d87...cdd Nei, Det er kjærlighet og en dyp kunnskap og livet og mennesker også.... Alle har feminitet og maskulinitet. Du må klare og forstå forskjellen på essensen og en eksakt beskrivelse, når du er voksen. Essensen betyr ikke at det er alt som er, eller at det er nødvendigvis hoveddelen av en kvinne. Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #102 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er en tråd hvor menn skulle svare. Ikke hvor kvinner skulle bitche, avspore, lage drama og gi menn fæle meninger de ikke har. Menn dere er jo med på å demonstrere fint hvorfor vestlige kvinner i mindre og mindre grad er noe å satse på. Sånn sett er jo innleggene deres litt relevante 😂 Anonymkode: 88bef...f3a Herregd. ALLE tråder på kg avspores, og de flyter alltid over av kommentarer fra menn også i tråder der kvinner blir spurt. Har du vært på kg i to dager eller? Anonymkode: 302e5...bc7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #103 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er en tråd hvor menn skulle svare. Ikke hvor kvinner skulle bitche, avspore, lage drama og gi menn fæle meninger de ikke har. Menn dere er jo med på å demonstrere fint hvorfor vestlige kvinner i mindre og mindre grad er noe å satse på. Sånn sett er jo innleggene deres litt relevante 😂 Anonymkode: 88bef...f3a Kanskje en skulle spurt på manneguiden da 😄 Anonymkode: 37d87...cdd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #104 Del Skrevet 21. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Dette er en tråd hvor menn skulle svare. Ikke hvor kvinner skulle bitche, avspore, lage drama og gi menn fæle meninger de ikke har. Menn dere er jo med på å demonstrere fint hvorfor vestlige kvinner i mindre og mindre grad er noe å satse på. Sånn sett er jo innleggene deres litt relevante 😂 Anonymkode: 88bef...f3a Og sånn sett så er det da merkelig å starte en diskusjon på kvinneguiden. Det er utrolig mange andre forumer som man kan nå ut til menn på dersom man ønsker svar fra menn. Her så er hovedandelen kvinner og man kan ikke velge å begrense en tråd til kanskje 1 % av brukerne. Folk vil svare, folk vil diskutere og folk vil prate. Anonymkode: 882d6...307 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #105 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For det første så hører jeg at du ikke vet helt hva sensualitet er. Det er er å sanse det som er rundt deg. Altså å sette pris på farger, en solnedgang eller å nye en kopp te. Eller å nyte en pose potetgull, og gi utrykk for dette! Sensualitet er ikke erotikk. Du kan såklart være sensuell i en erotisk setting. Og ja, det å være feminin har et STOOOOORT spekter. Men, når du leser om essensen i det feminine, og finner det som passer og FØLES riktig for deg, DA, vil det egentlig åpne seg en helt ny verden for deg. Jeg er jo norsk jeg også, og vokst opp uten en far, så jeg har levd i min maskuline energi i store deler av livet. Det er hel fantastisk og endelig ha funnet fram til min feminitet. anbefaler det til alle Se på kunstneriske kvinner, se på sensuelle kvinner, eller kvinner fra latinske land. Du behøver ikke å være en som sminker seg å fikser håret, om dette føles feil ut for deg. Men, kreativitet kan gi utrykk som det å sminke seg, eller å mixe å matche klær. Eller det kan være å dekorere leiligheten, eller å strikke, eller å lage middag, eller male et bilde. Altså variantene er mange. Anonymkode: b1248...d62 Jeg skriver ikke om sensualitet, jeg skriver om at det er en forskjell mellom hva noen forventer og hva som er realiteten og at hva noen liker og er, varierer fra person til person. Og at fantasi skaper mye hodebry om det er grunnlaget til å forstå noen, istede for å se det som er. Jeg har ikke sakt jeg trenger hjelpen din, eller fortalt deg om min sminkerutine eller om jeg holder på med kreative aktiviteter eller ikke, jeg sa at jeg sitter og spiser potetgull på gulvet som et eksempel på realitet kontra noe mer romantisert og billedlig vakkert. Det kan hende noen syns jeg er vakker her jeg sitter, men det er ikke det du ser på insta når noen skal vise femininitet og få kvinner til å lære å få seg en mann, har sett dem. Personlig er kreative aktiviteter i ulike former, yoga og tur alt jeg holder på med foruten å krangle med dere her inne, men om en kvinne ikke vil holde på med noe kreativt så er hun fortsatt kvinne og den bakketoppen viker jeg meg ikke vekk fra. Som er ganske maskulint sikkert, men da får jeg bare være gentleman for kvinners rettigheter da 🤺 Anonymkode: d44a3...fc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #106 Del Skrevet 21. januar 2024 4 minutter siden, Artmo3 said: Hva er det du ikke forstår? Det var en ganske enkel setning, og er det noen ord du ikke vet betydning av, så finner du definisjon på google For det første så sier du at kvinner er mindre feminine. Her må du da utdype hva du legger i feminine fordi det er noe som er subjektivt, og samtidig utdype hva du sammenligner med. Hva er grunnlaget ditt for å komme med den konklusjonen som du kommer med? Anonymkode: 882d6...307 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #107 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, Det er kjærlighet og en dyp kunnskap og livet og mennesker også.... Alle har feminitet og maskulinitet. Du må klare og forstå forskjellen på essensen og en eksakt beskrivelse, når du er voksen. Essensen betyr ikke at det er alt som er, eller at det er nødvendigvis hoveddelen av en kvinne. Anonymkode: b1248...d62 Det du sier her bygger under at en ikke kan ikke velge vekk de delene en ikke liker og hevde at det er " feilvare", eller noe moderniteten har " ødelagt" Anonymkode: 37d87...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 21. januar 2024 #108 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk i Norge forstår virkelig ikke hva femininitet er! Det å være feminin er ikke å være svak! Se til Gudinnene, de er embodied femininitet! Vi er fysisk svakere enn menn, Men, det betyr ikke at vi er svakere enn menn! Vi har en enorm styrke om vi lærer oss å være feminin! Du kan få enhver mann til å gjøre hva som helst om du virkelig omfavner din femininitet. Og alle har vi et eget feminint utrykk på dette! Men, Frøya er det noen som vil kalle henne svak ? hva med afrodite? NEI... Men, begge to bruker en feminin fremgangsmåte for å få det akkurat slik de ønsker! Anonymkode: b1248...d62 Afrodite var vel "hore" og hadde ikke nødvendige feminine kvaliteter for de menn som påstår at kvinner ikke er feminine nok. 😁 (Hun hadde jo mange menn og barn med flere menn.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #109 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Strategi er ikke bare krigføring. Det er også pedagogikk. Circa alle jobber i yrker hvor det kreves at man må vurdere hva som skal til for å oppnå et type mål. Anonymkode: 302e5...bc7 Jeg vet hva strategi er. For det første så har alle både feminitet og maskulinitet! Men, i norge lever vi kvinner mest i vår maskuline energi. Det mentale det å tenke seg til noe, er en maskulin egenskap. En feminin egenskap er å føle seg frem til noe. Og kjenne på kroppen at noe er riktig eller galt. Intuisjon og følelser... Så strategi, hører inn under det maskuline, selvom vi såklart også bruker mental energi og legger planer og er organisert. Men, disse er maskuline egenskaper. Det er en grunn til at kvinner flest blir tiltrukket av en mann med en plan, en som klarer å gjennomføre og har mål å mening med livet. Og det er en grunn til at menn, blir tiltrukket en kvinne som føler seg fram, en som er kjærlig og flytende, og for menn flest er ikke kvinners utdanning eller yrke av viktighet. Det er hennes evner til omsorg, kreativitet og livskraft som er tiltrekkende. Men, forstå forskjellen på essensen i noe, og det fulle å hele bildet. Såklart har vi kvinner jobber karrierer og er både organiserte og har mål... Men, de er maskuline egenskaper... Anonymkode: b1248...d62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #110 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er jeg veldig enig med deg i. Det har jeg også tenkt mye på, spesielt den siste tiden og snakket med venner om. Det er så mange som har så utrolig mye fokus på hva JEG kan oppnå fra andre og man fokuserer ikke på hva man selv kan tilby andre. Jeg sa det f.eks i en tråd med en barnehageansatt som jobbet deltid som forventet en rik mann som skulle ta vare på henne (mange måneder siden det var snakk om). Det var det livet hun forventet og følte hun fortjente, men jeg spurte henne direkte tilbake om hva hun kunne tilby han tilbake? På samme måte som jeg ikke forstår dette her med tanning, fiksing av tennene, alle treningstilskuddene osv. Føler jeg lever i et veldig merkelig samfunn. Anonymkode: 882d6...307 Ja jeg tror det har ødelagt for mange ekteskap og for andre ting i samfunnet. Er en grunn til at det er så mange single, at så mange ekteskap ryker osv. Det som er mest synd opp i det hele er barna som må forholde seg til nye elskere/elskerinner uten å ha noe å si. Pendle mellom et par dager her og et par dager der osv. Man tenker minimalt på de oppi det hele dessverre Anonymkode: 33339...7c7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #111 Del Skrevet 21. januar 2024 Trolltunge skrev (4 minutter siden): Afrodite var vel "hore" og hadde ikke nødvendige feminine kvaliteter for de menn som påstår at kvinner ikke er feminine nok. 😁 (Hun hadde jo mange menn og barn med flere menn.) Tror mange menn hadde pisset i buksa om de møtte noen av disse gudinnene 😄 de manglet ikke akkurat ambisjoner og egenrådighet, de var kompromissløse og ikke så rent lite egosrntriske. Anonymkode: 37d87...cdd 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #112 Del Skrevet 21. januar 2024 Trolltunge skrev (3 minutter siden): Afrodite var vel "hore" og hadde ikke nødvendige feminine kvaliteter for de menn som påstår at kvinner ikke er feminine nok. 😁 (Hun hadde jo mange menn og barn med flere menn.) Men, det er noe som lever i større eller mindre grad i alle kvinner. Ikke at vi alle er slik. Skjønner folk hva essensen av noe er ? vi er ikke kun det, eller at det er veldig fremtredener i alle elller. Også er alle gudene både det positive og det negative i den essensen. Du, skal ikke leve opp til å være afrodite, eller å være frøya. De er bare et bildet av essenssen i det feminine. Noe som lever i alle kvinner, i større eller mindre grad. Anonymkode: b1248...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #113 Del Skrevet 21. januar 2024 Bombasi skrev (1 time siden): Ser flere drar i gang en debatt om undertrykkelse, svakhet, pleierolle, tjener, gaslighting osv. Men det er vel strengt tatt ikke det femininitet handler om. Femininitet handler i stor grad om emosjoner. Det handler om å være sterk på kvinners egentlige styrker, som er å være brede og solide på følelsesspekteret. Det handler om følelser, varme, empati, sårbarhet, godhet, omtanke, omsorg osv - en symfoni av høy emosjonell intelligens. Femininitet er ikke svakhet. Det er styrker på sitt særegne nivå, særlig emosjonelle styrker. Et nivå maskuline ofte ikke har. Femininitet handler altså om høygradig emosjonelle styrker som forplanter seg i utstråling og væremåte. Det handler altså IKKE om å leve i en kjøkken- og pleietjeneste undertrykket en mann. Likestilling gjelder femininitet også. Femininitet handler også om hvordan man kler seg og bærer seg selv. Og da snakker jeg ikke om 50-tallsplagg, men helt normale kvinnelige antrekk som kvinner selv egentlig foretrekker. Så det menn egentlig mener er at de ønsker seg en kvinne som utfyller mennene emosjonelt. Det å dekke forholdets emosjonelle vekting og behov med å bringe inn litt følelser og omtanke osv. Maskulinitet og femininitet er egentlig to forskjellige sett med hjerner. En kald (maskulin) og en varm (feminin). Det er hjerne nr 2 - den varme - som menn ser etter, og ikke en type kald hjerne som er identisk med sin egen. Kald, følelsesflat, likegyldig, overdrevent tøff osv, som menn med sin maskuline og følelsesbegrensede hjerne er. Oppvasken og klesvasken må da fortsatt deles på begge. Så det ligger ikke der. Franske kvinner blir generelt sett på som feminine. De er både selvstendige, tøffe og plasstrengende kvinner som ikke finner seg i å bli undertrykket en mann, men har likevel ved seg det feminine tankesettet, utstrålingen og væremåten. Det er sistnevnte som gjør disse kvinnene særs sjarmerende for menn. F.eks. Jeg har alltid tenkt at jeg er maskulin der jeg behøver å være maskulin, men jeg har heldigvis også arvet min mammas emosjonelle flotte sider. Så en viss grad av femininitet har jeg, og kanskje høyere enn menn generelt. Og det er bra. For det er styrker og egenskaper som jeg ført meg opp og fram i livet, særlig i møte med andre mennesker. Men ikke minst i møte med meg selv og min egen hverdag med meg. For som sagt, femininitet er ikke en svakhet. Det er emosjonelle styrker, i positiv format! Jeg kan være tilbøyelig å være enig i ditt ressonement om hva som menes med at vi "mangler femininitet". Og jeg tror nok også at mange menn som mener dette, i aller høyeste grad ikke ser dette i kvinnene rundt seg. Det er synd. Jeg tenker også det kan henge sammen med at dette er sider kvinner ikke nødvendigvis viser menn de ikke er trygge på. Og vi er opptatte av å ta vare på oss selv og beskytte oss, da verden er mye større og tilgjengelig i dag - og en konsekvens av dette er å legge femininiteten på hylla og plukke den ned til de som virkelig "fortjener". Det er nok mange harderere kvinner i gatene, enn i de tusen hjem. Femininitet er intimt, og kanskje vel så privat som seksualitet. Anonymkode: ce5e0...38d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #114 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan være tilbøyelig å være enig i ditt ressonement om hva som menes med at vi "mangler femininitet". Og jeg tror nok også at mange menn som mener dette, i aller høyeste grad ikke ser dette i kvinnene rundt seg. Det er synd. Jeg tenker også det kan henge sammen med at dette er sider kvinner ikke nødvendigvis viser menn de ikke er trygge på. Og vi er opptatte av å ta vare på oss selv og beskytte oss, da verden er mye større og tilgjengelig i dag - og en konsekvens av dette er å legge femininiteten på hylla og plukke den ned til de som virkelig "fortjener". Det er nok mange harderere kvinner i gatene, enn i de tusen hjem. Femininitet er intimt, og kanskje vel så privat som seksualitet. Anonymkode: ce5e0...38d Totally! For en maskulin energi er å gi trygghet. Er man en mann som skaper utrygghet, vil man ikke møte en feminin kvinne. . . Anonymkode: b1248...d62 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #115 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kan være tilbøyelig å være enig i ditt ressonement om hva som menes med at vi "mangler femininitet". Og jeg tror nok også at mange menn som mener dette, i aller høyeste grad ikke ser dette i kvinnene rundt seg. Det er synd. Jeg tenker også det kan henge sammen med at dette er sider kvinner ikke nødvendigvis viser menn de ikke er trygge på. Og vi er opptatte av å ta vare på oss selv og beskytte oss, da verden er mye større og tilgjengelig i dag - og en konsekvens av dette er å legge femininiteten på hylla og plukke den ned til de som virkelig "fortjener". Det er nok mange harderere kvinner i gatene, enn i de tusen hjem. Femininitet er intimt, og kanskje vel så privat som seksualitet. Anonymkode: ce5e0...38d Veldig enig 👏 Anonymkode: d44a3...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #116 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Totally! For en maskulin energi er å gi trygghet. Er man en mann som skaper utrygghet, vil man ikke møte en feminin kvinne. . . Anonymkode: b1248...d62 Menn som skaper trygghet er nettopp empatiske og emosjonelt intelligente, de ser den personen de står ovenfor og skaper seg ikke et bilde av hvem vedkommende er, basert på stereotypier. Trygge menn er gode på å lese - de har ofte dyp menneskekunnskap selv. Anonymkode: 302e5...bc7 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #117 Del Skrevet 21. januar 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg tror det har ødelagt for mange ekteskap og for andre ting i samfunnet. Er en grunn til at det er så mange single, at så mange ekteskap ryker osv. Det som er mest synd opp i det hele er barna som må forholde seg til nye elskere/elskerinner uten å ha noe å si. Pendle mellom et par dager her og et par dager der osv. Man tenker minimalt på de oppi det hele dessverre Anonymkode: 33339...7c7 Jeg er veldig enig med deg igjen. Virker som vi ser ganske likt på dette. 🙂 Anonymkode: 882d6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #118 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg skriver ikke om sensualitet, jeg skriver om at det er en forskjell mellom hva noen forventer og hva som er realiteten og at hva noen liker og er, varierer fra person til person. Og at fantasi skaper mye hodebry om det er grunnlaget til å forstå noen, istede for å se det som er. Jeg har ikke sakt jeg trenger hjelpen din, eller fortalt deg om min sminkerutine eller om jeg holder på med kreative aktiviteter eller ikke, jeg sa at jeg sitter og spiser potetgull på gulvet som et eksempel på realitet kontra noe mer romantisert og billedlig vakkert. Det kan hende noen syns jeg er vakker her jeg sitter, men det er ikke det du ser på insta når noen skal vise femininitet og få kvinner til å lære å få seg en mann, har sett dem. Personlig er kreative aktiviteter i ulike former, yoga og tur alt jeg holder på med foruten å krangle med dere her inne, men om en kvinne ikke vil holde på med noe kreativt så er hun fortsatt kvinne og den bakketoppen viker jeg meg ikke vekk fra. Som er ganske maskulint sikkert, men da får jeg bare være gentleman for kvinners rettigheter da 🤺 Anonymkode: d44a3...fc9 Såklart er hun kvinne selvom det å ikke være kreativt ikke er særlig fremtredende. Det er et spekter. Finn ditt spekter av de feminine essensene. Thats it... Eller ikke gjør det. Men, siden vi snakket om hva som er femininitet og mangelen av det sådan her i Norge. Og jeg prøvde ikke å hjelpe deg, jeg delte litt av min historie Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #119 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn som skaper trygghet er nettopp empatiske og emosjonelt intelligente, de ser den personen de står ovenfor og skaper seg ikke et bilde av hvem vedkommende er, basert på stereotypier. Trygge menn er gode på å lese - de har ofte dyp menneskekunnskap selv. Anonymkode: 302e5...bc7 Det har de så absolutt. Anonymkode: b1248...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #120 Del Skrevet 21. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Totally! For en maskulin energi er å gi trygghet. Er man en mann som skaper utrygghet, vil man ikke møte en feminin kvinne. . . Anonymkode: b1248...d62 Jeg er veldig enig med dette. Jeg merker de gangene jeg slenger på meg et tøft trynet så er det en måte å beskytte meg selv fordi jeg føler meg utrygg. Anonymkode: 882d6...307 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå