AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #81 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi skaper liv fordi vi har en livmor. Det betyr ikke at det trengs å tas metaforisk. Vi trenger heller ikke å finne oss i og sitte og lytte hele tiden. Jeg liker verden og er nysgjerrig, men dette er veldig generisk skrevet. Anonymkode: 302e5...bc7 Skaper kraft er også å dyrke grønnskaper å blomseter, det å lage musikk eller å tegne/ male, strikke å hekkle. Du må ha et større bilde når jeg sier, livskraft. Disse er feminine egenskaper. og ja de er generisk, for vi alle har et eget utrykk på det feminine. Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #82 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg skal innrømme at jeg har tenkt tanken på å sende han DM, men blir helt rød i ansiktet ved tanken. Anonymkode: 882d6...307 Heier på at du tørr 😄💃 Anonymkode: d44a3...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #83 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skaper kraft er også å dyrke grønnskaper å blomseter, det å lage musikk eller å tegne/ male, strikke å hekkle. Du må ha et større bilde når jeg sier, livskraft. Disse er feminine egenskaper. og ja de er generisk, for vi alle har et eget utrykk på det feminine. Anonymkode: b1248...d62 Nei. Menn er også kreative. De brygger øl, holder høns, tegner, skriver. Det er ikke noe feminint med å dyrke/lage/produsere. Anonymkode: 302e5...bc7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 21. januar 2024 #84 Del Skrevet 21. januar 2024 Flertallet av kvinner er da ikke maskuline feminister, kun rundt halvparten av norske kvinner er feminister, og enda færre av de er maskuline og ekstreme. Men allikevel er det vel ikke akkurat kontroversielt å si at norske kvinner er mindre feminine enn i veldig mange andre land 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #85 Del Skrevet 21. januar 2024 Artmo3 skrev (Akkurat nå): Flertallet av kvinner er da ikke maskuline feminister, kun rundt halvparten av norske kvinner er feminister, og enda færre av de er maskuline og ekstreme. Men allikevel er det vel ikke akkurat kontroversielt å si at norske kvinner er mindre feminine enn i veldig mange andre land Det er ikke særlig forklarende heller. Anonymkode: 302e5...bc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #86 Del Skrevet 21. januar 2024 Just now, Artmo3 said: Flertallet av kvinner er da ikke maskuline feminister, kun rundt halvparten av norske kvinner er feminister, og enda færre av de er maskuline og ekstreme. Men allikevel er det vel ikke akkurat kontroversielt å si at norske kvinner er mindre feminine enn i veldig mange andre land Og hva legger du i det? Anonymkode: 882d6...307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 21. januar 2024 #87 Del Skrevet 21. januar 2024 Maskulin ditt og feminin datt. En av verdens mest uinteressante og overflatiske diskusjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #88 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jada. Mann som ikke tåler kritikk eller krangling eller diskusjon. Vi har nok av dem. Anonymkode: 302e5...bc7 Vi har jo fått fastslått her at femininitet er noe veldig dramatisk, liv og død, kaos og kjærlighet I det ligger det vel at å for å forholde seg til en kvinne som lever ut sin femininitet må en tåle å stå i motstand, stormer og nådeløse krav. Det er jo det motsatte av den underdanige og oppofrende kvinnen en etterspør Anonymkode: 37d87...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #89 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg vil ikke hviske til menn jeg ikke liker. Du beskriver manipulativ psykopat. Du trenger ikke få menn til å gjøre hva du vil som om de var dukker du leker med. Det er stygt og totalt unødvendig, jobb med egoet ditt og innse at andre har behov de også. Du er ikke hovedpersonen på jordas overflate. Anonymkode: d44a3...fc9 Og hvorfor skal man drive pedagogisk dilling med normalt intelligente voksne mennesker? Tidvis er det en fornuftig strategi i møte med småbarn, men voksne menn er jo ikke små barn. Jeg er innbitt feminist og opptatt av rettighetene mine, men jeg tror jo at voksne menn er omtrent like kloke og tåler like mye som voksne kvinner? Jeg hadde mista totalt respekt for en mann jeg måtte hviske til og tilrettelegge for. Glad mannen min er sterkere enn som så. Anonymkode: 85197...8db 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #90 Del Skrevet 21. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Menn er også kreative. De brygger øl, holder høns, tegner, skriver. Det er ikke noe feminint med å dyrke/lage/produsere. Anonymkode: 302e5...bc7 Min bestefar pleide å brodere og sy. Har inntrykk av at det var veldig vanlig før.. Anonymkode: 882d6...307 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #91 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): ??? Anonymkode: 882d6...307 Jeg er Djevelens Advokat. Jeg kom hit for å starte drama. Det funket XD Anonymkode: 98b3e...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #92 Del Skrevet 21. januar 2024 Hvor mange av dere menn er i et sunt forhold egentlig? Må le av svarene deres. Anonymkode: 32ced...71f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 21. januar 2024 #93 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hva legger du i det? Anonymkode: 882d6...307 Mener akkurat det jeg skriver, skjønner ikke hvordan den kan missforståes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #94 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De mener forskjellige ting. Hva som er maskulint og feminint er åpenbart ganske subjektivt, ser man på svarene man får. Er damene kranglete eller kritiske inne på kg, er de visstnok lite feminine etc. Kvinner skal være snille og empatiske, visstnok, men samtidig er 3 av 4 som går ut av forhold, kvinner, fordi de ikke føler seg sett (kan tolkes som at de er sammen med mindre empatiske menn). Jeg synes det er en interessant problemstilling at en del menn vil at kvinner er eller skal være slik, mens kvinner faktisk går dersom mannen ikke innehar denne kvaliteten som anses som feminin. Det er et dilemma. Når kvinner ikke er empatiske mot menn, er de lite feminine. Når menn ikke er empatiske mot kvinner, er de frustrerte, men maskuline eller? Mye rare tolkninger. Anonymkode: 302e5...bc7 Det noen går glipp av er at de får som de serverer. Om de er en frekk mann som ikke er god, da får han heller ikke møte de empatiske, kanskje flørtende og søte sidene en kvinne kanskje har heller. Vi er ulike, og vi passer ikke med alle. Men det er sikkert noen de kunne ha passet med her i stor nok grad til at de kunne senke skuldrene og blitt litt håpefulle i jakten på kjæresten sin, om de bare sluttet å behandle alle kvinner så ufint. For empati er faktisk bare normalen alle vil møte og har behov for i større og mindre grad. Det burde vært ansett som en nøytral egenskap å bry seg om noen. Anonymkode: d44a3...fc9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #95 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er glad du nevner alle kvinner er forskjellige, for det er det jeg syns er viktig å huske på og grunnen til at jeg setter ut ufemenine pigger. Det å overse realiteten for en fantasi blir usunnt og vanskelig å nå opp til og sørger for å gi et vrangforestillinger bilde på hva en person er for noe. Jeg er glad i fantasi, men ser at det ikke er rom for alle kvinner i foreksempel Afrodite, men de er fortsatt kvinner. For noen passer det for dem å være drømmende, romantiserende, kamme håret og nynne i måneskinn, utrykke sensuel energi, for noen som en oppvisning eller en slags rolle også. Preformative femeninity, som noen kalte det en gang på nett. Å det er fint og jeg vil gjøre det nå om jeg kunne, men sitter på gulvet lader mobilen og spiser potetgull 😅 Uansett, disse ganske normale egenskapene finns i de fleste kvinner og menn, men det er så mye press som ikke trenger å være der for hvordan det skal sees ut, for realiteten er ikke for alle så billedlig utført, selv om for noen er det det. En kvinne er kanskje sensuell, selv om det ikke er noe alle skal ha innsyn i. En del av oss er privat kun for noen å se, syns det blir dumt å si sånn er en kvinne, når det bare er noen kvinner som er sånn. Det er bare ting noen likte og tenkte, dette skal vi assosiere med drømmekvinne. Et ideal. Babler uten å føle jeg når et mål her, men håper det gir litt mening. Realiteten er mye roligere og kaotisk enn idealene vi setter. Det er også mye mer til oss enn alle har tilgang til. Å vi er ulike, å fortsatt kvinne, om vi ikke passer i et ideeal, da er heller idealet bare det, en fantasi eller en boks for noen få. Om så de passer i den. Anonymkode: d44a3...fc9 For det første så hører jeg at du ikke vet helt hva sensualitet er. Det er er å sanse det som er rundt deg. Altså å sette pris på farger, en solnedgang eller å nye en kopp te. Eller å nyte en pose potetgull, og gi utrykk for dette! Sensualitet er ikke erotikk. Du kan såklart være sensuell i en erotisk setting. Og ja, det å være feminin har et STOOOOORT spekter. Men, når du leser om essensen i det feminine, og finner det som passer og FØLES riktig for deg, DA, vil det egentlig åpne seg en helt ny verden for deg. Jeg er jo norsk jeg også, og vokst opp uten en far, så jeg har levd i min maskuline energi i store deler av livet. Det er hel fantastisk og endelig ha funnet fram til min feminitet. anbefaler det til alle Se på kunstneriske kvinner, se på sensuelle kvinner, eller kvinner fra latinske land. Du behøver ikke å være en som sminker seg å fikser håret, om dette føles feil ut for deg. Men, kreativitet kan gi utrykk som det å sminke seg, eller å mixe å matche klær. Eller det kan være å dekorere leiligheten, eller å strikke, eller å lage middag, eller male et bilde. Altså variantene er mange. Anonymkode: b1248...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #96 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min bestefar pleide å brodere og sy. Har inntrykk av at det var veldig vanlig før.. Anonymkode: 882d6...307 Både menn og kvinner har feminine og maskuline egenskaper. Det å starte et firma er en feminin egenskap. For det hører inn under skaperkraft, som er feminint . Anonymkode: b1248...d62 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #97 Del Skrevet 21. januar 2024 6 minutter siden, Artmo3 said: Mener akkurat det jeg skriver, skjønner ikke hvordan den kan missforståes Veldig enkelt. Du skriver veldig mye svada med veldig lite konkret ved seg. Anonymkode: 882d6...307 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #98 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det å starte et firma er en feminin egenskap. For det hører inn under skaperkraft, som er feminint . Anonymkode: b1248...d62 Pisspreik 🤣 Anonymkode: 98b3e...f90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #99 Del Skrevet 21. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jada. Mann som ikke tåler kritikk eller krangling eller diskusjon. Vi har nok av dem. Anonymkode: 302e5...bc7 Dette er en tråd hvor menn skulle svare. Ikke hvor kvinner skulle bitche, avspore, lage drama og gi menn fæle meninger de ikke har. Menn dere er jo med på å demonstrere fint hvorfor vestlige kvinner i mindre og mindre grad er noe å satse på. Sånn sett er jo innleggene deres litt relevante 😂 Anonymkode: 88bef...f3a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 21. januar 2024 #100 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig enkelt. Du skriver veldig mye svada med veldig lite konkret ved seg. Anonymkode: 882d6...307 Hva er det du ikke forstår? Det var en ganske enkel setning, og er det noen ord du ikke vet betydning av, så finner du definisjon på google 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå