Gå til innhold

Til menn: hva mener dere når dere sier at Vestlige kvinner har sluttet å være feminine i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg kan sanse hva de mener når de sier det, og jeg tror jeg kan være enig til en viss grad.
Men for å være sikker, så tror jeg det er best at vi nå kommer til bunns i dette.
Fordi ingen her på KG har faktisk gått i analytisk detalj over hva de mener når de sier
at de ikke vil ha dame fordi damer er "så lite feminine" i dag.

Så eksakt hva er det dere mener? :) 

Anonymkode: 98b3e...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hva det betyr. Men handler vel om at noen dysfunksjonelle svake menn drømmer om enn slave i hjemmet og sengen. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de mener er at kvinner ikke er deres eiendel som de kan kommandere til ditten og datten.

Anonymkode: a7d24...c12

• Liker 12
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det handler mye om en svakhet som de savner. Et snev av underdanighet.

Dagens feminister er for brautende og for krevende og har for bra karrierer, det er lite feminint. Du skal være nett og petit og nikke og smile og føde barn. Underforstått ikke være "sterkere" enn mannen. Svake menn trenger noen å hevde seg over.

Anonymkode: 123e4...7d2

• Liker 23
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

This again 🙄 ikke gi disse dårlige mennene her inne oppmerksomhet og respons? La dem nå leve i den troen på at det er de som velger vekk kvinner. Dette er jo en gledelig nyhet og bare positivt for oss, de får ikke ført videre genene sine. Fremtiden ser lys ut på den måten. Det er ikke menn med dette kvinnesynet samfunnet vil ha lenger,og nå er det på vei til å dø ut. 

Anonymkode: e4ad1...63b

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro at folk visste forskjellen på maskulin og feminin i 2024 

Anonymkode: 23f5e...55d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg kan sanse hva de mener når de sier det, og jeg tror jeg kan være enig til en viss grad.
Men for å være sikker, så tror jeg det er best at vi nå kommer til bunns i dette.
Fordi ingen her på KG har faktisk gått i analytisk detalj over hva de mener når de sier
at de ikke vil ha dame fordi damer er "så lite feminine" i dag.

Så eksakt hva er det dere mener? :) 

Kan du opplyse om hva du mener når du sier det? 

Jeg har sett menn si det gang på gang. Jeg har spurt dem flere ganger hva de mener, men ingen av dem er villig til å svare. Jeg har spekulert i om de vet svaret selv. Tror det nok ligger mer i en "skal bare klage så kvinner senker standardene", men personlig så mener jeg at kvinner burde øke standardene. Det er ikke mye å skryte av der ute. 

Anonymkode: 882d6...307

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (2 minutter siden):

De mener å gaslighte kvinner til å føle seg ukvinnelige når de er selvstendige, selvhjulpne, og er vanskeligere å undertrykke.

Kvinner har alltid jobbet, og det har aldri vært ufeminint å melke kyr, bære dyrefor i 50-kilos-sekker eller håndtere melkebøtter, vedsekker og en haug med unger.

Er det virkelig så dårlig forståelse på hva feminin og maskulin er? 

Kjæresten min er en sterk og tøff dame, hadde jeg prøvd å undertrykke henne, så hadde jeg fort blitt singel. Men veldig feminin er hun. 

Feminin er ikke lik svak 

Anonymkode: 23f5e...55d

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (3 minutter siden):

De mener å gaslighte kvinner til å føle seg ukvinnelige når de er selvstendige, selvhjulpne, og er vanskeligere å undertrykke.

Kvinner har alltid jobbet, og det har aldri vært ufeminint å melke kyr, bære dyrefor i 50-kilos-sekker eller håndtere melkebøtter, vedsekker og en haug med unger.

Ja, de er historieløse også. Kvinner generelt fremsto nok mindre feminine før enn i dag. Noe av det menn anser som deres oppgaver i hjemmet ble også ansett som kvinners oppgaver før. 

Anonymkode: e4ad1...63b

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feminin er ikke lik svak 

Nettopp, men det er mange som framstiller det slik.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok mange punkter. Ting som gjerne går igjen og er sentralt er at damer er dårligere og eller mindre fokuserte på det huslige/moderlige/familievennlige. Uten å gå i detalj på de områdene så trekker jeg heller frem. 

1. Utseende. Feitere og feitere. Gjerne i kombinasjon med mindre feminine klær. (Som kjoler) 

2. Flere og flere som har historikk som ei hore. Gjerne med tilhørende problemer og risiko når det kommer til tilknytting. 

Anonymkode: 88bef...f3a

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedres så mye feil og negativitet her.
jeg har prøvd å forklare dette så mange ganger, men kort: vestlige moderne kvinner er rett og slett ikke feminine lengre. De har blant annet egoistiske verdier som ikke er forenelig med det en mann ser etter i en partner de vil dele livet med.
Moderne kvinner har gjort dette mot seg selv. Metoo og andre movements, hyl og skrik om en mann ser deres vei etc, og så blir det mer skriking om ingen menn gidder å date de seriøst.
De kvalitetene som moderne feminister etc maner frem nå egner seg mest til useriøse situationship, lek og morro, men ikke noe menn vil satse på. Da vil de ha en seriøs partner som ikke har hopper mellom alle menn i nærheten, en feminin kvinne med gode verdier. Dette betyr ikke at hun er en underdanig nikkedukke.

Å kaste ut ting som at menn bare vil undertrykke kvinner etc er så feil og stygt sagt. Ikke minst langt fra sannheten hos de fleste menn, og nettopp en av grunnene til at menn ikke gidder kvinner lengre til annet ett useriøst vennskap.

Anonymkode: f718a...09b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er nok mange punkter. Ting som gjerne går igjen og er sentralt er at damer er dårligere og eller mindre fokuserte på det huslige/moderlige/familievennlige. Uten å gå i detalj på de områdene så trekker jeg heller frem. 

1. Utseende. Feitere og feitere. Gjerne i kombinasjon med mindre feminine klær. (Som kjoler) 

2. Flere og flere som har historikk som ei hore. Gjerne med tilhørende problemer og risiko når det kommer til tilknytting. 

Anonymkode: 88bef...f3a

Du tenker at feminin = hjemmeværende? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gud bedres så mye feil og negativitet her.
jeg har prøvd å forklare dette så mange ganger, men kort: vestlige moderne kvinner er rett og slett ikke feminine lengre. De har blant annet egoistiske verdier som ikke er forenelig med det en mann ser etter i en partner de vil dele livet med.
Moderne kvinner har gjort dette mot seg selv. Metoo og andre movements, hyl og skrik om en mann ser deres vei etc, og så blir det mer skriking om ingen menn gidder å date de seriøst.
De kvalitetene som moderne feminister etc maner frem nå egner seg mest til useriøse situationship, lek og morro, men ikke noe menn vil satse på. Da vil de ha en seriøs partner som ikke har hopper mellom alle menn i nærheten, en feminin kvinne med gode verdier. Dette betyr ikke at hun er en underdanig nikkedukke.

Å kaste ut ting som at menn bare vil undertrykke kvinner etc er så feil og stygt sagt. Ikke minst langt fra sannheten hos de fleste menn, og nettopp en av grunnene til at menn ikke gidder kvinner lengre til annet ett useriøst vennskap.

Anonymkode: f718a...09b

Kan du utdype hva du legger i det jeg har uthevet? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Faktisk så er jeg en mann

TS

Og relevansen for denne kommentaren var? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror det handler mye om en svakhet som de savner. Et snev av underdanighet.

Dagens feminister er for brautende og for krevende og har for bra karrierer, det er lite feminint. Du skal være nett og petit og nikke og smile og føde barn. Underforstått ikke være "sterkere" enn mannen. Svake menn trenger noen å hevde seg over.

Anonymkode: 123e4...7d2

Folk i Norge forstår virkelig ikke hva femininitet er! 

Det å være feminin er ikke å være svak! 

Se til Gudinnene, de er embodied femininitet! Vi er fysisk svakere enn menn, Men, det betyr ikke at vi er svakere enn menn! Vi har en enorm styrke om vi lærer oss å være feminin! Du kan få enhver mann til å gjøre hva som helst om du virkelig omfavner din femininitet. 

Og alle har vi et eget feminint utrykk på dette! Men, Frøya er det noen som vil kalle henne svak ? hva med afrodite? 

NEI... Men, begge to bruker en feminin fremgangsmåte for å få det akkurat slik de ønsker! 

Anonymkode: b1248...d62

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...