AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #21 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har en datter som ikke er 16 år før om noen år, men jeg har allerede tenkt på det, hun er kronisk syk og vi må i dag ikke betale noen utgifter til det. Men, de medisinene henne må bruke, vet jeg at henne må betale egenandel på, har også mye ekstra utgifter til Diverse tilknyttet sykdommen, noe er dekket i dag, men noe må vi nå allerede betale selv ( apotekvarer) men , går ikke under helfo... Jeg selv har en kronisk sykdom, men mine medisiner må jeg ikke betale for, har og dog visse utgifter jeg må betale knyttet til, men får stort sett frikort 20 desember , eller ikke hvert år.. og med nye legetime( spesialist) fra januar av. Ser for meg at min datter kommer kanskje rett over frikort grensen henne og på tampen av året, men blir jo likevel en kjempestor utgift hvert eneste år. Og siden henne er syk, så vet jeg jo at det dessverre ikke blir aktuelt med noen jobb når henne blir 16-18 år, jeg håper bare på at henne klarer å få en jobb når henne blir voksen. Anonymkode: 39227...2b9 Hun. Det skal være hun i hele innlegget ditt. Ikke henne. Anonymkode: 6f2a2...28d 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #22 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hun. Det skal være hun i hele innlegget ditt. Ikke henne. Anonymkode: 6f2a2...28d Håper det gir deg mye glede i å rette på det. Jeg skriver at jeg har en kronisk sykdom den har påvirket språket mitt og måten jeg skriver på. Du ødela kvelden litt for meg nå, vil bare si at det du skriver på nett påvirker og din kommentar var kun for å hakke. Jeg fikk 6 i norsk skriftlig før jeg, men så har jeg blitt syk. Men , håper du kjente glede i din kommentar. Anonymkode: 39227...2b9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #23 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hun. Det skal være hun i hele innlegget ditt. Ikke henne. Anonymkode: 6f2a2...28d Føler du deg bedre? Kan jeg foreslå at du heller går en tur?! Anonymkode: fa426...6e0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #24 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei det er veldig fint at en sekstenåring kan få løsrive seg fra foreldrene når det kommer til egen helse. Anonymkode: 89a24...75a For enkelte er faktisk 16 for tidlig, spesielt hvis de har oppfølging fra spesial helsevesenet. Ser bare her 2 stk med epilepsi, eldste 19. Eldste ønsker fortsatt hjelp med oppfølgingen syns det er innviklet pga alle steder han må forholde seg til fastlege, nevrologen, spesialister, lokal sykehuset og senter for epilepsi. Og i mange tilfeller da som 16 åring å da få alt plutselig i fanget er ikke da lett. Og den papir mølla for at en som foresatt fortsatt ska kunne ta tlf for dem til de enkelte instansene er og helt sykt. Som barne og ungdomslege sa til oss, desverre er det synd deg er så mye som må ordnes og vanskelig. Skumleste legen syns var at helsesøster på skolen kunne eks gi ut p-piller uten å sjekke opp noe mer en blodtrykk. Noe som kan bli skikkelig galt i forhold til type epilepsi medisin personer bruker. Anonymkode: 5c6a6...7ed
Gjest jegerrinne Skrevet 21. januar 2024 #25 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hun. Det skal være hun i hele innlegget ditt. Ikke henne. Anonymkode: 6f2a2...28d Du vet det at ved enkelte diagnoser som eks dysleksi eller spesifikke språkvansker så slitter de med slike ting? Slike kommentarer gjør faktisk at enkelte ikke tør å skrive på nett,fordi andre hele tiden ska kommentere feil de skriver
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #26 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): For enkelte er faktisk 16 for tidlig, spesielt hvis de har oppfølging fra spesial helsevesenet. Ser bare her 2 stk med epilepsi, eldste 19. Eldste ønsker fortsatt hjelp med oppfølgingen syns det er innviklet pga alle steder han må forholde seg til fastlege, nevrologen, spesialister, lokal sykehuset og senter for epilepsi. Og i mange tilfeller da som 16 åring å da få alt plutselig i fanget er ikke da lett. Og den papir mølla for at en som foresatt fortsatt ska kunne ta tlf for dem til de enkelte instansene er og helt sykt. Som barne og ungdomslege sa til oss, desverre er det synd deg er så mye som må ordnes og vanskelig. Skumleste legen syns var at helsesøster på skolen kunne eks gi ut p-piller uten å sjekke opp noe mer en blodtrykk. Noe som kan bli skikkelig galt i forhold til type epilepsi medisin personer bruker. Anonymkode: 5c6a6...7ed Men nå er det sånn at helsevesenet og samfunnet generelt kan ikke gagne alle. For noen blir det feil og urettferdig. Anonymkode: 36673...25d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå