Gå til innhold

Hudpleie 15-20 år tilbake i tid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 30+, og har siden jeg var 10-11 år hatt problemhud i form av kviser, og tidvis også akne. I lang lang tid hadde jeg dette også på ryggen. Jeg gikk til en fast hudpleier, og har i ettertid tenkt at hun fokuserte på å tørke ut huden min. Fikk anbefalt rens som nærmest føltes som sprit på huden - men aldri ble jeg anbefalt en fuktighetskrem. Jeg ble ALDRI bedre av verken behandlinger eller produkter: 

Var jer maks uheldig med min hudpleier, eller var dette en vanlig metode for å bekjempe uren hud? 

Er i dag langt mer kunnskapsrik og får god og riktig behandling, med mye fukt og kjempisk peeling, og huden gløder. 

Anonymkode: 50c90...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før var vel fokuset at akne kom av uren hud. Altså vaskes den grundig nok så blir huden bedre. Nå vet man jo at mye er pga hormoner og kosthold. Man har både tabletter og salver som faktisk hjelper. 
Men føler vel at hudpleiere er rimelig overflødige nå også. De er mest opptatt av å selge dyre kremer med altfor små konsentrasjoner av aktive ingredienser. Samt ulike behandlinger der og da. Oppsøk heller en hudlege dersom du har utfordringer med huden. Da får du resept på produkter som er vitenskapelig bevist at virker. Generell hudpleie for frisk og normal hud kan du lese deg til selv på nett.

Anonymkode: 047c2...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til hudpleier for en ti femten år siden og hun var absolutt dyktig, og fikk foreslått flere produkter som jeg bruker den dag idag ☺️ 

Så tipper du var uheldig..

Anonymkode: b7209...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...